Patjat (ja sängyt)?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Man78
  • Aloitettu Aloitettu
Kaupunki
Vantaa
Minkä merkkiset patjat ois hyviä hinta/laatu-suhteeltaan? Käytiin kysymäs Hästensiä ja on kyl liian kalliita. Mielellään kotimaista ja laadukasta, mutta ei sikahintaista. Tarttis 2kpl 200x80 patjaa ja siihen päälle tuplapetarin. Kertokaapa kokemuksia tänne.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Petariksi ehdottomasti Unigold sijauspatja nro 5.

Unigold-sijauspatjassa nro 5 on 50 mm paksu, profiloitu, lämpöön reagoiva erikoispehmuste FX 65.
Unigold-sijauspatjoissa on joustava, vesipestävä, vetoketjulla varustettu, irrotettava päällinen. Verhoilu: 100 % polyester

Tän mukavuutta ei usko, ennenkuin itse kokeilee.

Ikean patjat voitti testit ja saa pitkän takuun. Ovat hyviä. Muualta en edes miettis patjaa.

Minkä merkkiset patjat ois hyviä hinta/laatu-suhteeltaan? Käytiin kysymäs Hästensiä ja on kyl liian kalliita. Mielellään kotimaista ja laadukasta, mutta ei sikahintaista. Tarttis 2kpl 200x80 patjaa ja siihen päälle tuplapetarin. Kertokaapa kokemuksia tänne.

Meinasin ostaa Tempurin, mutta se viikon kokeilujakso ei mitenkään erityisemmin vakuuttanu mua, ni päädyin sitte 1/3 maksavaan Ikean sänkyyn. Pirun hyvin oon nukkunu, ei mitään valittamista. Toi petarin materiaali on itseasissa vähän jotain tempurin tyylistä. Sanoisin et Ikean hinta-laatu-suhde on kohdallaan.

Ikean patjat voitti testit ja saa pitkän takuun. Ovat hyviä. Muualta en edes miettis patjaa.

Itselläkin on Ikean patja ja vallan mainio on ollut. Paljon parempi kuin esimerkiksi poikaystävän Jyskin patja, joka oli normaalihintaisena melkein kaksi kertaa kalliimpi.

Familonia yks tuttu suositteli, ovat kuulema kotimaisia ja löytyy valinnanvaraa. Ja itellä siis etsinnässä pelkät patjat+petari, ei runkopatja.

Ikean pari vuotta vanha latex-patja on keskeltä niin pahalla kuopalla ettei siinä pysty enää edes pyörähtämään ympäri. Pitänee palauttaa.

Oon kans ollu futoniin hemmetin tyytyväinen, reilun vuoden nyt ollut. Ainut miinus, että hieman työläs yksin kääntää tuo 160 leveä. Pitäs olla edes jotkut "kahvat" tms että sais käsillä kunnolla kiinni patjasta :)

Riippuu koosta/painosta, tottumuksesta ja lompakosta. Jos parilla on kokoeroa reilusti suosittelisin erillisiä sänkyjä ja petareita. Uuteen sänkyyn tottuminen vie aikaa enemmän kuin viikon, jos se poikkeaa vanhasta reilummin. Jos on painoa reilummin sängyn on hyvä olla kova ja sitten se pintapehmeys tehdään petarilla.

Ikean pari vuotta vanha latex-patja on keskeltä niin pahalla kuopalla ettei siinä pysty enää edes pyörähtämään ympäri. Pitänee palauttaa.

Ei korvaa takuu, jos kuuma vaimos on ollut siinä kohtaa polvillaan, Ikea korvaa vaan, jos aviomies on ollut polvillaan etukumarassa asennossa.

Herätellääs taas hieman keskustelua kun ei uutta ketjua kehtaa avata. Syksyllä viskasin 9v vanhan 120cm sängyn mäkeen kun roudattiin emännän kamat saman katon alle. Nyt siinä "uudessa" sängyssä olevat Ikean Sultan-patjat, tms on alkanu ilmotella myös ettei kantavuus oikein riitä, aamuisin hieno kuoppa sillä kohtaa missä sattunu makaamaan. Mistä kannattais lähteä ettimään patjaa, ja millaista patjaa, tämmöselle 95kg+ ihmiselle? Mieluiten tietysti ihan normaali patja tuohon entiseen kehikkoon, tai sitten futoni, tms jos on oikeasti fiksu ratkasu...

Ikeassa käytiin eikä siellä osattu sanoa mitään kantavuuksista, Jyskissä varmaan sama homma? Itseasiassa netistä mitä olen kattonu niin mistään ei löydy tietoa patjan kantavuuksista, kaikissa kerrottu vaan kauniit korusanat rakenteesta ja miten lupaavat kestoa vuosikausiksi. Kestäähän se semmosen 45kg keijukaisen alla vaikka hautaan saakka, mutta mitenkäs sitten vähän raskaamman ihmisen alla, vaikka ei vajaa 100kg tänä päivänä taida olla enää paino eikä mikään :D Itärajalla kun asustaa niin täällä ei myöskään hirveästi ole vaihtoehtoja noissa kivijalkaliikkeissä ja oishan se mukava testailla useampi viikko miten patja selkään osuu ennen kun upottaa useamman tonnin johonkin superhyperplussatason makuualustaan :)

Alun jälkeen ei oo tarvinnu katua futonin hommaamista. Vaimollakin on alaselkäkivut helpottanu, kun vaihettiin jenkkisänky pois. Ihan hyvin se toimii, vaikka toisella puolella sänkyä makaa 50kg ja toisella 90kg. Suunnilleen kerran viikkoon tulee patja käännettyä ympäri ja pidettyä päivä rullalla. Ainoo hankala asia on se, ettei meinaa millään saaha venytettyä vanhoja lakanoita ton futonin ympärille.

Alun jälkeen ei oo tarvinnu katua futonin hommaamista.
Ei oo tarvinnut katua hetkeäkään. Onkohan meillä nyt ollut neljä vuotta (?) toi futoni, eikä siinä ole tasan mitään vikaa. Se on vaan niin huippu, että en voisi edes ajatella ostavani enää ikinä mitään muuta. Enkä suosittele kenellekään mitään muuta. Samaa mä oon tässä vuosien saatossa julistanut monessa ketjussa, eikä mieli ole muuttunut. Päinvastoin. Jossain kyläpaikassa kun joutuu joskus nukkumaan joustinpatjalla niin se lähinnä vituttaa. Huono nukkua ja toinen kun kääntää kylkeä niin toinen hyppää metrin ilmaan. Ei enää ikinä.

Ei oo tarvinnut katua hetkeäkään. Onkohan meillä nyt ollut neljä vuotta (?) toi futoni, eikä siinä ole tasan mitään vikaa. Se on vaan niin huippu, että en voisi edes ajatella ostavani enää ikinä mitään muuta. Enkä suosittele kenellekään mitään muuta. Samaa mä oon tässä vuosien saatossa julistanut monessa ketjussa, eikä mieli ole muuttunut. Päinvastoin. Jossain kyläpaikassa kun joutuu joskus nukkumaan joustinpatjalla niin se lähinnä vituttaa. Huono nukkua ja toinen kun kääntää kylkeä niin toinen hyppää metrin ilmaan. Ei enää ikinä.

Tarviiko toi futoni rungon vai toimiiko ja voiko käyttää lattialla?

Merkkiä ja kovuutta kehiin sitten vaan, hinta kiinnostaa toki myös. On tässä ollu pidemmän aikaa mielessä sängyn uusinta.

Oma futoni ollu kans kolmisen vuotta, aikoinaan oulun Futon shopista ostettu ja omasta mielestä edelleen loistava patja. Kaikki ei toki noin jämäkästä patjasta tykkää, mutta oma selkä kyllä. Oli muistaakseni silloin useita vaihtoehtoja kovuuden suhteen ja tuo oli toiseksi jämäkin vaihtoehto. 2-4kertaa kuukaudessa tulee käännettyä rullaamalla.

Ainut miinus on tuo suht hankala käsiteltävyys, yksin tuo 160cm leveä patja on aika painava. Eli pitää vähän kattoa miten siitä ottaa kiinni, ettei hajota pintakangasta.

Tarviiko toi futoni rungon vai toimiiko ja voiko käyttää lattialla?
Toimii ihan sälepohjalla. Eihän noita lattialla käytettäväksi suositella ilman jotain hengittävää alustaa.

Merkkiä ja kovuutta kehiin sitten vaan, hinta kiinnostaa toki myös. On tässä ollu pidemmän aikaa mielessä sängyn uusinta.
Ei sitten mitään muistikuvaa mistään muusta kuin että se oli kovuusasteikon puolivälin paikkeilla.

Näyttää futoni olevan aika kova sana. Harmi ettei semmosia kauppaavia kivijalkapuljuja taida olla tällä nurkalla Suomea, Google ei ainakaan paljastanu moisia. Elämän huonoja puolia kun asuu täällä hevon perseessä susirajalla :D lman testausta ei uskalla enää ainuttakaan sänkyä/patjaa/mitä lie ostaa kun vaihtoehtoja on kuitenki noissaki sen verran runsaasti. Mutta josko sitä hyvällä tuurilla eksys joskus Helsingin suuntaan arkipäivänä niin vois käydä parempaa valikoimaa ihmettelemässä ja testaamassa. Tai sitten on tyydyttävä normaalimpaan vaihtoehtoo, 15v takuulla olevan patjan luulis kestävän edes jotain kun kovuuden vaan valkkaa oikein...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom