Paras suomalainen vapaaottelija ja kovin saavutus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tonitor
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juha Tuhkasaari, no question about it.

Hävisi Josh Barnettille -99 Havajilla. Oli hyvissä asemissa, mutta hävisi käsilukolla, kokemattomuuttaan. Nykyään moiseen turnaukseen ei yhdelläkään suomalaisella ole mitään toiveita.

Ja voitti -00 Immun. Sekin on aika kova saavutus.

Peesaan, vitsi kun antoi armoi ja mietti hetken liian kauan turpaan vetoa, sitten Barnet nappas lukon.

Rujo aika kova.

Jerry näyttää hyvältä, luulenpa että jos mies jaksaa ja pysyy terveenä ja rahoitus kunnossa, voidaan nähdä toivottavasti lisää.

Matteus Lähdesmäki otteli alta 20v japanissa vaikka häviski ni silti. Uskoakseni voi odottaa jo paljon kaverilta tulevaisuudessa. Rujo on kova ja toivottavasti terveys kestää jonkun kovankaverin läpi ulkomailla tuevaisuudessa. Nurmisen Jarnollekkin taitaa olla jo pari ovea auennut mailmalla. Nyt vaan odotellaan että Latomäki voittais sen CWFC 8-miehen turnauksen englannissa :D

En kyllä ymmärrä kun jotkut arvostavat ottelijaa sen mukaan missä ja ketä vastaan on otellut. Se on ihan sama ketä vastaan ottelee jos häviää ottelunsa. Ainoastaan voitot ratkaisevat. Lähdesmäkikin taitaa olla otellut 8 ottelua ja vain kolme voittoa niistä, joten ei sellaisella rekordilla mitään Suomen parasta vapaaottelijaa tehdä. Tulevaisuuden toivo toivottavasti jos ei tule liikaa tappioita jo alkuvaiheessa ja into sitä myötä sammuu.

Leistenilläkin on siellä suojissaan paljon kovempia ottelijoita mm. Tom Niinimäki, joka painii ihan eri sarjassa Lähdesmäen kanssa tasollisesti. Samoin Murdochin Latomäki, Kvarnström...

Mitä raskaampiin sarjoihin tulee niin eihän Rujolle löydy mitään varteenotettavaa vastaehdokasta tästä maasta!

Minä en kyllä yhdy Wääntäjän väitteeseen että ainostaan voitot ratkaisevat. Tai riippuu siitä mitä tässä tarkalleen ottaen yritetään ratkaista.. Kyllä minä annan pointseja myös karismaattisuudesta , omaperäisyydestä ja agressiivisuudesta. Mutta totta, se missä ja ketä vastaan joku on otellut ei vielä kerro paljon.
Tomppa ja Rupponen on Suomen parhaita sanon mä! Muita kärki ukkoja Latomäki, Jerry, Kuivanen, Sauli, Kyllönen.

Ei voi tosiaan Suomalaisia verrata ulkolaiseen tasoon! Suomessa harvalla (jos kellaan) on varaa treenata ammattimaisesti, niin kuin ulkomaan tappelijat tekevat. Paska taso muihin verrattuna!

Ketä nämä muut ovat? Suomessa on paska taso ( ja vähemmän ihmisiä) kuin, Hollannissa, Japanissa, USAssa, Venäjällä tai Brasiliassa. Mutta niin on monessa muussakin massa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En kyllä ymmärrä kun jotkut arvostavat ottelijaa sen mukaan missä ja ketä vastaan on otellut. Se on ihan sama ketä vastaan ottelee jos häviää ottelunsa. Ainoastaan voitot ratkaisevat.

Rohkenen olla hiukan erimieltä. Mun mielestä sillä on jotain väliä missä ja ketä vastaan joku on otellut. Jos pääsee ottelee johonkin isoon tapahtumaan tai jotain kovaa nimeä vastaa, kyl kelpaa mun mielestä jonkinlaiseks meriitiks. On se mun mielestä kovempi juttu päästä vaikka Prideen ottelee Silva vastaan ja hävitä, ku voittaa jossain hikisessä Suomen urheilutalossa joku ruotsalainen. Jos vain voitot merkkaa ni eihän sitä kannata ku otella semmosia vastaan, jotka voi voittaa.

Yleensä jos johonkin priden tasoiseen tapahtumaan menee ottelemaan (pääsee) niin silloin on alla kovia nimiä voitettuna. Jos nyt johonkin keskitason tapahtumaan menee jollekin varasijalle paikkaamaan jotain peruttanutta ottelijaa ja häviää sen niin mielestäni siitä ei paljoa pisteitä mihinkään rankingiin tule.

Hienoa ja erityisen tärkeää suomalaiselle ottelijalle on päästä ulkomaille ottelemaan mutta ilman voittoja ei se suomalainen ottelija paljoa mainosta saa. On siis pyrittävä voittamaan ne kansainväliset ottelut jos maailmalla arvostusta meinaa saada. Niin kauan kuin keskeneräisiä ottelijoita viedään maailmalle ottelemaan ja häviämään niin ei se suomalaisen vapaaottelun identiteettiä paranna.

Tämä on ihan oma mielipide ja toivoisin suomalaisten vapaaottelijoiden sinne huipulle pääsevän mutta on kuitenkin ihan eri asia voittaa ja hävitä otteluita!

Tarvisi rakentaa täällä Suomessa niin ylivoimainen ura ensiksi ja sen jälkeen pyrkiä ulkomaille kun vastusta ei enää kotimaasta löydy. Hyvä esimerkki Rupponen, jolla ainoat potentiaaliset vastustajat ulkomailla.

Kai sekin vähän vaikuttaa, että miten häviää. Täysaikamatsi pisteillä hävittynä jollekin kovalle nimelle voi olla jo ihan hyväkin meriitti. Eri asia sitten, jos ottaa vain kympillä turpaan.

Veit sanat suustani! Kyllä mä ainakin antaisin helvetinmoiset respectit jollekki joka pystyy viemaan matsin tuomriäänille maailman huippu nimeä vastaan (okok, jos on mailman kovin leuka ja ei ollu ku heittopussi koko matsin ni on vähä eri juttu)! Toki voitto olis IHAN eri asia, mutta kyllä edellä mainittu saavutus olis musta kovempi ku se että vetelis jotaan 16v kakaraa lättyyn jossaan salikisoissa... :jahas:

Kyllä rankkaisin kanssa ton Nurmisen voiton korkealle,taitaa olla eka suomalainen
joka on voittanut vapaaottelun Japanissa!?
Eikä vastustajakaan ollut mikään ihan rivimies vaan tietääkseni Korean MM-jouk-
kueen judoka.Ja ovet taitavat raotella Nurmisella Pohjois-ja Etelä Amerikan suun-
taan.Että ei muuta kun...:thumbs:

tänne vois vissiin no doubt heittää nyt rupposen.. tuhkasaari vs rujo vois olla kova kyl

Kyllä koko kysymys on absurdi sillä Rupponen on ihan omalla tasolla ja vain siitä voisi olla kysymys, että kuinka kauan suomalainen ottelija hänen kyydissään pysyisi.

Itse uskoisin, että Vesa Vuori voisi olla halutessaan ainoa varteenotettava haastaja. Mies kuitenkin taitaa treenata vain omaksi ilokseen nykyään.

Maailman huipulle vaaditaan mieletön pohjatyö ja sellainen pohja on vain Kvarnströmillä (20 vuotta painiharjoittelua) ja Rupposella. Heilläkin kuitenkin vielä tekemistä ihan kärkeen. Jos se fysiikka ei ole viety ihan äärimmäisyyteen niin ei siellä maailmalla ole mahdollista pärjätä. Mitä taas sen fysiikan rakentamiseen tulee niin on todella harvassa ne, jotka kestävät sellaista rääkkiä, jota huipulle meno vaatii.

Sitten on se psyykkinen vahvuus, jossa aina samat kaverit voittavat ne tasaiset ottelut. Ilman sitä vahvuutta ei tule koskaan mestaria ja tasaiset ottelut kääntyvät tappioiksi. Brasiliassa asustaa pahvilaatikoissa niitä poikia, jotka treenaavat ja haaveilevat ammattilaisuudesta ja sieltä kun ponnistaa huipulle niin voi sanoa, että tarvii olla se psyyke aika kova.

Valitettavasti keskustelu erilaisten viranomaisten huostassa olevista lapsista ja heidän edellytyksistään harrastaa lajia x eivät kuulu tähän keskusteluun, vaikka keskustelussa toki muutama hyvä pointti tulikin.

Minä en kyllä yhdy Wääntäjän väitteeseen että ainostaan voitot ratkaisevat. Tai riippuu siitä mitä tässä tarkalleen ottaen yritetään ratkaista.. Kyllä minä annan pointseja myös karismaattisuudesta , omaperäisyydestä ja agressiivisuudesta. Mutta totta, se missä ja ketä vastaan joku on otellut ei vielä kerro paljon.
Tomppa ja Rupponen on Suomen parhaita sanon mä! Muita kärki ukkoja Latomäki, Jerry, Kuivanen, Sauli, Kyllönen.

Mitä kovimpaan suomalaiseen vapaaottelijaan tulee, niin joudun aika pitkälti komppaamaan Jassea ja Jassen näkökulmaa asiaan.

Back
Ylös Bottom