Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin kuin sanottiin, niin saa, mutta ei kannata. Niissä, kuten nastarenkaissakin, on ihan olemattomat märän kelin ominaisuudet. Eli pitoa ei ole. Lisäksi kitkoilla ajo ei ole kaikista kivointa kuivalla tiellä. Mutkissa niiden pehmeyden huomaa, kun oikein tuntee kun kumit taittuu alle ja auto alkaa vetelemään. On siis vielä 10x kauheammat kuin tavalliset "liian" korkeaprofiiliset kesärenkaat.burdock sanoi:ps. Saako kitkoilla ajaa kesäisin?
Powerhousu sanoi:Niin kuin sanottiin, niin saa, mutta ei kannata. Niissä, kuten nastarenkaissakin, on ihan olemattomat märän kelin ominaisuudet. Eli pitoa ei ole. Lisäksi kitkoilla ajo ei ole kaikista kivointa kuivalla tiellä. Mutkissa niiden pehmeyden huomaa, kun oikein tuntee kun kumit taittuu alle ja auto alkaa vetelemään. On siis vielä 10x kauheammat kuin tavalliset "liian" korkeaprofiiliset kesärenkaat.
Melkein neuvoisin ostamaan linjalta Nokia-Michelin-Gislaved-Continental ne jotka halvimmalla saa.IsoDino sanoi:Vai ostankohan sitten misukat tai nokiat...hmmmm
Ainakin Nokian Hakkapeliitta RSi on hiukan uudempi versio tuosta edellisestä Nokialaisesta kitkasta ja rakenteeltaan jäykempi, joten ei ole niin lötkö tahi taivu alle. Itellä sellaset alla ja toimaa komiasti. Tietysti jos auto on tuunattu viimeistä piirtoa myöten ja ajettavuus pirun hyvä muuten niin silloin saattaa jotain eroa tuntua mutta ei peruskäytössä perusautossa.Powerhousu sanoi:Niin kuin sanottiin, niin saa, mutta ei kannata. Niissä, kuten nastarenkaissakin, on ihan olemattomat märän kelin ominaisuudet. Eli pitoa ei ole. Lisäksi kitkoilla ajo ei ole kaikista kivointa kuivalla tiellä. Mutkissa niiden pehmeyden huomaa, kun oikein tuntee kun kumit taittuu alle ja auto alkaa vetelemään. On siis vielä 10x kauheammat kuin tavalliset "liian" korkeaprofiiliset kesärenkaat.
Kitkarenkaat toimivat kesäolosuhteissa mutta eivät luonnollisesti yhtä hyvin kuin tähän tarkoitukseen tehdyt kesärenkaat. "todella toimimattomat" on "hiukan" yliampuva ilmaus mitä on myos niiden käyttokelvottomuus seuraavana talvena. Itselläni kokemusta nyt Nokian Hakkapeliitta RSi:stä sekä sitä edeltävästä Q:sta.Keith sanoi:Kitkarenkaat on tosiaan todella toimimattomat kesäolosuhteissa, sen lisäksi käyttökelvottomat seuraavana talvena (pinta menee pilalle kesähelteillä).
Tämä on totta. Ensimmäisissä kitkakiekoissa seos oli todellakin aika pehmeää jolloin kuluvuus oli nopeaa ja ajotuntuma kateissa. Uudemmissa rakenne on jäykempi jolloin ne kestävät pitempään ja ajotuntuma on parempi.Kitkat myös kuluvat nopeammin kuin nastarenkaat koska kumiseos on pehmeämpää.
Omassa autossa on Kleberin nastarenkaat nyt neljättä talvea alla. Kaikki nastat tallella ja pito on muutenki loistava.IsoDino sanoi:Millasia kokemuksia porukalla on "heikoimmista" nastarengas merkeistä?? Esim. Hankook, Dayton, Kleber, Uniroyal
Pulla sanoi:Kitkarenkaat toimivat kesäolosuhteissa mutta eivät luonnollisesti yhtä hyvin kuin tähän tarkoitukseen tehdyt kesärenkaat. "todella toimimattomat" on "hiukan" yliampuva ilmaus mitä on myos niiden käyttokelvottomuus seuraavana talvena.
Määrittele "normaali" auto ja "normaali" ajo? Kyllähän siis kitkoilla ja kesärenkailla on kesäaikana eroa kuin yöllä ja päivällä. Tämän eron kyllä huomaa ilman mitään erikoisempaa ysikympin mutkien lataamistakaan.Pulla sanoi:Mikäli allasi on normaali henkiloauto ja käytät sitä normaalissa ajossa niin ero on kyllä todella marginaalista. Kuten edellisessä postissani sanoin, eron huomaa sitten vasta kun aletaan hifistelemään tai lataamaan toistasataa jokaiseen ysikympin mutkaan.