Tarvitsisin apua.Olen harrastanut punttailua nyt yli vuoden verran, teen perusliikkeitä mutta teen ne ns.koneissa etten riko itseäni. Ainut vapailla painoilla tehtävä liike mitä teen on penkkipunnerrus ja vipunostot/kässäri liikkeet ja silloin tällöin pystypunnerrus tangolla.Olen huomannut ongelmia esim.nilkkojen kohdalla tehdessäni takareidenkoukistajia laitteessa makuultani.Nilkat jännittyvät pahasti tuossa liikkeessä, jos teen painolla jossa toistot pyörii sarjoissa 6-10kpl välillä ja sen takia joudun tekemään pienillä painoilla joilla en saa tulosta aikaiseksi.On sen verta ärsyttävä "vaiva",että pitäis saada joku ratkaisu tohon onko kellään mitään ideaa?Tarkennuksena nilkkojen jännitymisen takia en pysty tekemään kunnolla tuota liikettä, että se todella tuntuisi takareisissä, koska nilkat ikäänkuin "pettävät" jos painot on riittävän suuret.
Toinen ongelma liittyy vatsalihaksiin.Perus vatsaliikkeillä(rutistukset,istumaannousut,jalkojennosto jne,)saan kyllä tuntuman ylävatsalihaksiin, mutta en millään alavatsalihaksiin, vaikka välillä olen tehnyt jalkojennostoja rekissä(joka kuulemma on raskaimpia jalkojennosto liikkeitä).Ihmettelen vain kun poltetta en saa sinne(alavatsalihaksiin) hyvin vaikka tekisin 30kpl putkeen, mutta heti kun koitan taljassa tehdä jalkojennostoja niin huomaan, että voimat katoaa aika nopeasti vaikka poltetta ei tule.Vinkkejä?
Jos joku joka viitsii ja tietää niin voisi kertoa, että miten saisin ratkastua nää pari ongelmaa?
Toinen ongelma liittyy vatsalihaksiin.Perus vatsaliikkeillä(rutistukset,istumaannousut,jalkojennosto jne,)saan kyllä tuntuman ylävatsalihaksiin, mutta en millään alavatsalihaksiin, vaikka välillä olen tehnyt jalkojennostoja rekissä(joka kuulemma on raskaimpia jalkojennosto liikkeitä).Ihmettelen vain kun poltetta en saa sinne(alavatsalihaksiin) hyvin vaikka tekisin 30kpl putkeen, mutta heti kun koitan taljassa tehdä jalkojennostoja niin huomaan, että voimat katoaa aika nopeasti vaikka poltetta ei tule.Vinkkejä?
Jos joku joka viitsii ja tietää niin voisi kertoa, että miten saisin ratkastua nää pari ongelmaa?