Parhaat soolot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by tappara
Iron Maiden - Afraid To Shoot Strangers 2:44->

Omalta listalta unohtu. Soolo on tosiaan ehkä parasta maidenia, koko biisikin todella hyvä :worship:

Erityisesti Real Live Dead One:lla

vaikka en kirk hammetin tiluttelu sooloista yleensä pidä niin the struggle within kappaleen soolo on kyllä yksi parhaimmista mitä oon kuullut.edesmenneeltä chuck schuldinerilta löytyy kanssa hyviä sooloja,erityisesti death:in symbolic levyltä.

Originally posted by purkkis
Daemonshaden demolta Beyond the Touch of Death pitäis löytyä biisi nimeltä Whithering Beauty. Voin sanoa, et se on yks parhaimmista biiseistä kautta aikojen, mun mielestä :D Se on semmosta örinämetallia, jonka sanoista saa selvää. Sillä demolla on muitakin biisejä, ainaki yks instrumentaali jne. Taas yks kuulemisen arvoinen bändi :worship:

Kumma kun minun Daemonshaden demolta ei tuollaista biisiä löydy :confused:

Mistäs muuten ylipäätänsä olet kuullut tuota bändiä, ei taida olla kovin monella ihmisellä koko demoa (yhdenhän ovat vissiin tehneet??)?

Tuli muuten mieleen hieno tiluttelusoolo Vailta: leffasta nimeltä Crossroads, pääosassa Ralph Magghio (miten se kirjotetaan?), jossa Ralph sitten pätkii tällä soololla kitaraa soittavan demonin (jota muuten esitti itse Steve). Löytyy jos löytyy netistä nimellä Ernies Trickback ja onhan siinä ihan sujuvaa arbeggiota :)

Originally posted by kiesus
Kumma kun minun Daemonshaden demolta ei tuollaista biisiä löydy :confused:

Mistäs muuten ylipäätänsä olet kuullut tuota bändiä, ei taida olla kovin monella ihmisellä koko demoa (yhdenhän ovat vissiin tehneet??)?

hmm, kummaa.. *köhköh*mä waretin kaverilta*köh* :D withering beautyn mulle lähetti yks kaveri, joka muistaakseni tuntee noiden laulajan, ja loput mä sain yhdeltä toiselta kaverilta :) en oo ainakaan koskaan nähny missään myytävän tota demoa

parhaimpia ovat

Pink floyd - comfortably numb
" - Time
" - marooned

metallica - nothing else matters

jimi hendrix (melkeen kaikki biisit)

onhan niitä monia hyviä sooloja (ei jaksa luetella):D

Motorhead:n kill by death toimii aina ja testament:n over the wall biisissä on kans tosi mieleen painuva soolo.

Originally posted by sadisti
Tuli muuten mieleen hieno tiluttelusoolo Vailta: leffasta nimeltä Crossroads, pääosassa Ralph Magghio (miten se kirjotetaan?), jossa Ralph sitten pätkii tällä soololla kitaraa soittavan demonin (jota muuten esitti itse Steve). Löytyy jos löytyy netistä nimellä Ernies Trickback ja onhan siinä ihan sujuvaa arbeggiota :)

niin, tietääkseni Steve myös soittaa kaikki siinä olevat kitara jutut itse.

Originally posted by HooEee
niin, tietääkseni Steve myös soittaa kaikki siinä olevat kitara jutut itse.

Höh, mä luulin että se karatekid-poju onnoin kova kepittäjä ;)

Ei muuten ole kaikki soolot siinä Vain käsialaa. Joku toinen ne soitti, nimeä en nyt saa päähäni.

Joo

Crossroads leffassa soittaa,ja kirjoittanut musaa siihen,myös Joe Satriani.

Tasta Maidenin Afraid to shoot strangersista senverran että. Just siinä tokassa soolossa oleva nopeampi kohta "melkein" pilaa sen. Ei vaan jotenkin sovi biisiin. No sittenhän se taas rauhoittuu ja hepo laukkaa. Koppoti koppoti koppoti...

Re: Joo

Originally posted by J.Jake
Tasta Maidenin Afraid to shoot strangersista senverran että. Just siinä tokassa soolossa oleva nopeampi kohta "melkein" pilaa sen. Ei vaan jotenkin sovi biisiin. No sittenhän se taas rauhoittuu ja hepo laukkaa. Koppoti koppoti koppoti...

Jep, se ei todellakaan sovi siihen. Muuten biisi on ehkä Maidenin paras. Tulee aina kuunnellessa pakottava tunne päästä kuulemaan kyseinen biisi livenä. :worship:

Sen lisäksi Deep Purplen soolot(Burn, Highway Star), Gary Moore(Still Got the Blues, Parisienne Walkways) on kolahtanu kovaa. Yleensäkin nämä hieman "hempeämmät soolot" on itellä suosiossa, ei niinkään hevisoolot.

Tässä muutama oma suosikkini:

Steve Vai - For the love of god, Rescue me or bury me
Joe Satriani - Until we say goodbye
Marty Friedman (Megadeth) - Tornado of souls
Brett Garsed - Friend or foe
Yngwie - Live in leningrad levyltä adagio yms. klassiset pätkät
Michael Lee Firkins - Sargasso sea, Rain in the tunnel
John Petrucci (DT/LTE) - Under a glass moon

Frank Gambalella ja Rex Carrolilla onpi kanssa muutama "näppärä" soolo.. ja onhan noita lukemattomia muitakin, mutta nämä nyt tuli ensimmäisenä mieleen..
:)

Originally posted by SirVili
Höh, mä luulin että se karatekid-poju onnoin kova kepittäjä ;)

Ei muuten ole kaikki soolot siinä Vain käsialaa. Joku toinen ne soitti, nimeä en nyt saa päähäni.

Ry Cooder lienee tämä setä joka soitti nuo blues-slide-erikoisviritys-riffit Steven soitannan väliin. Eugenen loppusoolo on toki Steven soittama (sormin näppäilty vieläpä, koittakaapa perässä ;) )

Back
Ylös Bottom