Joo mäkin liputan ton Eiffelissä käynnin puolesta, vaikka sinne joutuu hetken jos toisenkin jonottamaan, niin oli se sen arvoistakin. Tosin kävin itse helmikuussa, jolloin turisteja ei nyt ihan kesän lailla ollut... Itse otin netin kautta hotellin ja oli hieman sivussa mutta kun katsoo vain, että metro on vieressä niin ei ole mitään hätää! Metroja on helppo käyttää ja muistaakseni ostin jotain 10 kerran kortteja niihin, ei maksanut montaa juuroa. Olut on kallista, viini kohtuuhintaista. Ruokaa saa edukkaasti ja piknikiä puistossa suosittelen ainakin joku päivä kokeilemaan, supermarketeissa kaikkea ihanaa siihen touhuun!
Kannatta riemukaaren läheisyydessä (ja toki muutenkin) varoa sitten taskuvarkaita, nähtiin parit tapaukset siinä. Auringonlaskua kävin katsomassa Sacré-Coeurilla ja Montmartrella, ihan jees! Shoppailtavaahan sieltä löytyy kanssa, jos sellaista haluaa harrastaa. Louvressakin tuli käytyä, jos ei oikeasti ole mikään taiteen ystävä, niin en sen pelkän Mona Lisan takia sinne menisi. Itse menin ja hieman kyllä tuli väsy siellä kävellessä, ihmisiä aika paljon. Tosin Egypti-näyttely oli hieno sarkofageineen ja sfinkseineen!
Näköjään Pariisi kuume alkaa iskemään itsellekin. Kiitos Easyjetin, taidan toukokuussa mennä moikkaamaan siellä vaihdossa olevaa ystävääni! En ainakaan itse saanut mitään kunnon kuvaa Pariisista yhden reissun jälkeen. ..