Patti leuan alla - Laakarit!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mosche
  • Aloitettu Aloitettu
Vanha threadi mutta ei näitä sais lukea. :D Nyt kun kaivelee niin molemmilla puolilla leukaa löytyy sellaset patit. Siinä kohtaa suurinpiirtein missä leukaluu lähtee kaartumaan ylöspäin. Ei kipua eivätkä edes tunnu ellei kunnolla paina sormilla mutta siellä ne silti on... :s

Jep, samanlaiset patit löytyy, joten ei syytä huoleen...tai sit meillä molemmilla on jotain epänormaaleja patteja :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehkä hiukan offtopic, mutta liittyy kai jotenkin samaan asiaan: Mulla vissiin kramppaa joku leuan lihas ku haukottelen. Aina jos haukotus kestää pitkään, en saa suuta kiinni ja tuntuu että alaleuka repeää irti.
Se lihas jotenki jännittyy ja pullistuu semmoselle kaarelle alaspäin. Se vituttaa ja sattuu ihan saatanasti. Mistähän johtuu?

Itsellä ollut pian vuoden päivät tuossa toisen korvan alla tuollainen kova patti, luultiin eka arvauskeskuksessa korvatulehdukseksi -> antibiootit -> turpos vaan enemmän ja lopuksi kaulaan asti -> uudet antibiootit -> parani. Mutta tuollainen patti jäi, ei ole ikinä kipeä tai mitään. Muistaakseni epäiltiin sylkirauhasen tukkeutumaksi ja tulehdukseksi.

Mä huomasin tuossa tänään, että on ilmestynyt leukaluun alle kaulaan kummallekin sivulle sellainen mantelin kokoinen pehmeä kyhmy. Tein eilen kylläkin vatsalihasliikkeitä ja riuhdoin siinä painokiekkoa, että mä vähän epäilen että noilla on syy-yhteys, kun kaulaa/leukaa jännittää niin nuo kyhmyt tuntuvat ottavan osumaa juuri siitä. HL tai NHL on aikas epätodennäköinen(koko maassa kaikkia lymfoomia ja imukudossyöpiä noin 30kpl vuodessa, joista noin 3-4 kuolee, 20-30v ikäryhmässä), mutta jos nuo patit eivät laske 2-3vk kuluessa niin kannattaa käydä lääkärissä, kun sellainen on kerran verovaroin meille kustannettu.

Ehkä hiukan offtopic, mutta liittyy kai jotenkin samaan asiaan: Mulla vissiin kramppaa joku leuan lihas ku haukottelen. Aina jos haukotus kestää pitkään, en saa suuta kiinni ja tuntuu että alaleuka repeää irti.
Se lihas jotenki jännittyy ja pullistuu semmoselle kaarelle alaspäin. Se vituttaa ja sattuu ihan saatanasti. Mistähän johtuu?

Tuota kutsutaan nimellä "leukalukko". Googlaa tuolla nimellä niin saat lisää tietoa asiasta.

Itselläni ei sentään tule ihan lukkoa, mutta sattuu niin vitusti ettei mitään rajaa. Itselläni on viisauden hampaat poikittain alaleuassa, joten sieltähän tuo vaiva johtuu. Olen opetellut haukottelemaan hillitysti avaamatta suuta virtahepojen tapaan.

Mä huomasin tuossa tänään, että on ilmestynyt leukaluun alle kaulaan kummallekin sivulle sellainen mantelin kokoinen pehmeä kyhmy. Tein eilen kylläkin vatsalihasliikkeitä ja riuhdoin siinä painokiekkoa, että mä vähän epäilen että noilla on syy-yhteys, kun kaulaa/leukaa jännittää niin nuo kyhmyt tuntuvat ottavan osumaa juuri siitä.

Jos on molemmilla puolilla, niin ei se ainakaan syöpä ole, vaan todennäköisimmin imusolmukkeet. Muutenkaan syöpä ei nyt parissa päivässä ilmaannu vaan kasvaa vähitellen isommaksi, eikä todennäköisesti (pahalaatuisena) lakkaa kasvamasta lainkaan. Samoin syövällä on taipumus tulla läpi muista kudoksista, esim. lähellä ihon pintaa oleva kyhmy kyllä puskisi pinnalle suurella todennäköisyydellä.

Ohimennen sanoen, jos vaikuttaa että on outoja luomia, ni niitä voi käydä lekurille vilauttamassa ja otattamassa pois ihan varuilta. Kivutonta, muutaman minsan homma, pari tikkiä ja salilla pitää viikko-pari varoa kauheana rääkkäämästä tikkien aluetta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom