Parhaat pakasterehut (salaatteihin, wokattavat, paistettavat, lisukkeet...)

Terve,
Täällä löytyy varmaan muitakin laiskoja kasvisten ystäviä, jotka eivät aina malta ottaa vitamiinejaan tuoreita kasveja pilkkomalla. Tällöin sitä tulee helposti langettua pakastinaltaan tarjontaa.
Ja onhan pakasterehuissa se etu, että ne harvemmin pääsevät pilaantumaan epähuomiossa...

Eli mitkäs ovat teidän omat luotto pakasterehunne?

Itse suosin wokkaamisessa ainakin Findus Spicy Zanju wok-vihanneksia (http://www.findus.fi/tuotteet/tuote?product_id=219), josta saa helposti mainion wokin lisäämällä jotain lihaa tai katkarapuja sekä vähän jotain kastiketta ja soijaa. Minusta tuossa Spicy Zanjussa on itselleni maukkaimmat ja parhaat vihannekset juuri wokkaamiseen, joita olen tähän mennessä kokeillut.

Pakasteherneitä (valmistajasta viis, kun ovat kaikki niin samankaltaisia) taas tulee syötyä sellaisenaan salaattikastikkeen kera.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mainittu näyttää muuten hyvältä, mutta noi herneenpalot v*tuttaa. Pitää perata pois, jos ostaa testiin.

Nyt on tullut kunnostauduttua tuoreiden vihannesten suhteen, mutta sipulikuutioita, herneitä ja pakastemaissia tulee kyllä ostettua säännöllisesti laiskuuttaan. Niitä voi tunkea kaikenmaailman sooseihin, joita milloinkin tekee.

Itsellä on ehdoton suosikki rainbow oriental wok mix 500g. Mielestäni tosi onnistunut valikoima rehuja ilman mausteita/mitään öljyjä, jolloin ruuasta saa tehtyä mieleistään. Lisäplussat halvasta kilohinnasta, muistaakseni jotain 2,30€/kg, ja siittä ettei vihannesten mukana ole juuri ollenkaan jäähilettä joka muuttaisi paistamisen keittämiseksi.

Itsellä perus ateria muodostuu tuosta lyömällä sekaan 300g nuudeleita, kanaa tai seitiä sekä mausteiksi vähän sweerchilisoosia ja soijakastiketta.

edit: tossa linkki tuotteeseen http://www.rainbow.fi/tuotteet/rain...svispakasteet/rainbow-oriental-wok-mix-500-g/

^ näytti olevan Ikeassa jotain ihan samanlaista kampetta murto-osalla tuosta hinnasta. Että ei varmaan kannata kahdeksaa kymppiä maksaa noista. Itse erehdyin ostamaan joskus semmoisen sipulisilppurin tms., joka on ihan yhtä tyhjän kanssa. Enemmän vaivaa sen rotiskon putsaamisesta, mitä olisi itse sipulin pilkkomisesta.

Itse suosin wokkaamisessa ainakin Findus Spicy Zanju wok-vihanneksia (http://www.findus.fi/tuotteet/tuote?product_id=219), josta saa helposti mainion wokin lisäämällä jotain lihaa tai katkarapuja sekä vähän jotain kastiketta ja soijaa. Minusta tuossa Spicy Zanjussa on itselleni maukkaimmat ja parhaat vihannekset juuri wokkaamiseen, joita olen tähän mennessä kokeillut.

Samaan tuotteeseen olen itsekin päätynyt. Ensin paistan wokissa suikaloitua kanaa tai lihaa (jauheliha toimii myös), sitten lisään vihannekset ja paistan kunnes ne ovat sulaneet. Sitten sekaan nuudeleita tai keitettyä riisiä ja lopuksi vielä kananmuna. Viimeistely jollain itämaistyyppisellä kastikkeella. Nopeaa ja hyvää :)

Itsellä on ehdoton suosikki rainbow oriental wok mix 500g.

Enpä ole S-marketeista tullut wok-vihanneksia ostaneeksi aiemmin, mutta tuossa kyllä näyttäisi olevan ihan kokeilemisen arvoinen kombo erilaisia kasviksia. Ainoastaan sipulia jäin kaipaamaan listasta.
Tuossa tuotteessa ei nimittäin ole paria sellaista yleistä kasvia, joista en pidä wokissa: (mini)maissi ja parsakaali. Noita kahta on tavallisesti lähes kaikissa muissa woksekoituksisa (muun muassa Lidlin kaikissa wokrehuissa), joten on vaikea löytää itselleni mieluisia välillä.

^ näytti olevan Ikeassa jotain ihan samanlaista kampetta murto-osalla tuosta hinnasta. Että ei varmaan kannata kahdeksaa kymppiä maksaa noista. Itse erehdyin ostamaan joskus semmoisen sipulisilppurin tms., joka on ihan yhtä tyhjän kanssa. Enemmän vaivaa sen rotiskon putsaamisesta, mitä olisi itse sipulin pilkkomisesta.
Joo siis itselläkin jokin kiinalaisversio tästä murto-osa hintaan. Näitä TV-shop mainosvideoita ei vaan voita mikään joten sillä linkkasin juuri tän "virallisen" version

Lidlissä se thai- wok mixi. On hyvää. Ite kyllä tykkään tosin pyöräyttää pari minuuttia kasviksia pannulla, sitten vasta lihat messiin, koska esim. maissit vaativat pidemmän kypsennysajan ja vituttaa syödä kovaa maissia.

Enpä ole S-marketeista tullut wok-vihanneksia ostaneeksi aiemmin, mutta tuossa kyllä näyttäisi olevan ihan kokeilemisen arvoinen kombo erilaisia kasviksia. Ainoastaan sipulia jäin kaipaamaan listasta.
Tuossa tuotteessa ei nimittäin ole paria sellaista yleistä kasvia, joista en pidä wokissa: (mini)maissi ja parsakaali. Noita kahta on tavallisesti lähes kaikissa muissa woksekoituksisa (muun muassa Lidlin kaikissa wokrehuissa), joten on vaikea löytää itselleni mieluisia välillä.

Itse silppuan joskus tuohon sekaan yhden tuoreen sipulin jolla tuosta saa kyllä paremman setin. Täytyy vaan jo vähä olla nälkä kun lautasella alkaa olemaan lähelle kilo rehuja, mutta varsinkin dietillä on hyvä setti heittää aluksi pannulle sipuli pilkuttuna ja nuo pakasteet siksi aikaa mikroon sulamaan kun sipuli vähän kypsyy.

hemapa yleisesti ja lidlin pakaste pinattia menee. Se on työlästä tämä kasvisten syönti kun suurin osa kasviksista on keitettynä/paistettuna melko vastenmielisiä. Raakoja kasviksia jonkunverran, mutta alkaa maistua puulta syödä 150g raakaa ruusukaalia/parsakaalia kerralla, useampi ateria päivässä :D

mä syön yleensä kruunuvihannes sekotusta tai sitten ruusukaalia. sellanen pussillinen mikroon, vähän voita päälle ja ruokien sekaan, nam! :) ruusukaali on kyl melkosen hintavaa mut menettelee pakasteena jossei tuoreita oo saatavilla.

Ryhdyin pakastetun pinaatin käyttäjäksi. Ne ovat todella kätevinä annoskuutioina, joita voi viskellä (käytän intialaiseen kokkailuun). Ja mikä parasta, nuo eivät mene pakasteena pahaksi, vaikka niitä käyttäisi kuinka harvoin.

Olihan siinä sittenkin punasipulia. Jostain syystä en huomannut sitä tuossa netin listassa, mutta kun ostin noita pari säkkiä, niin punasipuli siinä seisoo tosiaan aivan selvästi.
Tuote vaikutti ihan ok:lta, vaikka noista vesikastanja-kiekoista en suuresti välittänyt.

Tässä vielä linkki toistamiseen:
http://www.rainbow.fi/tuotteet/rain...svispakasteet/rainbow-oriental-wok-mix-500-g/

Ostan kotimaista pakastepinaattia säännöllisesti. Paistan kanaa, siihen valkosipuli, lihaliemikuutio, yrttimaustettu tomaattimurska, vähän makeaa chilikastiketta + pussillinem pakastepinaattia lopuksi. Paskan väristä tulee kun sekoittaa punaista ja vihreää, mutta erittäin hyvän makuista ja todella terveellistä!

"Pakaste- ja tuorevihannesten kivennäisainepitoisuudet ovat yhtäsuuria lukuunottamatta tuorepinaattia, jossa on runsaammin kaikkia kivennäisaineita, etenkin rautaa"
Pakastevihannekset tekee elämisestä helvetin paljon helpompaa, mutta se tottakai juuri se kaikista kätevin pakastevihannes on se joka pakastamisesta eniten kärsii ravintoarvojen puolesta. Yleisesti ottaenhan tutkimustuloksissa näkyy selkeästi kuinka pakastettujen vihannesten vitamiini ja hivenainemäärät ovat korkeampia kuin tuoreiden rekanperällä ja kaupan hyllyssä lojuneiden tuoreverrokkien kohdalla, mutta juurikin tuo pinaatti on se joka pakastamisesta kärsii.

"Pakaste- ja tuorevihannesten kivennäisainepitoisuudet ovat yhtäsuuria lukuunottamatta tuorepinaattia, jossa on runsaammin kaikkia kivennäisaineita, etenkin rautaa"
....mutta juurikin tuo pinaatti on se joka pakastamisesta kärsii.

Mistä tuo lainaus on? Taitaa pakastepinaatissa olla kuitenkin enemmän hivenaineita kuin muissa pakastevihanneksissa. Pakastepinaattihan silputaan ja palleroidaan, saattaahan siinä jotain kadota tuoreeseen verattuna, mutta toisaalta siinä pallerossa taitaa olla iso läjä tuoreita lehtiä. Haluan pysyä uskossa että noita syömällä saan Kippari-Kallen forkut! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom