Paras webhotelli?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MHK
  • Aloitettu Aloitettu

MHK

Allapito
VIP
Mikäs olisi tän hetken paras/halvin webhotelli + domainhallinta? Tilaa en paljoa tarvitse, joku reilu gigakin riittäisi. Sähköpostiin pitäisi saada ainakin ed.lähettämiset. Muuta ihmeellistä en tarvikaan.

Tällähetkellä olen osoite dot comissa, postit ei toimi eikä kukaan vastaa puhelimeen. Kannattaa vältellä firmaa, nopesti guugletettuna löytyy vastaavia ohareita jonkin verran.

PS. mites toimitaan jos webhotelli on konkassa (mahd. skenaario ehkä just nyt) ja välittää domainin ja tilat, mitä kautta nuo saa eri palveluntarjoajalle? :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katoppas tämmöstä:
Easylinehost

Suomalainen firma takana. Eikä mielestäni ole pahoja nuo hinnatkaan. Saa myös domainrekisteröinnit tuota kautta.

Itse olen nykyään suosinut netfinn.fi
Pitäis olla aika edullinen. itselle riittää, että sivut pysyy pystyssä, sähköposteihin vastataan ripeästi, levytilaa on reilusti, siirtokaista on riittävä, alidomainit mahdollisia ja MySQL tietokantoja on vähintään kaksi (tuolla on halvimmassa paketissa 5, muissa ei ole rajoitettu).

tuosta tarkempia tietoja:
http://www.netfinn.fi/content/view/12/26/

Ite oon käyttäny sun comettia http://suncomet.com/

Palvelu on pelannu eikä mitää ongelmia oo ollu. 48 euroa 3 vuodesta ei oo paha hinta, en kyllä kattonut noitten toisten palveluiden hintoja etten oo vertaillut.

www.serverimaailma.com

Parin vuoden takaisten serverienvaihtojen aiheuttamia ongelmia lukuunottamatta toiminut hyvin. 45€/vuosi...

Rajaton määrä SQL-kantoja (muistaakseni, kannattaa tarkastaa)
100 postilaatikkoa
150GB kaistaa
2GB sivutilaa
rajaton määrä FTP-käyttäjiä
jne.

Asiakaspalvelu vastaa yleensä todella nopeasti ja aina 24:n sisällä.

ite oon käyttänyt int2000.net-webhotellia. Aika edullinen, ei tosin nyt ole vähään aikaan tarvinnut vertailla hintoja.. Eivät kovin hanakasti vastaile viesteihin, mutta jos tietää mitä tekee eikä tarvitse aspaa, ihan ok webhotelli.

Jees, pitääpä ottaa noista jokin.

Hauskintahan tässä on että com päätteiset pitäisi ensin saada unlokattua siirrettäväksi toiselle tarjoajalle ja siihen tarvitaan jotain domaininvälittäjän tunnuksia. Nyt on tilanne kuulemma se yhden domaintarjoajan mukaan että osoite dot comin asiakkaat eivät ole tunnuksia viime aikoina saaneet eikä siis siirtoja voida tehdä. Onneksi nyt sentään toistaiseksi edes saitti pelaa mutta jos se kaatuu eikä ketään vastuuhenkilöä löydy niin sitten onkin snadisti kiintoisampi tilanne :curs:

tuompa takia kannattaisi ottaa se domaini omiin nimiin sieltä webhotellilta(näin niinkun vastasen varalle :))

Futuronilta tilattaessa mukana tulee cPanel sivujenpäivitys "työkalu". Kyseessä on selaimen kautta toimiva päivitystyökalu, joten voit päivittää sivujasi vaikka kätevästi kirjaston tietokoneelta.

Mutta Futuronin asiakaspalvelusta minulla ei ole kuin pelkkää pahaa sanottavaa. Viestien vastaamiseen menee useita päiviä. Kun halusin sulkea domainini, laitoin ensiksi kaksi sähköpostia, että haluan perua palvelun jatkumisen. Sieltä ei tullut mitään vastausta ja viikon päästä löysin sivuilta perumislomakkeen, joka _täytyy_ täyttää että peruminen on virallinen. He eivät siis neuvoneet minua sähköpostin kautta, että se ei ole riittävä peruminen lähettää peruminen sähköpostilla.

Jees, pitääpä ottaa noista jokin.

Hauskintahan tässä on että com päätteiset pitäisi ensin saada unlokattua siirrettäväksi toiselle tarjoajalle ja siihen tarvitaan jotain domaininvälittäjän tunnuksia. Nyt on tilanne kuulemma se yhden domaintarjoajan mukaan että osoite dot comin asiakkaat eivät ole tunnuksia viime aikoina saaneet eikä siis siirtoja voida tehdä. Onneksi nyt sentään toistaiseksi edes saitti pelaa mutta jos se kaatuu eikä ketään vastuuhenkilöä löydy niin sitten onkin snadisti kiintoisampi tilanne :curs:

Jep. Vanhan palveluntarjoajan pitää vapauttaa siirtolukitus ja toimittaa AUTH-koodi. Se on kusisempi homma jos siirtoa ei voida tehdä vanhan palveluntarjoajan mokailun takia, silloin pitää vain odottaa että domain vapautuu jälleen rekisteröitäväksi. Siinä voi mennä piiiiitkä tovi ja voi tulla joskus kalliiksikin. FI-domainit ovat kaikista "turvallisimpia" sillä ne rekisteröidään aina asiakkaan omiin nimiin viestintävirastolta/ficoralta ja asiakas voi itse hallinnoida nimipalvelimia.

Futuronilta tilattaessa mukana tulee cPanel sivujenpäivitys "työkalu". Kyseessä on selaimen kautta toimiva päivitystyökalu, joten voit päivittää sivujasi vaikka kätevästi kirjaston tietokoneelta.

Mutta Futuronin asiakaspalvelusta minulla ei ole kuin pelkkää pahaa sanottavaa. Viestien vastaamiseen menee useita päiviä. Kun halusin sulkea domainini, laitoin ensiksi kaksi sähköpostia, että haluan perua palvelun jatkumisen. Sieltä ei tullut mitään vastausta ja viikon päästä löysin sivuilta perumislomakkeen, joka _täytyy_ täyttää että peruminen on virallinen. He eivät siis neuvoneet minua sähköpostin kautta, että se ei ole riittävä peruminen lähettää peruminen sähköpostilla.

cPanelhan ei ole varsinaisesti sivujen päivitykseen tehty työkalu, lähinnä yleiseen webhotellin hallintaan. Mutta voi sillä sivujakin päivittää jos File Managerin editorilla haluaa säätää. Suositeltavaa on kuitenkin ulkoinen editori + FTP.

Harmi että sulla on huonoja kokemuksia, milloinkas tämä tapahtui? Voin sanoa että nykyään vastausajat ovat varsin ripeät. Ja kaikkiin tiketteihin on kyllä ainakin syksyn 2007 jälkeen vastattu, kummalliselta kuulostaa ettei olisi mitään vastausta tullut...

Jees nyt on probleemat korjaantuneet joten otetaan osoitedotcomin haukut takaisin :) jospa se tästä.

Samaa täältä, eli futuron on perseestä. Samoin Homepage-SJR.
Asiakaspalvelu varsinkin. Toisella suuria luotettavusongelmia.

Tuo netfinnin cpanel toimii kanssa hienosti. Sieltä näkee kaiken ja kaikkea pystyy päivittään selaimen kautta.
Suosittelen ehdottomasti!
Olen suositellut kaikille asiakkaillekin. Sinne siirrän nykyään kaikki.

Harmi että sulla on huonoja kokemuksia, milloinkas tämä tapahtui? Voin sanoa että nykyään vastausajat ovat varsin ripeät. Ja kaikkiin tiketteihin on kyllä ainakin syksyn 2007 jälkeen vastattu, kummalliselta kuulostaa ettei olisi mitään vastausta tullut...

Minulla oli 2 vuotta Single webhotellipalvelu, tammikuu 2006 - joulukuu 2008. Kaverilla oli myös kutakuinkin samaisena ajanjaksona palvelu, hänellä samankaltaisia kokemuksia. Tässä hieman lisää juttua Futuronista: http://keskustelu.plaza.fi/Muropaketti/bbs/t464170.

Ja tämäkin vielä, kannattaa olla varovainen cPanelin kanssa. Jos sivutila on loppunut, ei kannata päivittää tiedostoja. Sillä jos tallettaa (päivittää) tiedoston niin kaikki tiedot katoavat ko. tiedostosta. :)

Ainiin. Unohdin mainita aiemmassa viestissäni, että Futuronilta tuli jopa lasku, vaikka olin perunut tilauksen kaksi (2) kertaa sähköpostilla ja kerran (1) virallisella erolomakkeella. Sitten, kun laitoin asiakaspalveluun vihaisen viestin niin tuli vastaus ja laskuhyvitys (eli laskua ei peritykään).

Uskallan viimeinkin postata tälle foorumille. On kyllä yksi suosikki-foorumeistani. Hauskaa läppää ja hyödyllisiä ohjeita. Mutta mutta, webhotellit.. Itse käytän eri vertailusivustoja, esim webhotelli vertailu, josta katson speksit ja hinnat. Sitten googletan eri foorumeilta (muro jne) kokemuksia.. Helpottaa webhotellin hankintaa. Pari tuntia menee helposti, mutta webhotelli on kuitenkin vähintään vuoden ajan, niin kannattaa vähän panostaa. Mielenkiintoinen palveluntarjoaja on myös Webhotelli.pro, jonka sivuja ilmeisesti nyt uudistetaan kun ei näytä toimivan kunnolla. Mutta heiltä on aina saanut laadukkaat palvelut sekä hyvää ammattitaitoista asiakaspalvelua. Lisäksi hieman isommille projekteille olen suosinut tilavia Ovh-hosting.fi webhotelleja.

Edellä mainittu http://www.serverimaailma.com/ näyttäis ainakin hinta / specsi suhteeltaan suhteellisen kovalta... 250gt kaistaa kuussa on aika kova, noilla muilla on tyyliin 50 gigaa tohon 45e hintaan. Tiedä sitten millasella kaistalla tuolta saa kamaa ulos.
Mulla on omassa käytössä suncomet halvan hintansa vuoksi. Tähän asti ainakin toiminut moitteetta. Asiakaspalvelu ei vastannut, kun laitoin mailia, ennen kuin ostin, mutta ostin sen paketin sitten kuitenkin. Rajoittamaton kaistan käyttö... mutta enpä ole kyllä testannut että kuinka nopeesti sieltäkään tulee kamat ulos.

Työpaikalla taas on sivut Nebulalla.. Joka maksaa noihin muihin verrattuna ihan vitusti, mutta kukapa ei maksaisi paria satkua siitä, että saa ihan oikeesti hyvää palvelua ja luotettavuutta?
Kaveri oli tutkimusta (omaan käyttöön) tehdessään, lähettänyt monille noista hostaus firmoista mailia, tarkoituksena testata että kuinka nopeasti vastaavat takaisin. Kysymyksinä mm. miten tosissaan otatte nopean palvelun tms. Hän siis lähetti sen mailin joskus lauantai yönä kahden aikoihin ja aamulla kun heräsi, niin nebulalta oli tullut vastaus joskus kuudelta aamulla, jossa oli selvästi huolella vastattu juuri siihen mailiin, ei siis mitään copy paste paskaa. Tästä voinee päätellä jotain.

Kertaakaan mitään oikeaa ongelmaa ei ole ollut, tukeen on kyllä soiteltu, mutta "ongelmat" ovat olleet lähinnä omaa tyhmyyttä. Aina olen asiantuntevaa palvelua saanut, eikä ole vielä tullut vittuilevaa tukea tuolta vastaan, vaikka mokat ovatkin olleet omassa päässä.

Eli, jos sivuillasi on tyyliin sata kävijää viikkoon, eikä sillä oikeasti ole väliä jos sivut ovat jonkin aikaa poissa käytöstä, niin ota vaikka suncomet. Jos taas pyörität yritystä jolle nettisivut ovat oikeasta tärkeä myyntikanava (esim webkauppa), niin ota Nebula.

Mulla ei siis ole muuta huonoa sanottavaa suncometista, kuin se etteivät vastanneet kyselyyn ennen kuin ostin sivupaketin (+ noi nettisivut on ulkonäöltään aika kauheet).

webbinen.net hoitaa mun omat. Käsittämättömän nopea aspa. On ollut tuolla vuosia, vastaus kysymyksiin tulee aina parissa tunnissa. Ei huomautettavaa.

Sigmatic mulla nyt 10 vuotta. Luotettava, ja nopea aspa.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Nostetaanpas tätä esille, kun viimeisestä viestistä on vierähtänyt tovi. Mikä/mitkä on nykyään parhaita webhotellipalveluja? Suncomettia olen käyttänyt tähän asti, mutta on ollut hiukan hidas, vaikka olisi "täydet ominaisuudet" käytössä.

Minä parhaista tiedä, mutte nettihotelli.fi on ainakin toiminut todella hyvin. Asiakaspalvelusta vastataan jne. Varmaan halvemmallakin saa jotain joo jostain, mutta tuota voi omalla kokemuksella suositella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom