Paras kamerapuhelin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Mieli tekisi ostaa kamerapuhelin ja rupesin miettimään, että mikä on paras malli?
Merkillä ei niin väliä, kunhan kestää ja ominaisuuksia löytyy tarpeeksi. Videokuvakin olisi ihan kiva.
Samsungilla näyttäisi olevan ihan mukavan näköisiä malleja.
Kommentteja ja suosituksia kehiin! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No jos sä oot ominaisuuksien perään, niin joudut kyllä valitettavasti unohtamaan nuo Samsungin puhelimet. Onhan ne toimivia, kivan näköisiä ja hyvälaatuisia kamerankin osalta. Kannattanee suunnata katse esim. johonkin mukavaan symbian-kännykkään, esim. Nokian series60-puhelimista löytyy monta oivaa vaihtoehtoa. Itselläni on N6600, enkä nyt siitä pahemmin pahaa sanottavaa löydä. Vähän isommalla budjetilla saa jo megapikselin kameraa ja vähän parempaa suorituskykyä.

Mulla on SonyEricssonin k700i ja on videokuvaa sekä kamerassa hyvä kuvausjälki. Muitakin hyviä ominaisuuksia löytyy, hinta on ainoastaan suolainen: päälle 400 €.

Nokian 7610:ssa on megapikselin kamera ja sillä saa ihan kelvollisia kuvia, jos ei mitään maisemia ala kuvaileen. Hyvin toimii ja ominaisuuksissakin löytyy, mutta yli 500 euron hinta pistää mietityttämään. Toki SonyEricssonin k700i:lla saa periaatteessa yhtä hyviä kuvia, mutta nuo ericssonit eivät ole koskaan tykänneet meikäläisestä... Mutta eiköhän nuo piakkoin markkinoille tulevat 1.3megapikselin kamerapuhelimet pistä vielä paremmaksi, jos se kuvan laatu on tärkeä.

N6600 on muuten ihan hyvä, mutta

- Akku ei kestä kauaa
- Bluetooth ei oikein ota toimiakseen
- Välillä ainakin minulla tilttailee

Sulla lienee vanha softa siinä N6600:a, duunissa jengillä toimii toi 6600 aika hyvin. Oman 7610:n bluetooth toimii myös varsin hyvin, eikä känny ole tilttaillut. Akku kestää minkä kestää, mulla on siksi useampi laturi. Mutta en minä mitään kännykkää alkaisi kameraksi suositella, aika surkeita kuvia noilla tulee verrattuna mihin tahansa digipokkariin.

Kännykkäkameroiden kuvanlaatua rajoittaa pomminkestäväksi suunniteltu optiikka, joka pitää survoa muutaman millin tilaan. Sen pitää kestää se minkä kännykkäkin, eli aika rankkoja pudotuksia yms. Megapikselit eivät tuo tuohon ratkaisua.

Jep, eihän missään puhelimessa ole toistaiseksi hyvää kameraa. 7610 taitaa olla sen suhteen parhaimpia.

Jos parasta haluaa ja hinnalla ei ole niin väliä, niin kannattaa odottaa n6630 mallia. 1.3 megapixeliä ja videotakin kuvaa yhteen putkeen tunnin.

Kyllä se Nokian 7610 taitaa tällä hetkellä olla kuvausominaisuuksiltaan paras. Tosin SE p900 en ole päässy käyttämää mutta taitaa sekin jäädä jälkeen.

7610 saa ihan kelpo kuvia puhelimenkameraksi. Ja jos tarkoitus videopätkää kuvata niin 7610 saa kuvattua 10 minuutin pätkiä, kun usein se aika on rajoitettu esim 30s. Myös mukana tuleva 64 megan kortti on selkeä plussa.

Itselläni oli tuo 7610 reilut 3kk eikä pahaa sanottavaa löytynyt, kertaakaan ei tiltannut tms. Nokian series 60 puhelimes on kyllä kiitettävän selkeitä mutta samalla monipuolisia.

Suosittelisin selaamaan tätä foorumia puhelimiin liittyvissä kysymyksissä: www.matkapuhelininfo.com

Paskoja kaikki kamerapuhelimet, mitä on vastaan tullut. Ainoa virka sillä on, että saa napattua taustakuvan, mikä on mielestäni vähän turhan kallis toiminto.

Omia kokemuksia nokian 6600:sesta.
-Hieman kömpelö(tottunut 8310:iin ennen tätä)
-tilttailee(mutta aika harvoin)
-akku

+Kestää suht. hyvin. Jäi kerran auton alle, muuta ei hajonnut kuin näyttö. Kerran upposi kokonaan wc-pönttöön--->puhelin auki ja piirilevyn uitto etanolissa, ja huolellinen kuivaus. Ei jäänyt mitään vikoja.
+Paljon ominaisuusksia
+Mukava käyttöliittymä
+iso näyttö, selkeä

Edit: kestävyydestä, puhelin on tippunut lukemattomia kertoja mm. asfaltille, ja muuta ei jäänyt kuin naarmuja kuoriin.

Mulla on Motorolan V600, ja oon ollu kameraan ja koko puhelimeen tyytyväinen. Ei taida nykyään edes kovin paljon maksaa. Ei oo mikään muovinen roju.

Uga : Pari viikkoa sitten päivitetty et ei pitäis olla vanha.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom