palkkarista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haavis
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli olen päättänyt tilata valmista palkkaria sillä en osaa sekoittaa itse (täysin noviisi tällä saralla) ja mietinkin vain mikä olisi hyvä maku. Siis jokaisellahan on tietenkin oma makunsa mutta jos investoin palkkariin olisi hyvä että sen saisi alas. Ei tarvitse olla herkkua, mutta ei mielellään yökkäämis refleksiäkään. Joten, mielipiteitä?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mä olen aina ostanut mansikan makuista palkkaria ja hyvin on menny alas.Tosin juon sen parilla kulauksella niin ei paljo ehdi maisteleen :D
Ja kyl siihen makuun tottuun jos aluks maistuu pahalle :)

Tykkään perusprotskussa mansikan sekä banaani-vaniljan mauista. Sekoitan palkkarin tykötarpeineen itse.
Maun lisäksi palautusjuoman ominaisuuksista kannattaa tsekata sen vaahtoutuminen nesteeseen sekotettuna. Vaahdon nieleminen ja jälkeen päin röyhtäileminen on todella inhottavaa.

Itse myös joskus mietin mikä olisi se palautusjuoman maku, jota lähtisin ensimmäisellä kerralla kokeilemaan. Mulle kehuttiin myös tota mansikan makuista palautusjuomaa, joten sitä kipasin ostamassa. Maku oli kuitenkin jotain niin kamalaa, että aluksi juuri kakoen ryystin sitä alas.

Makuja on siis monia. Seuraavaksi kokeilin suklaan makuista ja siihen tykästyin todella kovasti. Ja tuntuu siltä, että sen maku on koko ajan vielä parantunut :D seuraavaksi ajattelin kokeilla paljon kehuttua minttusuklaan makua, joka varmasti maistuu todella hyvältä...

Vadelman makuista proteiinijauhetta (hera80) myös joskus ostin ja tuolla se hyllyllä nököttää melkein täysin koskemattomana vieläkin. Aivan kauhean makuista :(

Kannattaa huomioida, että eri valmistajien maut voivat olla aivan erilaisia. Jollakin firmalla mansikka voi olla tosi toimiva maku, kun taas toisen valmistajan mansikan maku saa aikaan-> :urjo:

Kokeilemalla nämä asiat selviää. Tosiaan kun kyse on makuasiasta. Ihan yhtä pahoja ne on, olipa valmistaja mikä tahansa :D Et siis mene kovin pahasti metsään, jos ostat jotain näitä perusmerkkejä, mitä nyt markkinoilta löytyykään!

Tästä päästäänkin seuraavaan kysymykseen. Minkä merkkistä palkkaria suosittelisitte kun tavoitteena olisi pudottaa ensin painoa ja sitten käydä lihasten kasvattelun kimppuun. Toki harrastan punttia 3 kertaa viikossa ihan tosissaan mutta siis miinuskaloreilla. Pituus 164cm ja paino 74 kg. Eli n. 10kg ainakin pois. Toki mitat ovat tärkeämmät.

Haavis: suosittelen ostamaan maustettua proteiinia ja maltoa pussit. Niistä sitten sekoitat itsellesi palautusjuoman suhteessa 1:1 (esim. 35g proteiinia ja 35g hiilaria) Toki olisi hyvä tietää sinun pituus ja painosi, jotta nuo määrät olisi helpompi arvioida! Lisäksi jos haluat voit lisätä tuohon sekoitukseen kreatiinia ja glutamiinia.

Tuo suhde toimii ihan hyvin palautusjuomassa, kun yrität karistella kiloja tai lisätä lihasmassaa. Ylimääräisestä malton litkimisestä ei ole muuta seurausta kuin läskin kertyminen. Perusruokavalion tulee olla kunnossa. Sillä pötkit paljon pitemmälle kuin palautusjuoman koostumuksella. Naisille tuo 1:1 toimii ihan hyvin.

edit. nämä massan lisääjät yms. ovat täysin yliarvostettuja juttuja. Ei niitä lihaksia kasvateta maltolla ;)

Komppaan fitnesspimua, kannattaa ehdottomasti sekoittaa palautusjuoma itse maltosta ja proteiinista. Pääsee nääs paaaaaljon halvemmalla :)

Itse olen yleensä lätkäissyt palkkariini desin molempia (tosin en ole dieetillä, vaan pikemminkin päinvastoin, paino tuntuu laskevan vaikkei se tod. ole tarkoitus) eli n. 50g maltoa ja 35g proteiinia, ja minulla se on toiminut hyvin eikä tosiaan läskiä ole kertynyt. Jos dieetille ryhtyisin, vähentäisin varmaankin malton määrän puoleen desiin.

Kiitoksia avusta! Jos nyt sitte tilaan pussin mansikan makuista proteiinia ja pussin maltoa ja sekoitan suhteella 35g ja 35g. (?) Asun niin landella, ettei täältä taida saada noita mistään joten tilaan ilmeisesti netistä. :thumbs:

Haavis sanoi:
Kiitoksia avusta! Jos nyt sitte tilaan pussin mansikan makuista proteiinia ja pussin maltoa ja sekoitan suhteella 35g ja 35g. (?) Asun niin landella, ettei täältä taida saada noita mistään joten tilaan ilmeisesti netistä. :thumbs:

Olis hyvä tietää minkä kokoinen immeinen olet? :)

Tilaa hydralisoitua heraproteiinia ja maltodekstriinia. Toi 35g proteiinia on aika hyvä satsi naiselle. Maltoahan suositellaan g/painokilo, mutta se on kuitenkin ehdottomasti maksimimäärä! Jos tarkoitus on kuitenkin kiristyä, niin suosittelen noudattamaan tuota 1:1 (eli tässä tapauksessa proteiinia 35g ja maltoa 35g) Mun mielipide on se että g/painokilo maltoa on aika paljon! Enkä itse ole koskaan tehnyt niin, vaikka treenit ovatkin kovia ja lihasmassan kehittäminen se tärkein tavoite. ;)

Kreatiinia ja glutamiinia voit molempia lisätä reilun 5g. Jos sinulle on hieman epäselvää mitä nämä kreatiini ja glutamiini ovat, niin kreatiinihan nopeuttaa palautumista, lisää kestävyyttä ja voimaa. Glutamiini on tärkeä aminohappo lihaskasvun ja palautumisen kannalta.

Ota palautusjuoma mukaan salille ja juo se heti harjoituksen jälkeen. Tästä noin 1,5-2 h kuluttua syö runsas kiinteä ateria, joka sisältää paljon hiilihydraatteja ja proteiinia!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli paino n. 74 kg (en omista vaakaa joten huomenna kun menen salille saan varmuuden) pituus 164 cm. Olen aina saanut lihasta kiinteämmäksi suht helposti joten mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu kun tekee tosissan ja oikealla ruokavaliolla. Vyötärö oli viimeksi mitattuna 85 cm ja sitä olisi kiva saada katoamaan ainakin sen 15 cm.

Haavis sanoi:
Eli paino n. 74 kg (en omista vaakaa joten huomenna kun menen salille saan varmuuden) pituus 164 cm. Olen aina saanut lihasta kiinteämmäksi suht helposti joten mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu kun tekee tosissan ja oikealla ruokavaliolla. Vyötärö oli viimeksi mitattuna 85 cm ja sitä olisi kiva saada katoamaan ainakin sen 15 cm.

Laita sitä maltoa 35-40g ja protskua 35g. Älä missään nimessä laita palkkariin 74g maltoa! ;)

Palkkarin voi sekoittaa myös maitoon, jolloin siitä tulee varmasti hyvänmakuista. :) Itse laitan n.20g heraa (80% proteiinia) ja maustamattoman heran kanssa 1rkl kaakaojauhetta. Herkkua! Proteiinia ja hiilaria tulee ilman kaakaojauhetta molempia noin 30g (kun tekee puolen litran pulloon eli 4,5dl maitoa). Maustamatonta heraa voi laittaa enemmänkin, maustetusta tulee isoilla määrillä maitoon sekoitettuna aika äklöä ainetta.

:offtopic: Kävin tosiaan eilen salilla vaa'alla ja paino olikin "vain" 72,8 kg... Tosin tuo painonpudotus on varmasti lähtenyt jostain muusta kuin läskistä... Eilinen treenikin meni vituiksi, kun tuli armoton hedari/migreeni... Aivot tuntu räjähtävän jos yhtään yritti tosissaan treenata, joten lähdin jo puolen tunnin jälkeen kotiin. Tänään menen salille tekemään aerobisen treenin juoksumatolle ja keskiviikkona uusi yritys punteille. Kyllä tämä tästä.

Hieman vielä :offtopic: Miltä nämä ruokailut teistä näyttää:

Aamupala:
-purkki rahkaa, n. 2dl vähäkalorista mansikkakeittoa, 2 weetabix -muroketta
-1 Ruisleipä, margariini, siivu 5% juustoa ja 3 siivua ohuen ohutta kinkkua

Liian pitkä väli seuraavaan syöntiin, olin parturissa.

Lounas:

-1 Ruisleipä, salsaa, salaatinlehtiä, siivu 5% juustoa, kananmuna ja sipulin paloja
- lasi rasvatonta maitoa

ennen salia
- omena

Päivällinen:
- broilerin fileepihvi, n. 1dl tummaa pastaa kypsänä, 150 parsakaalta, salsaa
- lasi rasvatonta maitoa
"jälkkäri"
- puolikas banaani siivuina
- n. 1dl vähärasvaista banaani jugua

Iltapala:
- puoli purkkia tonnaria ja puoli purkkia rasvatonta raejuustoa
- 1 rkl rypsäriä
(nam :kuola: )

Kommentteja/ neuvoja otetaan kiitollisena vastaan. Tulevaisuudessa salin jälkeen palkkari, olen värkit jo tilannut, vaan eivät ole vielä tulleet.

Haavis sanoi:
Aamupala:
-purkki rahkaa, n. 2dl vähäkalorista mansikkakeittoa, 2 weetabix -muroketta
-1 Ruisleipä, margariini, siivu 5% juustoa ja 3 siivua ohuen ohutta kinkkua.

Proteiinia tässä aamupalassa on ihan riittävästi ja hiilaria myös (olettaisin, ei kyllä ole mitään havaintoa weetabixien arvoista)Ottaisin vielä tähän lisäksi rasvaa 1 rkl (esim. pellavansiemenöljyä tai lesitiiniä)

Haavis sanoi:
Lounas:

-1 Ruisleipä, salsaa, salaatinlehtiä, siivu 5% juustoa, kananmuna ja sipulin paloja
- lasi rasvatonta maitoa.

Voiko tätä lounaaksi kutsua? Kokoa lounaasi mieluummin riisistä/pastasta/perunasta ja kanasta/lihasta/kalasta. Siihen lisäksi paljon rehuja ja mahdollisesti 1 ruisleipä (ei välttämätön). Paista lihat oliiviöljyssä, niin saat tälläkin aterialla hyviä rasvoja!

Haavis sanoi:
ennen salia
- omena.

Ennen treeniä olis taas hyvä syödä proteiinia, hiilaria ja rasvaa. Huolehdi, että kaikista aterioista löytyy nämä 3 elementtiä :) Itse oon henk.koht todennut tosi hyväksi jutuksi syödä puuro raejuuston kera ennen treeniä. Ei tule ähky olo ja pystyy lähtemän treenille melko piankin syömisen jälkeen. Puurosta saat energiaa pitkäksi aikaa.

Haavis sanoi:
Päivällinen:
- broilerin fileepihvi, n. 1dl tummaa pastaa kypsänä, 150 parsakaalta, salsaa
- lasi rasvatonta maitoa
"jälkkäri"
- puolikas banaani siivuina
- n. 1dl vähärasvaista banaani jugua.

Päivällinen näyttää paremmalta kuin lounas :thumbs: Tosin jos tarkoituksena on kiristellä, niin jätä syömättä jälkkäri.

Haavis sanoi:
Iltapala:
- puoli purkkia tonnaria ja puoli purkkia rasvatonta raejuustoa
- 1 rkl rypsäriä
(nam :kuola: ).

Tästä ateriassa tulee aika paljon protskua.

Laskepas joku päivä huviksesi paperille näitten kaikkien ruoka-aineiden kalorit, proteiinit, hiilarit ja rasvat. Laita tiedot tänne. Niin voidaan katsoa tarkemmin suhteita, jos haluat tarkkaa analysointia. :)

sitten muistutan vielä näistä perusjutuista:

- syö tasaisin väliajoin (3-4h) välein
- palkkari heti treenin jälkeen, kunnon ateria viimeistään 2h treenin jälkeen.
- suosi kasviksia, runsaasti kuitua sisältäviä ruoka-aineita.
- hyviä proteiinin lähteitä: naudanliha,kana,kalkkuna,kananmuna,kala,maitotuotteet(maitorahka,raejuusto)
- muista juoda vettä riittävästi pitkin päivää (3-4 litraa)

Hmm.. laitoin palautusjuomaan 2 pikku kauhallista heraa (purkissa oli kauha mukana), 2 kuppia kevytmaitoa, 2 kuppia jogurttia ja 2 banaania (siis tehosekoittimessa vatkataan). Tästä tulee 2 pulloa eli poikaystävälle ja minulle - ohjekin on häneltä (hän laittaa kyllä myös jäätelöä jonka jätin pois..). Miltä tämä näyttää teille asiaa paremmin tunteville? Ainakaan ei tarvi mausta valittaa, herkkua on..

Painoa pitäisi pudottaa minunkin (parikymmentä kiloa lähti jumppaamalla mutta nyt se on tyssännyt) ehkä joku reilu viisi kiloa, en niin tuijota vaakaa vaan terveys ja hyvä kunto ovat tärkeämpiä. Syömiseni ovat vähän sitä ja tätä :jahas: jos joku vois vinkata mistä voi tilata motivaatiota :whip:

Edit: jos mittoja halutaan tietää niin olen 170/72.

Fecske: Ihan ookooltaa kuulostaa tuo teidän palkkari :) Rasvaa palkkarissa ei tule olla, joten maito ja jukurtti rasvattomaan, mutta onhan sekin jo hiukan hifistelyä, myönnän :D

Mitenkäs palkkari ilman hiilareita, eli heraa, glutamiinia, leusiinia ja vitamiinit jauheena. Malto kun tuntuu menevän suoraan läskistöön.
????

Zone-sarja -42%
hömppä sanoi:
Mitenkäs palkkari ilman hiilareita, eli heraa, glutamiinia, leusiinia ja vitamiinit jauheena. Malto kun tuntuu menevän suoraan läskistöön.
????

Tiivistetysti kaikki, mitä olen tältä palstalta lukenut: treenin jälkeen tarvitaan hiilareita, eikä palkkarissa käytettävän malton siis pitäisi mennä ihan läskiksi. Tärkeämpää lienee se, miten muuten ruokavalionsa koostaa? No, mä en maltoa käytä vaan palkkarin hiilarit tulee enimmäkseen maidosta, ja laktoosi on hidasta hiilaria. En tunnusta läskistyneeni (ainakaan maidon takia). :) Laihduttajille laktoosi voisi olla siis oiva valinta? Toisaalta mä olen niin sokerihiiri, että hiilaria on varmasti aina kropassa tarpeeksi - pääasiahan on, että treenin jälkeen kehossa on käyttövalmista hiilaria. Voi se nauttia aiemminkin, jolloin se voi olla hitaampaa laatua.

Helga sanoi:
Fecske: Ihan ookooltaa kuulostaa tuo teidän palkkari :) Rasvaa palkkarissa ei tule olla, joten maito ja jukurtti rasvattomaan, mutta onhan sekin jo hiukan hifistelyä, myönnän :D

Helga, voisitko / osaisitko perustella tuon? Vedän välillä palkkarin 1% maitoon ja taitaa muuten mun herajauheessakin olla pikkasesti rasvaa mukana. Sori jos kyssä on aivan luokattoman tyhmä. :nolo:

Latest posts

Back
Ylös Bottom