Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja noistakaan kahdella ensinmainitulla ei näköjään ole paljon vitunkaan merkitystä. Mä olen ollut saman konttorin (SYP -> Merita -> Nordea) asiakas lähes 30 vuotta ja tulotkin on ihan kohtuulliset ja ainakin säännölliset.Mutta faktahan on se, että jos sä et ole pankin vanha asiakas, jolla on säännölliset tulot (ei tartte olle suuret tulot, mulla ei oo ikinä sellasia ollut) ja jolla ei ole mitään pantattavaa omaisuutta tai takaajaa tai tuttua pankinjohtajaa, niin ei sitä lainaa kovin alhasella marginaalilla irtoa.
Ja noistakaan kahdella ensinmainitulla ei näköjään ole paljon vitunkaan merkitystä. Mä olen ollut saman konttorin (SYP -> Merita -> Nordea) asiakas lähes 30 vuotta ja tulotkin on ihan kohtuulliset ja ainakin säännölliset.
No tämä selittää ne alhaiset marginaalisi.Voi helvetti.
Minäkin olen sekoillut oikein kunnolla. Velipojan autolainaan tuli takaaja, eli sentakia tuo korkomarginaali oli alhaisempi.
Eli tuollainen korjaus sitten edelliseen. En ole ikinä vakuudettomista lainoista edes neuvotellut.
No tämä selittää ne alhaiset marginaalisi.
Todella, todella harvoin soitetaan työpaikalle ja kysellään. Palkkatodistus yleensä riittää näissä asioissa.
Todella, todella harvoin soitetaan työpaikalle ja kysellään. Palkkatodistus yleensä riittää näissä asioissa.
Edit2. Ja mainittakoon vielä että kaveri sai korkeimman tarjouksen Handelsbankenista, joka ei ollut mukana tuossa vertailussa.
Kuinka paljon voin saada asuntolainaa enimmillään? Siis noin suurinpiirtein, olettaen että on vakituinen työpaikka ja kuukausitulot +/- 3000euroa. Yksi ihminen kyseessä ja ei takaajia.
edit: Pitääkö pankille muuten jotenkin jo hakuvaiheessa todistaa että on myös oikeasti ostamassa sellaisen ja sen hintaisen asunnon? Vai voiko käyttää miten haluaa sen rahan. Itsellä tarkoitus olisi myös hankkia uusi auto lainarahalla asunnon ohella.