Palomieheksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Juups, itelläki meni karvan alle 500€, vaikka lapussa luki että tilaus tulee maksamaan 350-450€... Mitään ylimääräistä en tilannu, mutta otin kylläkin sen takin mitä joku tällä palstalla sano että ei tarvi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onneks ite sain käytettynä kaikki ostettua. Mullaki olis yli 500e tullu muuten maksamaan. En päässy ennalta sovittaa nuita käytettyjä joten koko voi olla mallia jätesäkki :D jos käyttäis ompelijalla niin sais edes vähä sopivimmiksi

Kävin perjantaina tekemässä tuon fyysisen testin Tampereella, 0,75 pojoo tuli. Ja todistuksesta tulee se 5 pistettä. Katsotaan jos pisteet rittää seuraavassa haussa 2. vaiheeseen :)

Mahdetaanko kurssit ja tuvat/huoneet jakaa ihan aakkosjärjestyksessä että kurssit keskeltä poikki ja siitä järjestyksessä huoneisiin?

Onko kellään tietämystä, että onko tuo pakollista asua tuolla asuntolassa, vai voiko itse vuokrata asunnon näin halutessaan? Avokki olisi kovasti tulossa mukaan Kuopioon ja tätä varten tulisi asiasta tieto saada :D

Onko kellään tietämystä, että onko tuo pakollista asua tuolla asuntolassa, vai voiko itse vuokrata asunnon näin halutessaan? Avokki olisi kovasti tulossa mukaan Kuopioon ja tätä varten tulisi asiasta tieto saada :D

Mulla on se käsitys että ei ole pakko asua. Ja kelan sivuilta kattelin niin on ilmeisesti jopa mahdollista saada asumistukea jos asuu puolison kanssa paikkakunnalla. Jos yksin muuttaa esim vuokralle niin ei saa asumistukea koska koulu tarjoaa asumisen. Itse haen syksyllä opistoon, kuntotestit 7.8. tampereella, täydet pisteet pitäis olla tulossa fyysisistä.

Nuo asujen koot, eihän tuosta saa nyt oikeen mitään tolkkua. Jos mun rinnan ympärys on 105 niin minkähän koon otan kun esim. takissa ja paidoissa koot lähtee jostain 113 tienoilta o_O miks tää on niin vaikeeta :itku:

e. No googlesta löyty jonkunnäkönen taulukko missä noi koot sai jotenkin muutettua noihin kokoihin. Saa nähä mitä sieltä tulee...

Ihan ongelmitta tulee kelalta asumistuet pelkästään sillä perusteella että asuu puolison kanssa vuokrakämpässä. Yksinkin asuessa voi saada jos jotenkin sen pystyy perustelemaan. Yritä nyt kuitenki vielä puhua se nainen jäämään, saat enemmän irti opiskelusta :P

Nuo asujen koot, eihän tuosta saa nyt oikeen mitään tolkkua. Jos mun rinnan ympärys on 105 niin minkähän koon otan kun esim. takissa ja paidoissa koot lähtee jostain 113 tienoilta o_O miks tää on niin vaikeeta :itku:

e. No googlesta löyty jonkunnäkönen taulukko missä noi koot sai jotenkin muutettua noihin kokoihin. Saa nähä mitä sieltä tulee...

Jou, itsellä huitelloo rinnanympärys samoissa lukemissa kuin sinulla ja pituutta löytyy 176 cm. Itselle ainakin takista C50 just bueno koko ja paidoista 41/42 oikee valinta (käytettynä löytyi ko. pukineet). Tämä siis suuntaa-antavana vinkkinä.

Onkos joku tilannut sieltä psykologifirmasta omia tuloksia? Mulle tänään omat pisteet saapui ja sinänsä aika yllärinä tuli ne tulokset. Asteikko oli 1-5 ja tasaisesti otin kaikista kolmosta paitsi kirjoitushommista vitosen ja mekaanisesta päättystä nelosen ja niistä ihme viivanpiirtelyhommista kakkosen. Lähinnä tuo kirjoitus ihmetytti kun en oo koskaan ollut järin kova kirjoittamaan ja referaatistakin jätin viimeisen kappaleen kokonaan aloittamatta kun loppui aika kesken.

Onkos joku tilannut sieltä psykologifirmasta omia tuloksia? Mulle tänään omat pisteet saapui ja sinänsä aika yllärinä tuli ne tulokset. Asteikko oli 1-5 ja tasaisesti otin kaikista kolmosta paitsi kirjoitushommista vitosen ja mekaanisesta päättystä nelosen ja niistä ihme viivanpiirtelyhommista kakkosen. Lähinnä tuo kirjoitus ihmetytti kun en oo koskaan ollut järin kova kirjoittamaan ja referaatistakin jätin viimeisen kappaleen kokonaan aloittamatta kun loppui aika kesken.

Joko ne nyt Pelastusopistonkin pääsykokeissa hinkkaa tiivistelmää? Voi shaisse :D onko helpompi kun polamkissa? Kokemuksia?

Eipä se paha ollut vaikka en tosiaan oo tollasia tehnyt kun sitten joskus muksuna koulussa. Oisko ollut 6-7 sivun teksti nuorisorikollisuudesta josta piti itse kehittää 5 alaotsikkoa ja referoida. En oo poliisiks hakenut mutta eiköhän se siellä ole vaikeampi koska poliisi sentään on ammattikirjoittaja, palomiehellä riittänee että koulussa osaa lukea :D

^Googlesta:

Palkkatilastot :: SPAL

Päälle pamahtaa haittatyölisät, bout 40 pinnaa ja henkilökohtainen palkanosa (ikälisät, yms/ joitakin prosentteja)

No joo, ei kyllä oikein houkuttele, kun lähihoitajanakin tienasin enemmän helpohkosti. Unelmatyö olisi, mutta tuo palkkaus vain. Kai sitä voisi joskus pelastuslaitokselle lanssia ajelemaan tulla jos pääseepi. Ainut vain, että jyväskylän keljossa 12 tunnin vuoro ja sekin aika pyllystä. Miltein kannattaa ennemmin notkua sairaalassa yötasureiden takia, jos ei välitä työnkuvasta niin paljon. Yksityisellä lanssissa olin, mutta huonon palkkauksen takia lopetin hommat.

Eipä tossa perustason kyytivankkurissa kauheesti enempää tienaa, itellä oli joku 2050€/kk + lisät pelalla perustason liksa, eli ton SPAL:n tilaston mukaan näyttäs olevan ruhtinaalliset ~100€/kk enemmän ku samassa mestassa palomiehillä. Suhteuttaa ton työn määrään työvuoron aikana ni aika samaa luokkaa noi palkat on.

Jos sairasauton ajaminen yhtään enempää kiinnostaa ku vaan palkan puolesta, niin suosittelen hakeutumaan amk:n ensihoidon koulutusohjelmaan. Paranee liksa ja työllistymismahdollisuudet aika huomattavasti lähihoitajaan nähden.

edit: AMK-ensihoitaja -paperilla saa myös lisäpisteitä pelastajakoulun ja pelastusopiston pääsykokeissa jos myöhemmin alkaa se puoli kiinnostaa enempi palkasta huolimatta

Korjatkaa nyt, jos oon väärässä, mutta enää ei taida pelastajat ajaa edes perustason lanssia?
Uuden lain myötä perustason ensihoitoyksikössä pitää vähintään toisen olla terveydenhuollon ammattihenkilö, eli 2 pelastajaa ei voi miehittää enää keskenään autoa mutta toinen kyytiparista voi olla pelastaja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom