Palvelin ratkaisu pienellä yrityksellä.

Ikä
39
Pistäkääpä neuvoja miten voisin pienillä kustannuksilla toteuttaa luotettavan paikan asiakastietojen, ohjeiden, hinnastojen, työlistojen yms. tietojen tallentamiseen. Osa tiedostoista pitäisi olla kaikkien päivitettävissä esim. asiakasrekisteri ja osa tiedostoista vain tiettyjen henkilöiden räplättävissä.

Tämä olisi helppo toteuttaa fyysisesti jos kaikki työskentelisi saman katon alla mutta kun näin ei ole, tätyy data olla internet yhteyden ulottuvilla.

Itse kannatan mieluummin kohtalaista kuukausimaksua kun kalliiden laitteiden itselle ostamista.

PS: itse en kyseisestä asiasta tiedä hölkäsen pöläystä...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ota joltakulta suomalaiselta palveluntarjoajalta joku hosting paketti ja pyydä niitä asentamaan sinne valmiiksi jokin cms järjestelmä, (esim. joomla, wordpress etc).
Halvimmillaan taidat päästä 20€/vuosi + tuon cms järjestelmän asennus (joka esim joomlassa ei vaadi kuin hiukan englanninkielen taitoa ja viitseliäisyyttä)

Itse käytän louhen palveluita, vaikka ei varmasti halvin, mutta ongelmatilanteissa asiakaspalvelu on rautaa.
Ja itse olen sitä mieltä, että halvalla ei saa hyvää :)

Ota joltakulta suomalaiselta palveluntarjoajalta joku hosting paketti ja pyydä niitä asentamaan sinne valmiiksi jokin cms järjestelmä, (esim. joomla, wordpress etc).
Halvimmillaan taidat päästä 20€/vuosi + tuon cms järjestelmän asennus (joka esim joomlassa ei vaadi kuin hiukan englanninkielen taitoa ja viitseliäisyyttä)

Itse käytän louhen palveluita, vaikka ei varmasti halvin, mutta ongelmatilanteissa asiakaspalvelu on rautaa.
Ja itse olen sitä mieltä, että halvalla ei saa hyvää :)

Tsekkailin ton Louhen sivuja ja hintoja. Jos puhutaan alle 100€/kk maksuista niin mielestäni palvelu on yritysmaailmassa halpa. Näytti kiinnostavalta, täytyypä tutustua tarkemmin. Kiitoksen vinkistä.

Dokumentinhallinta, CRM ja yhteinen kalenteri ym. irtoavat kaikki helposti alle 100e/kk. Tällaisten SaaS (software as a service)-ratkaisujen tarjoajia on Suomessakin useita. Sovellusvuokrauksen kk-kustannus sisältää tyypillisesti automaattiset varmuuskopioinnit, edistyneen käyttäjähallinnan ja automaattiset versiopäivitykset jne. Kerralla ammattimaiset työkalut pelkän palvelimen sijaan...

Pistäkääpä neuvoja miten voisin pienillä kustannuksilla toteuttaa luotettavan paikan asiakastietojen, ohjeiden, hinnastojen, työlistojen yms. tietojen tallentamiseen. Osa tiedostoista pitäisi olla kaikkien päivitettävissä esim. asiakasrekisteri ja osa tiedostoista vain tiettyjen henkilöiden räplättävissä.

Tämä olisi helppo toteuttaa fyysisesti jos kaikki työskentelisi saman katon alla mutta kun näin ei ole, tätyy data olla internet yhteyden ulottuvilla.

Jos edellä olevat ovat ainoita vaatimuksia niin Sharepoint on juuri tuon tyylisiä tarpeita varten. Esim käyttöoikeuksien hallinta tiettyihin hakemistoihin on todella helppoa ja Sharepointiin pääsee käsiksi mistä tahansa selaimella.

Jos edellä olevat ovat ainoita vaatimuksia niin Sharepoint on juuri tuon tyylisiä tarpeita varten. Esim käyttöoikeuksien hallinta tiettyihin hakemistoihin on todella helppoa ja Sharepointiin pääsee käsiksi mistä tahansa selaimella.

Tarjosivat tuota kun kyselin tuolta Louhelta asiaa s-postilla. Ajattelin ottaa kokeiluun tuon Sharepointin. Hintakaan ei ollut paha. Alle 10€/kk. Varmaan jo muutaman kuukauden käytöllä pääsee käsitykseen siitä miten tuo riittää meidän käyttöön.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom