paras 32" 100hz minkä saa 1000eurolla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tenu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
niin elikkäs joulun jälkeen pitäs ostaa veronpalautus rahoilla 32" 100hz töllö (mistä olen haaveillut jo 3 vuotta)...nyt pitäis sitten päättää että minkä merkkisen ostan.nyt kaipailisin porukoitten kommentteja noista merkeistä

Gigantist tietääkseni saa kaiksit halvimmat. OnOff:st saattais tietty löytyy kans jotain.

Ainaki meiän 32" sony makso stokkal 100€ enemmän ku gigantis...

Ainaki Hifi lehden sivuilt löytyy aika paljo juttuu telkkareista, kannattaa ehkä vilkasta.. Viime keväänä ite päädyin JVC:n 100Hz mallii ja tosi tyytyväinen oon ollu.. En enää takasin 50Hz vaihtais..

Ei muuta kun Giganttiin tai OnOffiin, reilusti muita liikkeita halvemmalla myyvät. Ja tonnillahan saa ainakin Sonyn, Philipsin, Panasonicin, tai JVC:n. Mikähän noista olis paras? Kokemuksia?
Joihinkin ns. halpamerkkeihin ei kannata ehkä laittaa.

Giganttiin jos maksat aina ovh:n mikäli löytyy tinkijän vikaa niin Sähkötasoissa olen itse saanut ok alennukset = halvemmalla kun Gigantista + paremman palvelun.

Jotaa kokemuksia sen perusteella mitä päässy näkemää..
Sony: Ilmeisesti eniten myyty merkki, ja löytyy hyviä koneita. Halvemmissa malleissa teksti-tv vähän kehnompi. Kuvaputki pitäis olla laadukas. Melko varma valinta.

JVC: ½ vuoden käytön perusteella ihan tyytyväinen olen, ei oo ollu pahaa sanottavaa. Kuva ehkä hieman terävämpi vastaavaan Sonyn malliin verrattuna. (n. 1300? hintaluokka)

Panasonic: Kuvanlaatua kehuttu paljon, ja mun mielestä syystäkin. Teksti-tv miinus joissain malleissa.

Philips: Mun henk koht käsitys että Philipsin kalliimmat mallit olis hyvii pelejä mut niitä halvempia malleja en lähtis tältä merkiltä ostamaan. Pixel plus tekniikasta en oikee osaa sanoo, ilmeisesti ihan hyvä keksintö..?

Siinä jotaa mun mielipiteitä. Mutta kannattaa käydä eri liikkeissä kattelemassa ja vertailla.. Mut liikkeissä vois tarkistaa että millaset asetukset koneissa on, haluaako liike myydä esim Sonyn malleja enemmän ja siihen on laitettu säädöt viimesen päälle ja viereinen Philips taas on perussäädöillä..
Ja yks ikuisuuskysymys on 50 vai 100Hz televisio. Nykyäänhän saa malleja joissa on kaksi viritintä joten voi käyttää kumpaa haluaa, tai ilmeisesti myös 75Hz.
Jos halvimpia 100Hz malleja harkitsee ni kannattaa tarkistaa että onko niissä mitää kuvanparannuspiirejä..olis syytä olla..
Mut käy liikkeissä vertailemassa mikä miellyttää eniten silmää...

vähän :offtopic:, mutta leffoissa 50 hertsiset TV:t on kaiketi parempia. 100 hertsisissä tuppaa olemaan ominais"vikana" se, että kuva tuppaa vähän häilymään perässä. Esim. punainen pallo vaikka menee ruudunpoikki niin pallon perässä venyy vähän punasta väriä. Tiedä sitten onko ihan uusimmissa tommosta vikaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mites satahertsiset suhtautuvat esim. henkilökohtaiselta tietokoneelta 85/75 tms taajuudella tulevaan kuvaan? Viisikymppisen telkun kanssahan homma pyörii yleensä niin että näyttis syöttää kuvan telkulle telkun omalla taajuudella. En usko että kaikki nykypäivänkään ohjaimet osaavat tunkea letkuun satasen kuvaa.. Kertokaa viisaammat.

Ja jos mennään todella pitkälle niin satasten huonoksi puoleksi voidaan todeta valopyssyjen (pelikonsolit) huonon toimivuuden niiden kanssa :)

EDIT: Merkeistä olen pysynyt uskollisena Panasonicille. Testien kärkeä Sonyn kanssa mutta vähemmän "logomaksua" eli laatua hieman halvemmalla.

Televisioita ostettaessa saa kyllä olla aika tarkkana. Pelkkä 100 hz:n leima kyljessä ei takaa vielä mitään. Ilman kunnollisia kuvanparannuspiirejä kuva saattaa näyttää ja myös näyttää ihan kököltä.

Sonylta on oikein hyviä malleja paljonkin hieman yli 1000-euron hintaluokkaan. Kokemuksieni perusteella Sonyn kuvanlaatu on keskimäärin parasta laatuaan. Esimerkiksi Hifi-lehden numerossa 2/2003 oli Sonyn KV-36FQ80-malli testissä (kyseessä siis 36-tuumainen). Siinä tuota mallia kehuttiin kuvansa perusteella kovasti. Tietty 32" vastaavana mallina ei mahdukaan 1000-euroon, mutta ehkä pieni lisäsatsaus kannattaisi?

Philipsiltä löytyy monenmoisia malleja. Parhaat on ihan jees, mutta ko. merkiltä löytyy myös tosi paskoja (Philips valmistaa myös halpis-malleja). Itse päädyin ostamaan Philipsin 32PW8818-mallin. http://www.consumer.philips.com/glo...=29_32_WIDESCREEN_TV_SU&productId=32PW8818_12
Se maksoi jotain 1300 egeä, mutta ero tonnin vehkeisiin oli selvä. Olen ollut tuohon ihan suhteellisen tyytyväinen. Hieman kalliimmissa malleissa oleva Pixel Plus-kuvanparannus oli ainakin meikäläisen makuun liian epärealistisen näköinen, etten siihen viitsinyt enää ropojani haaskata. :)

Pakko sanoa väliin noista Philipsin vehkeistä, kun Olympia meni niitä kehumaan. Tuossa taanoin tuli kuultua niin paljon huonoa Philipsistä, erityisesti TV:eistä. Esim. Vuosi sitten ostetut Philipsin tv:t hajoaa kaikki n. vuoden sisällä. Sieltä hajoaa joku osa ja osan saaminen kestää 2kk. Philips tiedostaa ongelman, mutta se ei tee asialle mitään, tekee osat vain tilauksesta joka kestää sen 2kk.

Esim. 2
Philipsin projektio tv hajoaa. Philips ei suostu korvaamaan yhtään mitään vaikka kaiken pitäisi mennä Philipsin piikkiin. Asia jouduttii käyttämään kuluttajainasiamiehellä.

Originally posted by Jep
Pakko sanoa väliin noista Philipsin vehkeistä, kun Olympia meni niitä kehumaan. Tuossa taanoin tuli kuultua niin paljon huonoa Philipsistä, erityisesti TV:eistä. Esim. Vuosi sitten ostetut Philipsin tv:t hajoaa kaikki n. vuoden sisällä. Sieltä hajoaa joku osa ja osan saaminen kestää 2kk. Philips tiedostaa ongelman, mutta se ei tee asialle mitään, tekee osat vain tilauksesta joka kestää sen 2kk.

Esim. 2
Philipsin projektio tv hajoaa. Philips ei suostu korvaamaan yhtään mitään vaikka kaiken pitäisi mennä Philipsin piikkiin. Asia jouduttii käyttämään kuluttajainasiamiehellä.

Jaa-a... Eiköhän ongelmia ilmene ihan jokaisella merkillä... Tuolle omalle koneelleni sain vielä kaikenlisäksi viiden vuoden takuun, etten oikein osaa pelätä sen hajoamista.

Sen muuten unohdin sanoa Sonyn eduksi, että Sonyn telkkareissa tuntui kaikkein synkin musta ja kaikken vaalein valkoinen myös näyttävän sellaisilta, mutta tuossa Philipsissä nuo värit näyttivät hieman haaleammilta. Näin oli tilanne siis silloin kun töllöt oli vierekkäin... Kotona sohvalla istuskellessa moisesta ongelmasta en enää ole viitteitä huomannut. :5:

Originally posted by Mr. Olympia
Jaa-a... Eiköhän ongelmia ilmene ihan jokaisella merkillä... Tuolle omalle koneelleni sain vielä kaikenlisäksi viiden vuoden takuun, etten oikein osaa pelätä sen hajoamista.

Sen muuten unohdin sanoa Sonyn eduksi, että Sonyn telkkareissa tuntui kaikkein synkin musta ja kaikken vaalein valkoinen myös näyttävän sellaisilta, mutta tuossa Philipsissä nuo värit näyttivät hieman haaleammilta. Näin oli tilanne siis silloin kun töllöt oli vierekkäin... Kotona sohvalla istuskellessa moisesta ongelmasta en enää ole viitteitä huomannut. :5:

Toki ohan ongelmia varmasti kaikilla, mutta ei välttämättä tuossa mittakaavassa. Ja tuo 5v. takuu (ostit expertiltä?) ei korvaa mitään kuluvia osia, kuten kuvaputki mikä sinänsä on aika outoa.
:offtopic: takuu ei myöskään korvaa kaukosäädintä ikinä, ellei hajoa normaalilla käytöllä n. 1vko oston jälkeen.

On Philips varmaan muuten ihan hyvä, mutta noitten juttujen jälkeen tuskin ostan yhtään philipsin tuotetta kovin herkästi.

Halvin tapa saada televisio on mennä esim.Mustaan Pörssiin tai Experttiin ,gigantin mainos muikana ja sanoa myyjälle "ton mallin saan hmmmm...Gigantista 100€ halvemmalla" = myyjä rupee juoksemaan. :love:

Itse suosittelen ehdottomasti Panasonicin 32" malleja. Ainakin DVD Plaza foorumilla kehuttu Sonya paremmaksi noin 1000 euron hintaluokassa ja siellä on sellaisia käyttäjiä, jotka omistavat vaikka koko päivän ruudun virheiden etsimiseen, joten pitäisi olla aika varmaa tietoa. :kippis1:

Panskun mallit tuossa hinnassa ovat TX-32PL1 (50Hz) ja TX-32PL10 (100Hz) tai uudemmalla kuvaputkella TX-32PS1 (50Hz) ja TX-32PS10 (100Hz)

Panasonicin sivuilta löytyy kuvat noista malleista. Ihan siistin näköisiä.
Originally posted by dogi
Mites satahertsiset suhtautuvat esim. henkilökohtaiselta tietokoneelta 85/75 tms taajuudella tulevaan kuvaan? Viisikymppisen telkun kanssahan homma pyörii yleensä niin että näyttis syöttää kuvan telkulle telkun omalla taajuudella. En usko että kaikki nykypäivänkään ohjaimet osaavat tunkea letkuun satasen kuvaa.. Kertokaa viisaammat.
En ole varma, mutta 100Hz televisiot eivät missään vaiheessa saa kuin sitä samaa 50Hz lomitettua kuvaa ja television mikropiirit tekevät lisäkuvat jo olemassa olevista kuvista erilaisia kikkoja käyttämällä, joista en sen enempää tiedä. Kyseisten kikkojen tekniikka on kuitenkin parantunut jatkuvasti ja niiden ei pitäisi aiheuttaa nykimistä tai huonontaa kuvanlaatua, mutta ei sitä koskaan tiedä kun ei ole omia kokemuksia 100Hz töllöistä.

Originally posted by dogi
Mites satahertsiset suhtautuvat esim. henkilökohtaiselta tietokoneelta 85/75 tms taajuudella tulevaan kuvaan? Viisikymppisen telkun kanssahan homma pyörii yleensä niin että näyttis syöttää kuvan telkulle telkun omalla taajuudella. En usko että kaikki nykypäivänkään ohjaimet osaavat tunkea letkuun satasen kuvaa..
100Hz tekniikalla toimivat töllöt syö edelleen 50Hz lomiteltua signaalia eli HTPC:n kanssa tehdään iso kompromissi. Tuo taajuuden tuplaus tehdään telkun sisällä. Paras tulos tulee edelleen PAL60:stä syöttämällä. Itse odottelen juuri tästä syystä kieli pitkällä progesignaalia syövien DLP- ja LCD-taustaprojektiotöllöjen hintojen tippumista. 44" proge-DLP-LG lähtis saksasta jo reiluun puoleentoista tonniin, mutta grand wegat on tuplasti kalliimpia.

Alkuperäiselle kirjoittajalle ja miksei tietty muillekin tiedoksi, että uudessa Tekniikan Maailmassa oli 32"-telkat testissä. Voisi antaa hieman suuntaa, vaikka ehkä testi ei olekaan ainut ostoperuste... :thumbs:

Originally posted by Energia
Itse suosittelen ehdottomasti Panasonicin 32" malleja. Ainakin DVD Plaza foorumilla kehuttu Sonya paremmaksi noin 1000 euron hintaluokassa ja siellä on sellaisia käyttäjiä, jotka omistavat vaikka koko päivän ruudun virheiden etsimiseen, joten pitäisi olla aika varmaa tietoa. :kippis1:

Panskun mallit tuossa hinnassa ovat TX-32PL1 (50Hz) ja TX-32PL10 (100Hz) tai uudemmalla kuvaputkella TX-32PS1 (50Hz) ja TX-32PS10 (100Hz)

Panasonicin sivuilta löytyy kuvat noista malleista. Ihan siistin näköisiä.

Vedänpä sanani takaisin. Taitaapi olla ainakin PS-malleissa ongelmia. Lisäksi 100Hz malleissa on nykivyyttä ja jotain huntua liikkeissä.

Ei ota nykyisin selvää kun mielipiteet vaihtelevat käyttäjillä jatkuvasti.

Back
Ylös Bottom