Parhaat kauhuelokuvat?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Enemmän creepyfiiliksiä herättävää kauhua etsivien kannattaa ehdottomasti tsekata nuo edellämainitut Sinister ja Insidious. Jälkimmäisestä taitaa jatko-osakin olla näillä nurkilla piakkoin.

Sinister, Conjuring uusimmista... Melkeenpä kaikki Stephen Kingin tuotantoon perustuva (Hohto, Carrie, Unensieppaaja, 1408, jne...)

No entäs Pet Sematary, se vasta nostatti karvoja, HUH!
Jostain syystä kummitttelevat lapset ovat mulle aika creepyjä.

Joo noi lapset on kyllä naamareitten lisäks toinen mikä toimii kauhussa. Tai mikä parempi niin molemmat yhdessä:D. Se orpokodin skidi oli aika spooki ja muutenkin hyvä pätkä.

Kaikki vanhat gorepätkät. Lucio Fulci, Vincent Price. Näähän ei varsinaisesti oo "pelottavia".
Antichristin mulkkukohtaus oli iljettävä. Serbian Filmistä pidin kanssa.

Juu kyllä löytyy hyllystä sekin :) Ois vaan tullu aika pitkä lista jos oisin alkanu kaikki luettelemaan :D siksi siellä on se "jne..." The Mist ois kans sellanen jonka vois viel lisätä.
Ja toki GoT-fanit on jo tsekannu Purgen, missä on Lena Headey? :)

Serbian filmiin täytyy sanoo, et miusta se oli tosi puuduttava ja pitkäveteinen. Ei se ollu mitään kauhuu, kunhan yritettiin "shokeerata" ihmisiä. Vähän niinku joku 120 days of sodom. Tai sit oon vaan puuduttanu aivoni liialla paskalla :D Esim. joku August underground's mordum on jo paljon häirihtevämpi pätkä. Tai Cannibal holocaust, Irreversible, slaughtered vomit dolls, murder-set-pieces, dead girl, ichi the killer, funny games, caligula, abc's of death (tää se vasta outo oli), girl next door... Lista on aika pitkä. :) Tosin miten paljon noistakaan voi sitten kauhuksi luokitella (puhumattakaan vielä että ois hyvä leffa), kunhan vaan ovat häiriintyneitä. Täl hetkel oottelen et sellanen leffa ku Profane exhibit ois ladattavissa jossakin.

Hmm, antaakohan tää mun leffamaku musta kohta vähän häiriintyneen kuvan...

Sinister, Conjuring uusimmista... Melkeenpä kaikki Stephen Kingin tuotantoon perustuva (Hohto, Carrie, Unensieppaaja, 1408, jne...) Eden lake, Kuudes aisti, The Strangers, Grave Encounters, The Orphan, Rec, Viimeinen talo vasemmalla. Ranskalaiset tekee kans hyvää kauhua, mm. Ils, Inside, Livid, Haute Tension, Frontiers... Ja jos kauhukomedioita otetaan mukaan niin ehottomasti Tucker and Dale vs. Evil :D Sekä tietty noi klassikot kuten Halloweenit ja Thing ym.

Oon kauhun suurkuluttaja... :) Semmoset psykologiset jutut on parhaita, jatkuvaan säikyttelyyn vaan kyllästyy.

Sinister.. Kauhua tulee katottua ja paljon, mutta ai että teki tiukkaa ton kanssa!

Juu kyllä löytyy hyllystä sekin :) Ois vaan tullu aika pitkä lista jos oisin alkanu kaikki luettelemaan :D siksi siellä on se "jne..." The Mist ois kans sellanen jonka vois viel lisätä.
Ja toki GoT-fanit on jo tsekannu Purgen, missä on Lena Headey? :)

Serbian filmiin täytyy sanoo, et miusta se oli tosi puuduttava ja pitkäveteinen. Ei se ollu mitään kauhuu, kunhan yritettiin "shokeerata" ihmisiä. Vähän niinku joku 120 days of sodom. Tai sit oon vaan puuduttanu aivoni liialla paskalla :D Esim. joku August underground's mordum on jo paljon häirihtevämpi pätkä. Tai Cannibal holocaust, Irreversible, slaughtered vomit dolls, murder-set-pieces, dead girl, ichi the killer, funny games, caligula, abc's of death (tää se vasta outo oli), girl next door... Lista on aika pitkä. :) Tosin miten paljon noistakaan voi sitten kauhuksi luokitella (puhumattakaan vielä että ois hyvä leffa), kunhan vaan ovat häiriintyneitä. Täl hetkel oottelen et sellanen leffa ku Profane exhibit ois ladattavissa jossakin.

Hmm, antaakohan tää mun leffamaku musta kohta vähän häiriintyneen kuvan...

Häiritseviin pätkiin on siirtyny tuo omankin kauhun katsominen aika pitkälti, pelkästään senkin takia että hyviä kauhupätkiä tulee melko vähän. Joutu noista mainitsemistasi pari tuntematonta laittaa katselulistalle.. :)

Espanjalaiset kauhupätkät kannattaa ottaa järestään katseluun, ainakin jos Guillermo Del Toro on ollut niissä osallisena. The Orphanage ja Julia's eyes tulee ekana mieleen.
Muita samanmaalaisia on esimerkiksi alkuperäinen REC, joka vie jenkitettyä versiotaan 100-0.

Creepshow:t I, II ja III. Army Of Darkness. Ainakin nyt noi "vanhan-ajan kunnon kauhuleffat".. hauskaa "kauhua" nämä!

Tällaisia erikoisuuksia ois kaapissa katsomatta. Tietääkö kukaan onko hyviä?

Haunting (1963)
In the mouth of madness (1994)
The Abominable Dr. Phibes (1971)

Tällaisia erikoisuuksia ois kaapissa katsomatta. Tietääkö kukaan onko hyviä?

Haunting (1963)
In the mouth of madness (1994)
The Abominable Dr. Phibes (1971)

Ainakin toi In the mouth of madness on yksi mun kauhusuosikeista. Onhan se paikoin vähän korni, mutta mun mielestä siinä on hieno idea ja tarina sekä ahdistava tunnelma.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saw, Final Destination, Hostel, Hills Have Eyes, Ring ja sitte jotai minkä nimiä en muista... joku jossa oli joku syntymätön lapsi joku Dumby tms. ekalla kerralla oli hyvä ja toisella tylsä. Sitten joku missä jotku muijat meni johonki luolaan :D toki nuo manaajatki ihan jees, mutta liian vanhoja.

Edit: ainii tietysti Paranormal Activityt ja varmaan vieläki jotain...

Jos saatte jostakin käsiinne alkuperäisen Pulse-elokuvan eli ei sitä amerikkalaista paskaa vaan sen japanilaisen version. Kulkee myös nimellä 'Kairo'. Kuten myös Ju'on ja taas ohittakaa amerikalainen uudellenfilmatisointihapatus nimellä The Grudge.

Nää kaikki Hills Have Eyes/Final Destination/muut uudemmat jenkkileffat sai mun uskoni kauhuelokuviin kuoleen kokonaan. Missä hyvä tarina? Missä se hyytävä tunnelma, mikä on kauhuelokuvissa tärkeintä?

Onneksi elokuvat kuten Orpokoti palautti mun uskoni kauhuun. Kyllä niitä loistavia kauhupätkiä vielä tehdään, mutta niitä on turha etsiä Hollywood-osastolta.

Youtubesta löytyy tyyppien tekemiä kauhuleffa-arvosteluja, jotka yleensä ovat melko surkeita, mutta tälläisen hemmon kokoelma osui silmään. Elikkä pika-arvosteluja klippeineen monesta häiritsevästä/raa'asta/jne leffoista.

Yhdeksän osaa jossa jokaisessa 5-8 eri leffaa arvosteltavana. Mielenkiintoinen kokoelma vaikka moni onkin tuttu. Menkää linkin kautta niin ei pienimmät järkyty uppi kuvasta :D

EDIT: Poistin sittenkin linkin, mutta käyttänimellä lbhorrorReview löytyy noit koottuja leffoja.

A Tale of Two Sisters, Etelä-Korealainen kauhu. Kauhuelämyksenä yks parhaimpia ja elokuvanakin helvetin hyvä.

Näin ton vuosia sitten ja muistan että oli helvetin pelottava ainakin.

Suosittelen The Conjuring-leffaa tältä vuodelta. En tiedä oisko aiemmilla sivuilla jo mainittukin. Kliseitä riittää ja tuttua kaavaa, mutta mielestäni hyvin tehty ja säikyttelykohtaukset säikytti.

Klassikot (Halloween, Hohto, Romeron leffat etc). Uusimmista mm. REC ja The Descent.

Ongelma noissa Hollywood-kauhuleffoissa on se, että niitä jatko-osia tulee niin kauan kun lipputulot pysyy plussalla. Mun mielestä toi eka Saw-leffa on ihan ok ja sinäänsä originaali idea, samoin kun ekassa Final Destinationissa. Mutta sitten kun sitä samaa idea pyöritetään 8 leffan verran ni kyllähä siitä koko sarjasta katoo maku. Toi Ju-on on siitä jännä tapaus, että ne kaks ekaa jenkkiversiota on ohjannu sen alkuperäiselokuvan ohjaaja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom