Partaveitsi

Ikä
43
Tuli tuossa mieleen että parran voisi opetella ajamaan kunnon partaveitsellä höylän ja koneen sijasta. Mistäköhän löytyisi noita veitsiä ja ohjeita ajamiseen? Ajaako kukaan täällä veitsen kanssa? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ole muuten missään nähnyt partaveitsiä myynnissä. Ainakin itse jättäisin kokeilematta sillä tavallisellakin partahöylällä saan naaman auki. Kone ei käy ollenkaan mun iholle, koska iho ärtyy tosi paljon mutta Gilleten partahöylä ja joku mieto geelivaahto niin on ihan ok yhdistelmä minulle.
Kerran olen ollut parturissa jossa se täti leikkasi hiuksia partaveitellä(teki sellaisen kuvion niskaan) meinasin lähteä karkuun kun se otti se veitsen käteensä.

Joo kyllä mäkin tohon Gilleten partahöylään tyytyisin ja itte olen sillä ajellu, kun ei enää kuumalla pyyhkeellä maitohaiven lähteny... ;)

Olishan tollanen partaveitsi kieltämättä rankka tois ainakin katuuskottavuutta kun naama täynnä viiltoja.

abine sanoi:
Joo kyllä mäkin tohon Gilleten partahöylään tyytyisin ja itte olen sillä ajellu, kun ei enää kuumalla pyyhkeellä maitohaiven lähteny... ;)
Koita juosta kiukkusesti vastatuuleen... :)

Proteos sanoi:
Koita juosta kiukkusesti vastatuuleen... :)

Yksi varma keino teiniparran ajoon on laittaa kermaa leukaan ja laittaa kissa nuolemaan.

Itse en uskaltaisi partaterällä sohia. Tavallisella Mach3:llakin rouhaisin takaraivosta ihon auki, kun ajelin sänkeä pois. Alkoi ihan norona veri valua. Tänään vielä kokouksessa vahingossa raavin ruven päästä ja huomasin, että taas alkoi vuotaa.

treenaisko sanoi:
Yksi varma keino teiniparran ajoon on laittaa kermaa leukaan ja laittaa kissa nuolemaan.

Jaahas täällä pilkataan joukolla mun "partaa". :jahas: , parin vuoden päästä mulla on sellaanen karvatukko tos leuvan alla että poijat on lkateellisia... :lol2:

hiero illalla suolaa leukaan,laita yöpöydällesi lasi vettä ja odota sängyssä.
yöllä parralle tulee jano ja se menee juomaan vettä,nappaa nopeasti parrasta kiinni ja laita solmuun! = tadaa sinulla on parta!

Joskus aina tulee veitsellä ajettua, eikä muuten iho ole ollenkaan niin ärtynyt kun höylän jälkeen.
Aika sählä saa olla jos partaveitsellä saa haavan aikaseksi. olis kuitenkin hyvä muistaa ettei sitä partaa tarvi viiltää vaan leikata!
Luulis jostain Hairstoresta tms. löytyvän

Mä oon ajellu vaan rajaajalla niin lyhyeks kun menee eli siihen jää selvä sänki mutta ei ainakaan oo ärtyny vielä nahka. Peruskoneella en aja ikinä kun se sattuu niin vitusti, höylällä joskus jos on tärkeet juhlat.

abine sanoi:
Jaahas täällä pilkataan joukolla mun "partaa". :jahas: , parin vuoden päästä mulla on sellaanen karvatukko tos leuvan alla että poijat on lkateellisia... :lol2:

Niin. Leuan allakin on valuva käsite...

Miettinyt itsekin tuohon höylään siirtymistä, MACHin terät niin pirun kalliita ja sähköhöylällä ei saa kunnollista ajojälkeä. Parturitarvikeliikkeestä lähtisin ensimmäiseksi kysymään.

Mikä sattuma, ostin nimittäin eilen parturista tilaamani partaveitsen. Ostin sen sitä varten, että pystyy muotoilemaan partaa paremmin. Mach3:lla se ei oikein onnistu hyvin. Pitää joskus kokeilla ajaa partaa länkkärityyliin puron varrella käsipeilin avulla (ja inkkari yllättää selän takaa).

Willie sanoi:
Miettinyt itsekin tuohon höylään siirtymistä, MACHin terät niin pirun kalliita ja sähköhöylällä ei saa kunnollista ajojälkeä. Parturitarvikeliikkeestä lähtisin ensimmäiseksi kysymään.

Sen olen huomannut, ettei halvoilla partahöylillä tee mitään. Joustamattomat terät jyrää kaikki epätasaisuudet naamassa verille. Lisäksi monet menee heti tukkoon, kun terien väli on liian ahdas. Olen nähnyt mach3:a 25 kpl:n tukkupaketeissa joissain marketeissa, noissa tulee terän kappalehinnaksi jo kohtuullinen.

Äh ostakaa kunnon partakone. Philishave pystyy pahempaankin. Hiustenajoon mulla on oma sähkökäyttöinen kone ja sängen ajaa tuolla partakoneella. Noilla Giletteillä on pakko ajaa päivittäin, siksi en niitä käytä. Ne menee tukkon mulla heti. Partani on varsin paksua. Nyt on ilmeisesti ruokavalio kunnossa kun se kasvaa niinkuin George Michaelilla. Eli poskipäihin asti ja nopeasti... :david:

Ihan hyvin noilla mach-3:lla höylää niin naaman kuin tukankin +finnit.

Kiinnostava aihe. Parranajo on jonkinsortin ongelma ja mäkin olen joskus harkinnut tota partaveitten hankintaa. Näillä gilleteillä sun muilla vaihdettavateräsillä saan naamani verille ja iho ärsyyntyy punaseksi muutenkin. Lisäksi terät menee tukkoon ja niitä saa vaihtaa joka kerta uuteen = perkeleen kallista hommaa.

Sähkökäyttösiä parranajokoneita on tullut omistettua muutama, mutta ne ajo huonosti ja joskus repi eikä aina leikannut partaa. Ei siis hyvä tääkään vaihtoehto. Nykyään ajelen partaa hiustenleikkuukoneella. Jäähän siitä miehekäs sänki...

Mitenkäs tuolla partaveitsellä tulee parta ajaa? Vaari ainakin ajeli muistaakseni päivittäin partaveittellä ja tavallisella palasaippualla ja ihan hyvältä näytti lopputulos. Mitenkäs veitsen terotus hoidetaan? Veitti näky maksavan tuossa ylläolevassa linkissä joku 30e, mutta siinä alla kaupattiin jotain terotusvyötä tuplahintaan. Onko tuommoinen terotusvyö tarpeen?

treenaisko sanoi:
Sen olen huomannut, ettei halvoilla partahöylillä tee mitään. Joustamattomat terät jyrää kaikki epätasaisuudet naamassa verille. Lisäksi monet menee heti tukkoon, kun terien väli on liian ahdas. Olen nähnyt mach3:a 25 kpl:n tukkupaketeissa joissain marketeissa, noissa tulee terän kappalehinnaksi jo kohtuullinen.

Joo ja toi määrä kestää todella pitkään. Meikäläisellä toi parta kasvaa ihan kiitettävästi, mutta yhellä mach3 terällä ajaa todella monta kertaa, kyllä sen sitten tuntee kun se rupee repimään ja on aika vaihtaa.

Yks kaveri on parturi ja se joskus ajoi mun parran sellasella veittellä, perkele että istuin siinä paska jäykkänä...pikkusen ois nopeesti kääntäny päätään sivulle niin ois ollu viimenen parranajo, tai ainakin siltä se tuntui... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom