Paras PC-peli kautta aikojen?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ihan tämän kommentin takia tuli ladattua piiitkästä aikaa BG I&II ja täytyy sanoa ettei vieläkään ole yhtä loistavia pelejä tullut vastaan. Helposti lähti taas 10h pelisessiot pyörimään kun BG:n starttasi,mitä ei todellakaan ole jaksanut uusien pelien kanssa tehdä.

Tää on muuten totta, en ymmärrä miten tai miksi noi bg:t on tehty niin jumalaisen hyviksi. Jos aletaan tarkastelemaan pelejä ihan puhtaasti läpipeluukertojen perusteella, bg1+2+ToB pyyhkii pöytiä kaikilla aivan 100-0. Jos joskus jonkun pelin jaksaakin pelata toiseen kertaan läpi, bg:tä on tullut pelattua niin monta kertaa ettei enää jaksa edes muistaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Wowin puolesta liputetaan täälläkin. Samat fiilikset kuin ylle kirjoittaneillakin. Wowin jälkeen mikään muu peli ei oikein tunnu miltään. Ainoastaaan wowissa on tullut sellainen "pakko pelata, nyt aina ja ikuisesti"- fiilis. Wow on jopa LIIAN koukuttava. Aktiivisimpina aikoina se alkoi häiritä jo normaalielämääkin melkoisesti :D

Baldurs Gate 2 (+ToB) . Syvyyttä, sisältöä, haastavuutta, pelattavuutta, uudelleenpelattavuutta. BG2:n pariin tulee palattua aina silloin tällöin, ilman mitään nostalgiatrippejä - peli on vaan yksinkertaisesti niin hyvä. Pitäisiköhän itsekin täräyttää koko saaga alusta loppuun läpi taas kerran..

Icewind Dale 1 ja 2 ovat myös mahtavia, mutta vähän eri tavalla. IWD kakkosta aloittaessa menee aina tuntitolkulla aikaa kun suunnittelee ryhmän koostumusta :D

Itse tullut pelattua BG1 läpi muistaakseni neljä kertaa, kertaalleen lisäosan (Tales of the sword coast) kanssa. Ei tuo ykkösosa paljoa häviä kakkoselle, mutta jostain syystä olen kakkosen (+ToB) pelannut läpi vain kertaalleen. Ehkä olisi aika korjata tilanne :)

Zone-sarja -42%
Ykkösenä Fallout 2, sen jälkeen sekalaisessa järjestyksessä:
-Betrayal at Krondor
-Monkey Island 1-3
-Gabriel Knight 1
-Grim Fandango
-Total Annihilation
-Carmageddon 2
-Fallout 1
-Civilization II
-Invataxi

Baldur's Gate 1 pääsisi listalle jos siinä olisi edes jonkinnäköinen taistelusysteemi.

Yleisesti ottaen tietokonepelit lakkasivat kiinnostamasta siinä vaiheessa kun Lucasarts ja Sierra lopettivat seikkailupelien väsäämisen ja roolipeleistä tuli reaaliaikaisia 3D-virityksiä.

Baldur's Gate 1 pääsisi listalle jos siinä olisi edes jonkinnäköinen taistelusysteemi.

Yleisesti ottaen tietokonepelit lakkasivat kiinnostamasta siinä vaiheessa kun Lucasarts ja Sierra lopettivat seikkailupelien väsäämisen ja roolipeleistä tuli reaaliaikaisia 3D-virityksiä.

Häh? Ensin haluat roolipeliin taistelusysteemiä, ja sitten haukut että roolipelit on nykyään reaaliaikaisia 3D-virityksiä. BG 1 taistelusysteemihän on sitä parasta mahdollista RPG pelien tyyliä, eli D&D

Oon ihan unohtanut Sierran ja Lucasartsin seikkailupelit. Niitähän mä väänsin pienenä koko ajan. Sam&max hit the road ja Day of the tentacle menee ehdottomasti top10 listalle. Myös Bladerunner menee listalle vaikka mun sen aikanen pentium ei meinannu sitä kunnolla pyörittääkkään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Häh? Ensin haluat roolipeliin taistelusysteemiä, ja sitten haukut että roolipelit on nykyään reaaliaikaisia 3D-virityksiä. BG 1 taistelusysteemihän on sitä parasta mahdollista RPG pelien tyyliä, eli D&D
Tuli ehkä kirjoitettua vähän liian lyhyesti ja sekavasti, ja jätettyä taitavasti "ei-reaaliaikainen" pois. Mä en vain pitänyt lainkaan siitä että sain olla jatkuvasti hakkaamassa spacea että sai keskeytettyä taistelun ja annettua käskyjä hahmoille. Jotenkin se homma tuntui menevän aina vähän liian hektiseksi sekoiluksi. Tykkäsin enemmän vanhempien pelien (huonoistakin) täysin vuoropohjaisista systeemeistä, jossa sai miettiä jokaista siirtoaan niin kauan kuin huvitti, eikä tarvinnut olla silmä kovana kyttäämässä mitä juuri milläkin sekunnilla tapahtuu. D&D-säännöille peukku, pausable real-timelle ei.

D&D-säännöille peukku, pausable real-timelle ei.

D&D-sääntöisessä Temple of Elemental Evilissa (2003) oli huikean hyvä taistelusysteemi. Vuoropohjainen taistelu kaikilla mahdollisilla taktisilla herkuilla ja tekoäly oli vielä suhteellisen fiksu. Harmi että originaali peli oli aivan järkyttävän buginen, modattuna sitten hyvinkin pelattava.

D&D-sääntöisessä Temple of Elemental Evilissa (2003) oli huikean hyvä taistelusysteemi. Vuoropohjainen taistelu kaikilla mahdollisilla taktisilla herkuilla ja tekoäly oli vielä suhteellisen fiksu. Harmi että originaali peli oli aivan järkyttävän buginen, modattuna sitten hyvinkin pelattava.

Tää täytyy laittaa korvan taakse, kun yleensä noi AD&D-pelit on kiinnostanut (etenkin BG:t ja Icewind Dalet). Oon missannu ton ihan täysin.

Aloin pitkästä aikaa hakkaamaan Red Alert 2:sta. Ei ole absoluuttisesti paras PC-peli mutta parhaimmasta päästä, kyllä sitä vaan jaksaa vielä 10 vuodenkin jälkeen jauhaa vai milloin tuo ilmestyikään.

Aloin pitkästä aikaa hakkaamaan Red Alert 2:sta. Ei ole absoluuttisesti paras PC-peli mutta parhaimmasta päästä, kyllä sitä vaan jaksaa vielä 10 vuodenkin jälkeen jauhaa vai milloin tuo ilmestyikään.
Pakko kyllä komppaan, aloin taas monen vuoden tauon jälkeen pelaamaan ja kyllä maistuu!

Areena 4

Listaa voisi jatkaa loputtomiin, kun miettii 90-luvun pc-pelejä.
Melkein tippa tulee linssiin tästä nostalgialistasta.

Olin unohtanu koko areenan olemassaolon. Kiitos, nyt se oli pakko ladata :D

Suurin osa nostalgiapläjäyksistä onkin jo mainittu, mutta "Z" ei tarttunu silmään. Aivan loistava rts

Grand Theft Auto III

ite pelaillu tossa taas pitkästä aikaa red alert 1 & 2. ja huomasin kuinka hanurista ne loppujenlopuksi on, ku vertaa warcraft 3. red alert 2 strategia pelinä ei niinkää hyvä ja syvällinen, mut ne välivideot pelastaa. warcraft 3 taas on paras strategia peli mitä on koskaa ollu.

Pakko kantaa omakin korsi kekoon ja hehkuttaa quakeworldia ja varsinkin sen team deathmatchia. Aivan mahtava fiilis ja tempo matseissa. www.quakeworld.nu
Hyvänä kakkosena day of defeat b3.1 jolle tuli uhrattua useampi tunti 56k modeemilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom