Paras 37"+ LCD?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kas-vain
  • Aloitettu Aloitettu
Eli nyt olisi ajankohtaista päivittää TV-kalustoa ja olisinkin kysynyt pakkiksen raadilta mikä olisi tällähetkellä paras hintalaatusuhteeltaan oleva min 720p (mieluiten 1080p jos kannattaa??) LCD/plasma telkkari. Kokoluokka olisi 37" ylöspäin. Saksasta en rupea tilailemaan vaan mieluiten tuen "suomalaisia" liikkeitä ja pääseepä ainakin tutustumaan tuotteeseen ennen ostoa. Nyt sitten ei mitään vinkkejä mistään karvalakkimalleista vaan kunnon vehkeistä.:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika huokeasti saa Sonyn HD-Ready littuja tarjouksista. Itse tuumasin, että vois olla aika päivittää tuo vm95 Daewoo kohta uudempaan ja samalla vois hankkia sen kotiteatterinkin.

En ole tuota kokoluokkaa katsellut, mutta 32" littuja näyttää saavan jo alle 1000€ hinnalla. Se ois se aikaslailla riittävä meikäläisen käyttöön, kun nyt katsotaan 24" kuvaputkesta.

37" HD-Ready littuja saa jo alle 1000€. Ite hankin tämän: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=12002

Tyytyväinen olen ollut! Kannattaa kuitenkin tsekkaa livenä ennenkun hankkii. Tän LG:n mustantoistoa on vähän haukuttu, itseä se ei haittaa ollenkaan.

Juu... ne tais olla noita digivirittimellä olevia:
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23879

Mutta sama se... tähän tilaan ei viitsi mitään 40" systeemiä ostaa, katseluetäisyys aika pieni ja IMHO tuo 32" alkaa olla aika max. mikä sopii tuohon kirjahyllyyn.

Tietenkin mä vähän 'varastin' tätä threadia, mutta onko noissa sitten eroa jos ovat 32" tai 37" ?

Tietenkin mä vähän 'varastin' tätä threadia, mutta onko noissa sitten eroa jos ovat 32" tai 37" ?

Koko? :rolleyes:

Jouduin ite kalustamaan olkkarin uusiksi kun hommasin tuon 37". Nyt on katseluetäisyys vähän vajaa 4m ja tuntuu toimivan. Onneksi en tyytynyt 32"een. Mutta jos katseluetäisyys on 2-3m ni se 32" riittää ihan hyvin.

Itsellä katseluetäisyys 2-3 metriä ja 40". Hyvin toimii tuollakin matkalla. Sony Bravia on ainakin voittanut TM:n testin lähiaikoina.
Ei kai nuo huonoja ole muutkaan, mutta Sonyssa on ihan ylivoimaiset säätömahdollisuudet.

Ehottomasti kannattaa vähintään ostaa se 37" kun noissa hinnoissa ei ole juurikaan eroja 32" malleihin. On paljon mukavampi pelata, kattoo leffoja ja muutenkin telkkaria kun näkee kunnolla.

Imo ehram LG malleissa on paras hintalaatusuhde. Sonyt ja samsungit on hyviä, mut niissä tuppaa kuitenkin sitä hintaa ole vähän enemmän ominaisuuksin nähden.

...min 720p (mieluiten 1080p jos kannattaa??)...

Kannattamiseen en osaa kommentoida mitään, tarjontaan vain. 37-tuumaisissa ei ole vielä kauheasti full hd -valikoimaa, isommissa varmaan enemmän. Liikkeitä kierrellessä tuli vastaan tuon kokoisia 1980x1080 -telkkareita Samsungin M86/87 ja Philipsin 37PF9731D. Sonylla ei taida olla 37'' ollenkaan.

se ikävä tosiasia näissä littu näytöissä on, että se mikä tänään on paras on jo aika onneton 6kk päästä, sama juttu puhelimissa :). melkein sama minkä ostaa noista tunnetuista merkeistä. itse kallistuisin lg jossa todellakin on hyvä hinta/laatusuhde. tietyissä merkeissä joutuu aivan turhaan brändistä maksaan ylihintaa vaikkei tuote sen kummoisempi muuten olisikaan.

Nyt luulis että se on taas rauhottunu hetkeks kun on kerran hd-jutut saatu alle. Ei ne kauheen usein uudistu...

se ikävä tosiasia näissä littu näytöissä on, että se mikä tänään on paras on jo aika onneton 6kk päästä, sama juttu puhelimissa :). melkein sama minkä ostaa noista tunnetuista merkeistä. itse kallistuisin lg jossa todellakin on hyvä hinta/laatusuhde. tietyissä merkeissä joutuu aivan turhaan brändistä maksaan ylihintaa vaikkei tuote sen kummoisempi muuten olisikaan.

Siksi nyt ostetaankin se PARAS mitä nyt kannattaa ostaa. Ei kenelläkään satu olemaan mitään linkkejä testivertailuihin?

Jos meinaa joskus katsella nykimättömiä Full HD -leffoja, niin kannattaa odotella, että kunnolliset 1080p24-töllöt tulee markkinoille. Tällä hetkellä niitä taitaa olla ainoastaan Pioneerilla, mutta näissä telkuissa onkin sitten tonnin Pioneer-lisä. Samsungin uudet M86 ja M87 osaavat tämän jossain määrin, en ole itse päässyt tarkastamaan miten. Samoin LG:n uudet LY95 mallit ja taisi myös se hieman halvempikin uutuus onnistua tuossa. Niissä tosin nykimistä esiintyy oudomman pulldownin takia. Sonylta tulee syksymmällä näitä telkkuja, nykyiset vähän vanhempaa tekniikkaa ja Panan uusi PZ700 taisi myös tuota tukea (se FullHD-plasma). Eri asia on ketä nuo sitten häiritsee, minua vähän joitakin ei ollenkaan, jotkut itkee verta ja suusta lentää kuolaa epilepsian myötä ;)

Jos tarkoituksena on katsella vain kotimaista digi-tv:tä, niin suosittelen 12" matkatöllöä boksin kautta, jolloin paska signaali ei häiritse niin paljoa. Pikselimössöt ja muut virheet eivät näytä iloisilta metrisellä ruudulla. DVD-leffoille tuo 2-3m on hyvä etäisyys n. 40" luokassa, mikäli vähänkään haluaa teatterimaista kokemusta. Ja siksihän noita kai yleensä hankitaan. 4-5m etäisyys vaatii jo vähintään 2m screenin projektorilla, tai ei näytä miltään.

Mutta tosiaan, mitä on tarkoitus katsella ja mikä nyt on se ihan oikea budjetin yläraja sille parhaalle? Jos pääasiallinen käyttö on leffoja, niin hienoin kokemushan syntyy CRT- tai kunnon DLP-tykillä (17000€, kolme väripyörää). Tuolta voi olla hyvä lähteä alkuun noin yleisestikin telkun kanssa: http://www.dvdplaza.fi/forums/forumdisplay.php?f=86 Ja eihän kukaan nyt ilman kunnon äänentoistoa malta leffoja katsoa, joten Geneleciä koti puolilleen. :lol2: Ja jos sitä parasta nyt halutaan, niin ulkoinen skaalain on ihan kiva lisä DVD:itä ja normitöllöä varten. Tekee vähän parempaa jälkeä kuin töllöjen sisäiset. Tuollaisen kaveriksihan voi hankkiakin sitten jonkin ammattikäyttöön tarkoitetun pelkäksi näytöksi tarkoitetun ruudun. Vaihtoehto skaalaimelle on tietty kunnon tietokone hyvällä näyttiksellä. Jos haluaa leikkiä eliittiä, niin voi lukea DVB-G:n juttuja DVDPlazalta. Nuo skaalaimet/HTPC voivat hoitaa myös taajuusmuunnokset kunnolla, jolloin nykiminen ei välttämättä tule esiin.

Kävin Stockmannilla katsastamassa Philipsin 37 tuuman HD LCD taulun testi HD kuvalla. Oli järkyttävän hyvä kuva. Tuo ruutu on ainoa täyshd alle 40 tuumaisissa, ainakin oli n. kuukausi sitten. ja hintakaan ei ollut hirvittävä 1000 ja 1500 välissä.

osta sitten ainakin nopealla vasteajalla varustettu telkku, 3ms tai jos nopeampikin on.
paljon elävämpi kuin tuo 8ms.

Kävin Stockmannilla katsastamassa Philipsin 37 tuuman HD LCD taulun testi HD kuvalla. Oli järkyttävän hyvä kuva. Tuo ruutu on ainoa täyshd alle 40 tuumaisissa, ainakin oli n. kuukausi sitten. ja hintakaan ei ollut hirvittävä 1000 ja 1500 välissä.

No se oli sitten halpa, kun itse katselin Philipsin 37'' full hd:tä ja Mustassa Pörssissä lapussa lukeva hinta oli ~1900 €. Eikä ole ainoa, Samsungin M86/87 saa full hd:nä myös 37-tuumaisena, hyllyn reunoissa noin 1800 €.

^Mun muistin mukaan se oli siinä 1500 haarukassa Stockmanilla Helsingissä, tosin mun muisti ei ole juuri mistään kotoisin. Saattoi olla myös joku kampanja meneillään.

Laitetaan tänne ketjuun.

Mihin hintaan kannattais(?) ostaa Panasocin 37" Plasma 37PA50. Kaverilla ollut vuoden. Laskeskeli että olis katsonut jonkun 1000h sitä.
Tuskin tuon ostaminen kannattaa, mutta mikä olisi järkevä hínta.

Laitetaan tänne ketjuun.

Mihin hintaan kannattais(?) ostaa Panasocin 37" Plasma 37PA50. Kaverilla ollut vuoden. Laskeskeli että olis katsonut jonkun 1000h sitä.
Tuskin tuon ostaminen kannattaa, mutta mikä olisi järkevä hínta.

Tarjoo 400€, maksa max 500€. Eipä töllasesta enempää kannata maksaa vaikka käypä peli onkin (tv/dvd käyttöön)

Suositut

Back
Ylös Bottom