Pannulla paistaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pimmi
  • Aloitettu Aloitettu
Minulla on tapana paistaa kuorittuja pakastekatkarapuja pannulla, mutta alkoi mietityttää miten paljon niitä kannattaa kypsentää... Itse paistan ne tilkassa rypsiöljyä aivan rapsakoiksi. Sekaan vielä valkosipulijauhetta, koska katkat haisee aivan karmealle!:D Kukahan tietäisi onko tällä mitään vaikutusta esim. proteiinien säilymiseen? Itse kun olen vähän pöhelö ruokatietämyksen suhteen. Myös vihannesten käsittely mietityttää. Onko esim. pakastevihanneksien käsittelyn suhteen parasta tapaa? Entä tuoreet vihannekset, jos niitä haluaa kypsentää?

Muutenkin kiinnostaisi tietää, mitä vihanneksia kannattaa kuntoilijan popsia? Ja onkos ne katkaravut oikeasti kannattavaa evästä, onhan niissä ainakin runsaasti proteiinia...?

Toivottavasti joku osaa kertoa näistäkin asioista, eivätkä linkitkään ole pahitteeksi!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katkaravut on jees, ite mussuttelin tänään viimeks. Ite en katkoja yleensä kuumenna millään tapaa, vaan nakkaan vaan safkan sekaan. Mun mielestä paras tapa valmistaa vihanneksia on höyrytys ja luultavasti (mutu) terveellisin tapa myös valmistaa. Vihanneksia ja hedelmiä suosittelisin mättämään monipuolisesti ennen kaikkea. Kaks suosikkii on omena & parsakaali.

Katkarapuja ei oikeastaan saisi kuin kuumentaa, jottei niistä tulisi kumimaisia. Eli huolellinen sulatus, mahdollisimman kuiviksi kaverit ja kuuman ruuan sekaan. Ne ovat yleensä niin pieniä että ne lämpeävät tarpeeksi siinä kuumassa ruuassa. Ei siihen muuta syytä ole kuin se kumimaisuuden estäminen, eli mitään haitallista ei tapahdu vaikka niitä ylikypsentäisi.
Ihan fiksua evästähän katkaravut on, kalliita vaan.

Ah, ostin just pari kiloo hulluilta päiviltä <3

Ei katkaravut oikeestaan kovin kalliita oo. Yks liha muuten mitä voisin suositella on strutsi. Ostin parisen päivää sitten ja maistuu about kebabilta. Protuu parikyt ja rasvat ja hiilari lähempänä nollaa. Hinta oli myös hyvä.

Suomes o strutsifarmejakin. Strutsikäristys on maukasta :kuola:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom