Paremmat kuulokkeet MuVo N200:n

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
53
Hankin kyseisen MP3-soittimen, johon olen ollut tyytyväinen kuulokkeita lukuunottamatta. Äänenlaatu menettelee juuri ja juuri, mutta kuulokkeet eivät tahdo pysyä kunnolla ainakaan minun korvissani. Rasittaa jatkuva luurien korjailu varsinkin juostessa ja pyöräillessä. Mitä kuulokkeita suosittelisitte alkuperäisten tilalle ajatellen nimenomaan niiden käyttömukavuutta ? Toki alkuperäisten äänikin saa parantua. Mitkään sankamallit eivät tule kysymykseen, koska kuulokkeita pitää pystyä käyttämään talvella pipon tms. alla.

Posti toi eilen KOSS the Plug- kuulokkeet. Oikein masentaa, että jaksoin niin kauan kärsiä niiden alkuperäisten paskojen kanssa. Tänään tein ensimmäisen pyörälenkin kuulokkeiden kanssa, eikä tarvinnut kertaakaan korjata niiden asentoa korvassa. Toinen hyvä ominaisuus on niiden kyky eristää ulkopuolisia ääniä, eipä juuri tuuli suhissut korvissa. Ja kun äänenlaatukin parani selkeästi varsinkin matalien äänten suhteen, ei voi olla kuin tyytyväinen. Tällaiset pitäisi olla vakiona MUVOjen mukana. Kiitoksia vastauksista.

Jos haluaa vielä parempaa äänenlaatua ja mukavuutta niin Creativen uudet EP630 inear-napit vaan tilaukseen verkkokaupasta. Alle 30e ja voittavat myös Sony EX51:t ja EX71:t kevyesti. Eikä kannata säikähtää valmistajaa, sillä ne on oikeasti Sharp MD33:sten kopiot, OEM-versiot.

Huomasin että eilen ilmestyneessä hifilehdessä oli vertailussa muutaman kympin kuulokkeita. Kannattaa se testi lukea läpi...

J.P 71 sanoi:
Sennheiser MX-500 nappikuulokkeet.Yksi vaihtoehto lisää.

Tänään ostin MX-550:set...noi MX-500-kuulokkeet ovat ainakin testivoittaja jossakin testissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse ostin koss plugit verkkokaupasta ja niitä jos joitain joutuu koko ajan räpläilemään, ei mene korvaan kuin sorvaamalla! Mulla sellaiset vaahtokumit "tulppaosana" eikä ne oo todellakaan niin hyvät kuin kaverin kosseissa, liekö kaverilla vanha malli?

Fighter1157 sanoi:
Itse ostin koss plugit verkkokaupasta ja niitä jos joitain joutuu koko ajan räpläilemään, ei mene korvaan kuin sorvaamalla! Mulla sellaiset vaahtokumit "tulppaosana" eikä ne oo todellakaan niin hyvät kuin kaverin kosseissa, liekö kaverilla vanha malli?
Ettei kaverillas vaan olis "joulukuuset" vakiotulppien tilalla.. Plugien (ja mielestäni muidenkin tuon tyylisten) kuulokkeiden lähes pakollinen lisävaruste on tuollainen kuusen mallinen silikonitutti joka laitetaan vakiotulpan tilalle. Maksavat jotain kympin pintaan mutta eron todella huomaa. Kossilla on omat tuollaiset nimellä "pro eartip" ja tämän lisäksi ainakin Sennheiser valmistaa vastaavia (joita stokkallakin ainakin aikaisemmin myytiin, olisko hintaa ollu 12 egeä).

Eristääkö noi kossin plugit paljonkin ulkopuolisia ääniä? Jos verrataan esim. normaaleihin korvatulppiin?

Itellä ei mee korvaan mikään noista KOSS The Plug:in vakiopehmusteista (ei ees se muttterimalli, ihme kyllä), joten olenkin ratkaissut ongelman duunamalla perus korvatulpista pehmikkeet. Oiottua klemmaria kuumentamalla sorvaa snadin reiän siihen keskelle että saa sen pikku putken läpi ja vot. Kyllä muuten jytisee. Ainoa haittapuoli on noiden tulppien väsyminen, uudet joutuu tekemään about 1-2kk:n välein.

Ja aiheen mukaan sen verran että on kyllä ylivoimaisesti parhaat (nappi)kuulokkeet mitä olen kokeillut. Näiden jälkeen ei ole muuhun paluuta.

Kiikarissa ois itelläkin nuo Kossin The Plugit. Onko noita löytynyt muualta kuin verkkokaupoista? Viikko sitten kävin stockalla tähystelemässä ja kiireeltä en ainakaan niitä löytänyt. Jos tilaa verkkokauppa.com:sta niin tuleeko siihen ihan normi postimaksu (~7€) vai tuleeko se halvemmalla lähetyksellä (kirje)? Ei nimittäin kiinnostais tilata pelkästään noita kuulokkeita ja maksaa siitä sitä seitsemää euroa postimaksuihin.

ps. ois vähän kiire niin vastatkaa jos tiiätte asiasta...

Snoopie sanoi:
Koss the plugeja ei vissiin ole enää myynnissä. Ainakin kaikissa paikoissa, missä olen käynyt, on myynnissä Spark Plugeja.
Kyllä ainakin verkkokaupasta näyttää löytyvän tavan plugit . Itsekkin ajatellut tuollaiset tilata tässä lähiaikoina, kun nuo Creativen kuulokkeet on ihan paskat.

Itselläni on Kossin the plugit ja hyvin toimii. Mikään niistä pehmusteista ei vaan aivan sovi korvalleni, joten aina saa säätää pari minuuttia että saa kuullokkeet kunnola korvaan. Muuten aivan täydelliset kuullokkeet saa pitää soitinta puolet pienemmällä, joten patteria säästyy.

Snoopie sanoi:
Koss the plugeja ei vissiin ole enää myynnissä. Ainakin kaikissa paikoissa, missä olen käynyt, on myynnissä Spark Plugeja. Onkohan tuo päivitetty malli the plugista?
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=1758015003147

Tuommoset Spark Plugit pitää ostaa jossain vaiheessa. Nämä SparkTipit otan myös mukaan:
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=1778000002615

Pari-kolme viikkoa sitten oli Oulussa The Plugeja ainakin Hifi Studiolla ja Kodin Anttilan Mustassa Pörssissä. Hifi Studiolla lupasivat 25 eurolla kyseiset kuulokkeet. Päädyin kuitenkin Kossin sangattomiin KSC75 kuulokkeisiin, kun Plugit eivät oikein hyvin istuneet meikäläisen korvaan. Nuitakin kuulokkeita voin suositella. Äänentoisto on erittäin hyvä ja istuvat mukavasti päähän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom