pari clippiä(judo)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ropotti
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
On se judo miesten laji (naistenkin), siinä voi todistaa paremmuutensa vahingoittamatta ketään. Ja onhan se jopa olympia laji. Kunnioitan kaikkee nyrkkeilyä yms., mutta siinä voi jossain vaihees tulla niin pahoja vammoja päähän, ettei sitä voi harrastaa enää. Judoa voi harrastaa koko ikänsä.

raka sanoi:
On se judo miesten laji (naistenkin), siinä voi todistaa paremmuutensa vahingoittamatta ketään. Ja onhan se jopa olympia laji. Kunnioitan kaikkee nyrkkeilyä yms., mutta siinä voi jossain vaihees tulla niin pahoja vammoja päähän, ettei sitä voi harrastaa enää. Judoa voi harrastaa koko ikänsä.

No empä tiedä. Samalla tavalla ne kilpajudokatkin on rampoja, mutta eri tavalla eli ei niinkään päästään vaan kropastaan. Ja usein kilpauran loputtua, loppuu myös lajin harrastaminen.

Kuntoilijat sitten erikseen, mutta eipä siinä poksaamisessakaan riskejä juuri ole kun vain säkkiä hakkaa ;)

Armas sanoi:
No empä tiedä. Samalla tavalla ne kilpajudokatkin on rampoja, mutta eri tavalla eli ei niinkään päästään vaan kropastaan. Ja usein kilpauran loputtua, loppuu myös lajin harrastaminen.

Valitettavan usein näin käy. Kilpailijalle kynnys harrastelemiseen on korkea. Se on vähän niinku on/off.

Mutta kyllähän judon erittäin hyvä kuntoilulaji(kin) on.

Se on hauska katsella vanhoja kisakoneita, jotka tulevat salille pidemmän tauon jälkeen muistelemaan, että mitenkäs se kuperkeikka taas menikään. Aina t-paita alla, kun se judogi on nii-in inhottavan karhea. ;)

Armas sanoi:

Kuntoilijat sitten erikseen, mutta eipä siinä poksaamisessakaan riskejä juuri ole kun vain säkkiä hakkaa ;)

Mutta siis tarkoitinkin sitä että tatamilla kyllä pystyy vääntämään vaikka on hiukan "rampautunutkin", jos ei pystyssä niin sitten matossa. Kunnon mukaan. Onhan judo esim. laji paralympialaisissa, eikö sekin jo kerro jotain? Mulle ainakin kertoo.

reino sanoi:
Valitettavan usein näin käy. Kilpailijalle kynnys harrastelemiseen on korkea. Se on vähän niinku on/off.

Mutta kyllähän judon erittäin hyvä kuntoilulaji(kin) on.

Se on hauska katsella vanhoja kisakoneita, jotka tulevat salille pidemmän tauon jälkeen muistelemaan, että mitenkäs se kuperkeikka taas menikään. Aina t-paita alla, kun se judogi on nii-in inhottavan karhea. ;)[/Q

En kyllä ymmärrä tota T-paita homman pointtia? Kyllä siellä muutenkin tulee kuuma reenatessa, ja ei vanhat konkarit mitää T-paitoja käytä, ainakaan ne mitä minä oon nähny? Toki varmaan sellanenkin konkari löytyy, joka T-paidan judogin alle laittaa, en minä sitä moiti.

raka sanoi:
En kyllä ymmärrä tota T-paita homman pointtia? Kyllä siellä muutenkin tulee kuuma reenatessa, ja ei vanhat konkarit mitää T-paitoja käytä, ainakaan ne mitä minä oon nähny? Toki varmaan sellanenkin konkari löytyy, joka T-paidan judogin alle laittaa, en minä sitä moiti.
En mikään konkari ole, mutta ainakin itse BJJ-gi:n alla pidän välillä t-paitaa tai rash guardia. Paljon jos käy treenailemassa niin gi on sen verran karhea että iho ärtyy helposti. Vielä jos vähän on olkapäät/iho arkana vaikka auringosta niin sitä ei helpolla pidä yksinään päällä vaikka olis jonkin sortin perverssi. Jos vielä sattuu pesemään usein gi:tä niin se tulee niin julmetun karkeaksi. Itse en enää ole jaksanut pestä :D

He he... t-paitajutun pointti: puvuthan on enemmän ja vähemmän karheita, mutta säännöllisessä treenauksessa iho yleensä tottuu siihen, eikä asiaa edes huomaa, ellei ole sattunut polttamaan olkapäitään tms.

Jos treenitaukoa on kuitenkin tullut muutama vuosi, puku tuntuu kuulemma aivan järjettömän karhealta herkkää hipiää vasten. Komiikka (minun mielestäni) syntyy siitä, kun vanha kone ensin käy vanhasta muistista pistämässä kaikki nurin 100-0 uchikuchilla, joka lähtee yhä sangen terävästi selkärangasta, ja sitten tulee valittelemaan että pakko pitää t-paitaa kun tuo puku hankaa. :D

Nythän on viime vuosina ollut hyviä esimerkkejä siitä, miten näitä vanhoja kilpailijoita on saatu houkuteltua kilpauran jälkeen vielä takaisin judotoimintaan. Ihan päävalmentajaa myöten, joka oli jo kertaalleen laittanut judogin tiukasti koipussiin. Toivottavasti sama meininki jatkuu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Armas sanoi:
T-paita gi:n alla on vähän sama kuin noi korvasuojat. Neitien touhua ;)

Ainoa syy kun olen nähnyt äijän muuttavan t-paidan alleen, oli kun hemmo alkoi käyttää nappeja.
Raskausarvet, hävetti.
Ja syystä.
Edelleen sai kyytiä piemmiltään.

Muuten, jos olet ikinä otellullut/treenannut tosissaan, ei voi kun nauraa naarmuista jotka puku aihettaa.
Näin käy.

Ei millään pahalla, mutta Gi päällä olen ollut n.10v.
Nykyään muut kamppailut.
Voimia naarmujen kanssa;)

Minusta tuo konkarien "kitinä" on ihan hauskaa läppää.

Kun vanhat ukot palaa vääntöhommiin ja valittaa pukujen karkeudesta tai vaikka lattian kylmyydestä, ei sitä kannata ottaa ihan tosissaan.

Paras, mitä minä olen kuullut, on kun sellaiset 30 vuotta reenannut ukkeli "valittaa" kun "Pena ei ole taaskaan käyttänyt huuhteluainetta ja sen puku on niin kova".

Ja ainakin meillä nämä valittajat on poikkeuksetta näitä jotka on todellakin reenannut tosissaan ja just joitain vuosikymmeniä. Ja edelleen nakkelee meitä nuorempia, isompia, vahvempia ja nopeampia just niin kuin haluaa.

Jospa niillä on jo varaa olla pullistelematta ja ehkä vähän laskea leikkiäkin välillä?

Sapa sanoi:
Minusta tuo konkarien "kitinä" on ihan hauskaa läppää.

Kun vanhat ukot palaa vääntöhommiin ja valittaa pukujen karkeudesta tai vaikka lattian kylmyydestä, ei sitä kannata ottaa ihan tosissaan.

Paras, mitä minä olen kuullut, on kun sellaiset 30 vuotta reenannut ukkeli "valittaa" kun "Pena ei ole taaskaan käyttänyt huuhteluainetta ja sen puku on niin kova".

Ja ainakin meillä nämä valittajat on poikkeuksetta näitä jotka on todellakin reenannut tosissaan ja just joitain vuosikymmeniä. Ja edelleen nakkelee meitä nuorempia, isompia, vahvempia ja nopeampia just niin kuin haluaa.

Jospa niillä on jo varaa olla pullistelematta ja ehkä vähän laskea leikkiäkin välillä?

Näin sen täytyy olla.

Minäkin reenannu judoa vuodesta 1988 enemmän ja vähemmän tosissani, ja judogin karheus ei ole aiheuttanut minulle mitään ongelmia. On ollu vuodenkin tauko välillä. En minä T-paita miehiä moiti, tuntuu vaan "nössöltä", jos syy tosiaan on puvun karheus.

raka sanoi:
Mutta siis tarkoitinkin sitä että tatamilla kyllä pystyy vääntämään vaikka on hiukan "rampautunutkin", jos ei pystyssä niin sitten matossa. Kunnon mukaan. Onhan judo esim. laji paralympialaisissa, eikö sekin jo kerro jotain? Mulle ainakin kertoo.

Ei se kyllä paljoa kerro. Keihäänheittokin on paraolympialaji vaikka kukaan tuskin voi sanoa keihästä turvallikseksi tai vähän vammoja tuottavaksi lajiksi.

raka sanoi:
Mutta onko keihäänheitto kamppailulaji?

No oli se ainakin antiikin olumppialaisten aikaan! ;)

Keihäänheitto, sotavaunuilla ajo, miekkailu ja paini oli aina perinteisesti ennen maratonia.

Nykyäänhän keihäänheittoa kamppailulajina harrastaneet on siirtymässä enempi tohon ampumapainiin. Ja se onkin niin kova laji, että t-paidan käyttö on oikein säännöissä kielletty!!1! :D

reino sanoi:
No oli se ainakin antiikin olumppialaisten aikaan! ;)

Keihäänheitto, sotavaunuilla ajo, miekkailu ja paini oli aina perinteisesti ennen maratonia.

Nykyäänhän keihäänheittoa kamppailulajina harrastaneet on siirtymässä enempi tohon ampumapainiin. Ja se onkin niin kova laji, että t-paidan käyttö on oikein säännöissä kielletty!!1! :D

Hehehe. :)

raka sanoi:
Mutta onko keihäänheitto kamppailulaji?

Mitäs merkitystä sillä on? Nyt oli puhe siitä kertooko lajin kuuluminen paraolympialaisten ohjelmaan ko. lajin turvallisuudesta jotain. Ja minä sanoin että ei kerro ottamalla esimerkiksi toisen paraolympialjin, keihäänheiton, joka on tunnetusti yksi loukaantumisherkin laji maailmassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom