Oma listani on jokseenkin seuraava:
- Dune 2 (1992)
- UFO: Enemy Unknown (1994), vieläkin tulee pelailtua tuota.
- Command & Conquer (1995) , oli aivan huikea. Uusimpia en ole Tiberian warsin jälkeen juurikaan pelaillut
- Half Life (1998)
- Starcraft (1998)
- Diablo II (2000), nyt on Diablo 3:n ps3 versio mietinnässä. (mitenhän on pelaamisen laita ps3 ohjaimella?)
- Fallout 3 (2008), En ollut Fallout 1/2 pelannut ja kun tuon ostin olin aivan myyty. New Vegas mielestäni parempi, mutta sitä olen pelannut ps3:lla. Monen mielestä tosin Fallout 3, ei ole mitään verrattuna Fallout 2 tai 1, mutta itse en ole noita pelannut.
Onhan noita muitakin vaikka kuinka paljon, Civilizationit, Age of Empiresit, Doomit jne..
Kaikkein parhaimmaksi varmaan kuitenkin noista nostaisin tuon UFO: Enemy Unknown.
Edit.
Unohtui tietenkin GTA (1997), tätä tuli pelattua (lue: perseiltyä) todella paljon aikanaan. Muistaakseni yhtään tehtävää en suorittanut vaan hilluin pitkin kaupunkia.
Innoistuin hieman tästä keskustelusta ja googletin all time best pc games. PC Gamer Magazine nähtävästi julkaissut heinäkuussa top 100 all time listan. Olin pettynyt, hyviä pelejä, mutta kaikki todella uusia, ei juurikaan mitään vanhoja klassikoita.
Vingle - Top 100 PC Games of All Time - PC Gamers
En tiedä onko tuota linkattu tänne aiemmin.