Paras kauhuelokuva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Counani
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Roman Polanskin Rosemary´s Baby (1968).

The creepy, eerie gothic film is about a young newlywed couple who move into a large, rambling old apartment building in Central Park West, and begin a loving, post-honeymoon period. They become friendly with the eccentric next-door neighbors, an overly-solicitous and intrusive elderly couple (members of a coven), and soon the husband's acting career turns promising. But after a nightmarish dream of making love to a Beast, the paranoid, haunted, and hysterical woman believes herself impregnated so that her baby can be used in the New Yorkers' evil cult rituals. [Polanski deliberately presented the film with enough ambiguity so that the viewer is never quite certain whether Rosemary's experiences are truly supernatural or just fabricated, imaginative hallucinations.] The creepy film ends with the devil's flesh-and-blood baby being cared for by the mother! The incredible irony of the film was that the plot would be similarly played out a year later - Polanski's pregnant actress/wife Sharon Tate would be terrorized and murdered by the strange cult of Charles Manson followers in her Benedict Canyon home.

Ring, Grudge, Others, Saw, Manaaja, Uhrilampaat mm. loistavia. Eilen katoin The hills have eyes, leffan. Jos ei ole verikammoa, niin suosittelen. Oli aika tiukka paketti.

Uhrilampaat ei ole puhtaasti perinteinen kauhuelokuva, vaikka ne elementit löytyykin elokuvasta.

Thrilleri/neiti poliisietsivä/kauhu.

Alkupuolen Hannibal-Starling jutustelu kohtaukset on todella viiltäviä, kammottavan läheltä kuvattuja kohtauksia, joissa tekee mieli ottaa kunnolla etäisyyttä telkkarista:D.

Etenkin elokuvan loppuosa on perinteisiä kauhuelokuvakohtauksia täynnä.

Jodie Foster löi läpi Silence of the lambs leffassa, Taxi Driver leffassa voi nähdä nuoren Jodien näyttelevän(JWO voisi tykätä;)).

Ite tykkään tosta mature Jodiesta Silence Of The Lambs:issä.

Edit: Useimmat puhtaasti kauhuelokuvat ovat lähes ihmisen älykkyyttä alentavia elokuvia, jotka nojaavat samoihin kliseisiin.

Mikään ei ole pelottavampaa ja kiehtovampaa kuin ihmisen pimeämpi puoli.

Kyllä ne kunnon äänet ja kuva tuo paljon syvyyttä siihen kauhuleffaan.

Harva oikeasti pelkäisi, jos katsottaisiin päivällä kerrostalossa kaveriporukalla 14" matkatv:stä vaikkapa manaajaa.

Tuossa vähän aikaa sitten katoin paljon hehkutetun Kaunan, enkä ollut pitkään aikaan kauhua katsonut ja parissa kohdassa tuntu että hiukset lähtee päästä kun säikäytti niin pahasti , volumet tietenkin kohtuu voimakkuudella ja huone pimeä :D

Tunnelmaa lisää tietenkin tämän talon historia joka ei liioiteltuna paljon kaunan juonesta poikkea...
Kieltämättä vieläkin välttelee yksin liikkumista ala-ja yläkerran sokkeloissa...:)

Pakollinen lisäys...leffan ajaksi tein itselle vielä pitkän rommikolan.

MADHOUSE on loistava, katsokaa jos ette ole vielä nähnyt.

Identity iski aika kovasti myös tajuntaan joskus. Suosittelen. Ei nyt mitään "puhdasta" kauhua, mut kuitenkin kuuluu tähän kauhu/trilleri/mysteeri -genreen.

Tunnelmaa lisää tietenkin tämän talon historia joka ei liioiteltuna paljon kaunan juonesta poikkea...
Kieltämättä vieläkin välttelee yksin liikkumista ala-ja yläkerran sokkeloissa...:)

Mulla on niin vilkas mielikuvitus, että en ikinä pystyisi missään tommosessa asunnossa asumaan ja vielä katsomaan jotain kauhuleffoja siellä :D

Mulla on niin vilkas mielikuvitus, että en ikinä pystyisi missään tommosessa asunnossa asumaan ja vielä katsomaan jotain kauhuleffoja siellä :D

Event Horizon tuli katsottua viime syksynä talossa, jossa ent. asukas oli kuollut. Kohtalainen myrsky oli vielä samana iltana, kiva kun tuuli helisytti ikkunoita ja kolautteli käpyjä peltikatolle..:eek:

Kyseinen leffa on omia kauhissuosikkejani, Sam Neill osaa näytellä hullua aika tehokkaasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Wolf Creek :4:
Nojoo mun on ihan turha postata omaa mielipidettä parhaasta. Sen sijaan elokuvan, joka on yksinkertaisesti erittäin loistelias.
Suosittelen kaikille, jotka haluvat nähdä hyvän elokuvan eikä mitään teinikuraa..

Kaikkeen tottuu, paitsi siihen jääpuikkoon...;)
Itsellä on aina ollut todella vilkas mielikuvitus, kiva oli kuulla se juttu jälkeenpäin kun olin muuttanut jo, tuossa se on tapahtunut minun olohuoneen yllä, siellä se vintti on.:eek:
Jännitystä lisää ns. sukurasite..on enneunia, aaveita, yliluonnollisia ilmiöitä jne. suurinpiirtein puolet nähny suvusta.

Onneksi muutan jonkun ajan päästä.:D

muistaako kukaan sen leffan nimeä, jossa sillä eukolla on toosassa komea hammarivistö??

Stephen king's- Creepshow 1&2. Muistan katsoneeni näitä minitarinoita salaa vanhemmiltani kun olivat töissä.Paskat housussa sitten odottelin heitä kotiin, nyttemmin katottua ihan viihdyttäviä :D

Romeron alkup. Dawn of the dead (1978) ja Day of the dead (1985). Puhtaista shokkileffoista kärkeen menee kyllä Cannibal Holocaust. Hieno elokuva :D

Cannibal Holocaust:lol2: hei c`mon. Todellinen mestariteos, NO ei. Ite hankin tämän leffan käsiini ja petyin. Jotenkin niinku lussu, kai mä odotin jotain todella ronskia. lähinnä kaikki huhut ja jutut mitä tostakin liikkuu. Ainoa mikä mieleen painuva kohta oli, kilpikonna :kuola:

Anteeksi täähän ei ollut mikään arvostelu sivu, mutta pisti sen verran ilkeesti näkökentään toi holocaustin nimi. Ne jotka ei ole nähny, kattokaa.

Cannibal Holocaust:lol2: hei c`mon. Todellinen mestariteos, NO ei. Ite hankin tämän leffan käsiini ja petyin. Jotenkin niinku lussu, kai mä odotin jotain todella ronskia.

Vähän väärällä asenteella olet liikkeellä, jos vaikka menisit katsomaan sen Saw 3:n kymmenennen kerran tjsp. :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom