Paras peppuliike?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
48
Kertokaas punttimimmit vinkkejä hyvistä peppuliikkeistä! Teen nyt askelkyykkyjä ja kyykkyjä, ja nehän käy kankkuun ihan hyvin, mutta haluaisin vähän rajoittaa tuota reisitreeniä, ainakin väliaikaisesti, mutta ahteri silti kaipaa kohennusta. Onkos jäljellä mitään vaihtoehtoja? Maastaveto? Tänks! :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Menee kyllä reisillekin, mutta silti: smithissä yhden jalan kyykky, toinen jalka takana penkillä. Toimii myös käsipainojen kanssa. Tein eilen jalkatreenissä tuota smithissä kolme sarjaa, nyt on persus niin kipee että hyvä kun pystyy istumaan...

Ihan perus kyykky on hyvä persauksille, sitten erilaiset potkuliikkeet, esim taljassa, niin että laitat nilkkaan nahkaremmin ja potkit jalkaa taaksepäin ( rauhallisesti tietty )

Yks mun suosikeista on ns. sammakko/balettikyykky, jossa käsipaino otetaan käteen ja pidetään sitä jalkojen välissä, otetaan sen verran leveä haara-asento että pääsee hyvin kyykkyyn, kuitenkin niin että polven ja säären linja pysyy suorassa eikä mene ns. varpaiden yli.
Asento vaatii hieman hakemista, mutta jos asento on väärä on mahdollista pyllähtää persuuksilleen tai nokilleen

Myös selän tulee olla koko ajan suorassa linjassa ei nokolla.

Ylös noustessa puristetaan koko pakkaus ylös persauksella ei jaloilla ( toki jaloillakin hieman on puskettava, mutta liikkeen pitää kohdistua nimenomaan pakaraan )

Faidra sanoi:
Menee kyllä reisillekin, mutta silti: smithissä yhden jalan kyykky, toinen jalka takana penkillä. Toimii myös käsipainojen kanssa.

... and we have the winner, tämä on kyllä paras peppuliike ikinä! :rock:

Sellaista (siis oikeasti tehokasta ja toimivaa) pakaraliikettä ei oikein taida olla, joka ei jossain määrin reisiinkin kohdistuisi...?

Meikäläisen top 3:
* yhden jalan kyykky Smithissä
* yhden jalan prässi
* balettikyykky.
Kaksi ensimmäistä ottavat myös etureisiin, mutta takamuksen saa todella kipeäksi tekemällä tämän kombon!

niin... aiheeseen.

Mä teen pyllyliikkeitä tällä tavalla:

Eli
1. Box- kyykky
2. yhden jalan kyykky joko smithissä tai käsipainojen kanssa, eli paino etummaisella jalalla.
3. Tavallinen etunojassa kontillaan tehty jalan nosto ( koukussa ), puntti takareiden päälle "juntattuna "... jos joku hoksaa mitä tarkoitan... saman asian ajaa useimmat pakarakoneet.

Tulosta on tullut, mutta jokaisen ihmisen rakenne sanelee myös aikapaljon miltä takaosa näyttää. Itsellä esimerkiksi selkäranka on suht suora, joten jotta takapuoli näyttää joltain, täytyy sen eteen tehdä töitä.

Hassua, eikö vaan?

Millä mä saan pakarat kipeiksi on askelkyykky käsi painoilla ja plie/baletti kyykky. Nää teen jalkaprässin jälkeen, sitten vielä etu ja takareidet istuen+pohkeet. Askel kyykky on siitä "pirullinen" että siinä kohdistuu pakaraan jarruttava voima, joten se vaikuttaa eritavalla kuin ns. ponnistavat kyykyt (jos joku saa taas tästä soperruksesta tolkkua).

Tänks! Saisko vielä specifimmän ohjeen tuohon yhden jalan kyykkyyn smithissä? Siis onko smith se tanko, joka liikkuu niissä johteissa? Mä kun en kaikkea alan terminologiaa niin hallitse... :rolleyes:

Mitäs muuten mimmit on mieltä seuraavasta: olen tehnyt tähän asti jalkatreeniä niin isoilla painoilla kuin kykenee, toistoja tyyliin 3-4 x 10-12. Voimaa on tullut lisää, ja näköjään myös lihasta. Lihaksen kasvu sais loppua justiinsa! Ei mene muuten mitkään housut reidestä enää... :evil: On siellä läskiäkin, mutta ei paljoa, lihasta selkeesti tullut lisää, kun aloitin yhtä aikaa kunnon reenit ja lisäsin protskua ruokavalioon (ennen oli tosi hiilaripainotteinen, protskut melkis nollilla). Kannattaako mun tehdä tästä eteenpäin pitempiä sarjoja pienemmillä painoilla, jotta saisi koipeloita vähän solakammaksi, vai miten?

Mimmit tietää.... :worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yhden jalan kyykky smithissä löytyy täältä.

Täytyy sanoa, että oot kyllä tosi onnekas jos sulla jalat kasvaa huimiin mittoihin niin ettei housutkaan mahdu jalkaan... omat koivet ei ole tässä vuoden aikana juurikaan mitoiltaan kasvaneet raskaalla treenillä, vaikka muotoa on tullutkin. Sääli että kaikilla ei ole yhtä hyvät geenit :jahas: Mites paljon sitä mittaa sitten sulla on tullut? Ootko varma, että kaikki on lihasta? Yleensä kun se lihaksen kasvu ennemmin ainakin alkuun tiivistää paikkoja, eikä turvota moninkertaiseksi (ainakaan perustreenillä...) :)

Mulla toi tuntui jostain syystä pahalta, joten en laita jalkaa penkille vaan vien sen aina taakse (polvi osuu maahan) ja tuon sen takaisin tukijalan viereen kuitenkin niin, että yritän olla avustamatta sillä. Ihan tehokasta silti. Etujalan sääri täytyy muistaa pitää suorana, ettei polvi mene varpaiden yli. Eli kyykkäys tapahtuu taakse ja vartalo melko suorassa.

Housut voi alkaa kiristää hyvin pian jos ne on riittävän tiukat eikä jaloissa ole paljon rasvaa. :)

Yks josta ainakin tulee peppulihakset kipeeksi (mutta jota en jaksa koskaan tehdä :rolleyes: ) on maata selällään jalat koukussa ja nostaa siitä itsensä peppulihaksilla ylös, siis napaa kattoa kohti. Painona esim. 20 kg käsipaino siinä lantioluiden ja reisien välissä. Siitä painosta täytyy sit pitää käsin kiinni ja samalla voi kätevästi painaa sitä alemmas jos ei painoo oo tarpeeksi. Tätä sitten tosi hitaasti... ja pitoon voi kans jättää.

Mulle tulee peppu superkipeeksi pelkästä hackista - sillon kun se tehdään antaumuksella eikä lopeteta vaikka tekee kipiää/tuntuu ikävältä/meinaa pökertyä. Ei ole tarvinnut tehdä erillisiä peppuliikkeitä enää. Vaatii tosin päänupilta aika paljon.

Aiemmin suosikkipeppuliike oli superleveä kyykky smithissä (polviin vain 90-asteen kulma, ei alemmas). Sen voi tehdä myös käsipainon kera, mutta aika nopeasti ne käsipainot jää liian pieniksi tai vaihtoehtosesti toistomäärät nousee yli 40 toiston.

...

Mä en kyllä ole yhtään onnellinen tästä reisien kasvusta, toisin kuin joku tuossa sitä kaipaili... :evil:

En mäkään nyt niitä ole aivan tyhjästä kasvattanut, enkä osaa senteissä sanoa, että paljonko on mittaa tullut lisää, mutta vanhat housut ahdistaa tosi selkeesti. Läskiä se lisäys ei myöskään ole, koska lihaserottuvuuttakin löytyy... ja muutenkin, kyllähän sen itse tietää ja huomaa, että kumpaa se on.

Olen siis treenaillut kinttujani "jo" n. 4-5 vuoden ajan, eli pohjaakin oli enkä aloittanut treeniä ikään kuin tyhjästä. Lisäksi olen harrastanut ratsastusta 18 vuoden ajan, mikä on pitänyt varsinkin takareidet timmeinä. Nyt sitten sain (ja ennen kaikkea aloin noudattaa sitä) kunnollisen ja huomattavasti entistä rankemman saliohjelman, samalla vähensin hiilaireiden puputusta ja lisäsin protskujen määrää huomattavasti. Ja kas vaan, tässä tulos...

Reidet eivät ole ainoat "kasvajat" tässä projektissa, haukkareissa on myös tapahtunut ihan uutta pinnanmuodostusta :rock: Sitä en kyllä pistä pahakseni, toisin kuin noita reisiä... prkl...

Mutta nyt saa tuo reisien kasvatus riittää, persiille vaan pitäisi vielä tehdä jotain. Entinen kun oli mallia "ei ole", eli aivan lattana. Parempaan suuntaan ollaan siinäkin menossa, mutta paljon on vielä tehtävääkin. Ongelma vaan on just siinä, että mites reenaat ahteria rankasti, ilman että reidet ottaa siitä oman osansa...?

Edit: ai niin, mäkin olen siis tehnyt nuo reisitreenit aina suunnilleen "oksettaa" -tasolla, eli rankasti. Niillä se peppukin on mukana hilautunut, mutta nyt kun tarttis muuttaa kuvioita...

Lisä kysymys..

Smithissä tehtävään yhden jalan kyykkyyn jossa jalka takana penkillä kuulostaa yhdeltä todella hyvältä liikkeeltä! :rock:

Tuli vain mieleeni että saanko sillä huonoa aikaan jo kehnohkoille polvilleni? Toki alussahan se voi olla hieman kinkkinen polvia ajattellen, mutta tahtoisin kuiten tehdä tehokkaan mm. pepputreenin ja luottaa siihen että polvenkin tilanne paranisi siinä samalla.

Mä tossa palauttelin pari päivää sitten vanhoja aikoja mieleeni ja tein erilaisia loikkia sun muita. Sit tein sellaista (en tiedä onko tälle joku nimikin), et otin pitkän askeleen eteen ja kyykistyin niin alas kuin pääsin, seuraava askel ja kyykistys jne. Kävin siis vain aikaani tappamassa ja huvikseen vanhoja aikoja muistelemassa, mutta seuraavana päivänä ei kyllä tuntunut siltä, että olisin käynyt mtn huvikseen tekemässä. Oli nimittäin persaus ja reidet niin kipeät, että voihan pylly. :eek: Vessassa ei ollut kiva käydä, sillä hyvä, että pääsin siihen pöntölle edes istumaan. :jahas: Mutta näytti olevan se huvikseen treenailu sen verran tehokasta, että pitää tehdä toistekin! :rock: Kyllä sitä näköjään ilman 5-kympin painojakin saa persauksen ja reidet kipeäksi. :D

Zone-sarja -42%
Eleonoora sanoi:
Mä tossa palauttelin pari päivää sitten vanhoja aikoja mieleeni ja tein erilaisia loikkia sun muita. Sit tein sellaista (en tiedä onko tälle joku nimikin), et otin pitkän askeleen eteen ja kyykistyin niin alas kuin pääsin, seuraava askel ja kyykistys jne.

Askelkyykky? Mä oon tehnyt kans tuota, tosin tanko niskassa. Tosi hyvä koordinaation harjoitteluun, ja kuten sanottu, tappava takapuolelle... Pitää vaan huolehtia, että askel tosiaan on riittävän pitkä jotta etujalan sääri pysyy suorassa. Vaatii myös pitkän "harjoitteluradan" jos tekee niin että liikkuu eteenpäin koko ajan. Meidän salilla ainakin kyl muut väistää. :)

Kotisiili sanoi:
Mä en kyllä ole yhtään onnellinen tästä reisien kasvusta, toisin kuin joku tuossa sitä kaipaili... :evil:

Mulla taas on päinvastainen ongelma, tuntuu et reidet vaan kutistuu vaikka kuinka kovaa treenais. Ensinnäkin oon treenaillut n. vuoden verran ja kehitys on ollut nousujohteista, varmaankin kuten aloittelijoilla yleensä. Mut nyt alkaa treenipainot jämähtämään samoihin lukemiin ja tarkoituksena onkin muuttaa ohjelmaa. Keväällä aloitin pyöräilyn (n. 30 km arkipäivisin) ja oonkin nyt pähkäillyt, että tuo reisien kutistuminen johtuu pitkäkestoisesta aerobisesta joko suoraan tai sitten sen aiheuttamasta väsymyksestä (ei jaksa tehdä salilla yhtä kovaa kuin talvella). Ruokapuoli pitäis olla kunnossa, syön tarpeeksi ja laadukasta ruokaa ja käytössä on lisäproteiinit, kreatiini, glutamiini sekä tietysti vitamiinit ja hyvät rasvat. Tuon kutistumisen oon huomannut konkreettisesti mittailemalla mittanauhalla muutaman kuukauden aikana. Muissa mitoissa on huomattavissa hienoista kasvua mut reisissä suunta on alaspäin :wall: . Rasvaprosenttikin on pysynyt samoissa lukemissa, ehkä jopa noussut. Eli ei luulis siitä johtuvan, eihän rasvaa pitänyt pystyä polttamaan paikallisesti :) . Saattaahan tää tietysti olla aloittelijan kärsimättömyyttä, pitää vaan treenata kovaa ja jos ne tästä lähtis kasvuun pikkuhiljaa...

assis sanoi:
Askelkyykky? Mä oon tehnyt kans tuota, tosin tanko niskassa. Tosi hyvä koordinaation harjoitteluun, ja kuten sanottu, tappava takapuolelle... Pitää vaan huolehtia, että askel tosiaan on riittävän pitkä jotta etujalan sääri pysyy suorassa. Vaatii myös pitkän "harjoitteluradan" jos tekee niin että liikkuu eteenpäin koko ajan. Meidän salilla ainakin kyl muut väistää. :)

Just, askelkyykky. Meidän salilla ei aina mahdu tekemään, mut kentällä/ulkona onnistuu hyvin ilman painoja. Painojen kanssa teen salilla sillai, että otan askeleen eteen, kyykistyn ja palaan takaisin aloitusasentoon. Silloin ei tarvitse paljoa tilaa.

Latest posts

Back
Ylös Bottom