Palkkari- ja prodejauhot reissussa? Tullin mielipide?

Moro,

Ollaan tossa lähdössä kolmeksi viikoksi Thaimaahan. Ajattelin varmistaa ravinnon saamisen ottamalla vähän gaineria mukaan. Aloin vaan tossa miettiä, että miettivätköhän laukkuja tarkastaessa, että mitä jauhetta tuolla on laukku täynnä?

Millaisia kokemuksia teillä on jauheiden kuskaamisesta matkatavaroissa? Tarkoitus olisi laittaa kamat ruumaan menevään matkalaukkuun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moro,

Ollaan tossa lähdössä kolmeksi viikoksi Thaimaahan. Ajattelin varmistaa ravinnon saamisen ottamalla vähän gaineria mukaan.

Thaimaassa on noin 13 kertaa enemmän ihmisiä kuin Suomessa eli kyllä siellä ruoka riittää, jos se vain kelpaa. :) Ja sen sijaan että sinne raahaa omat jauhot mukaan, niin voisihan niitä ehkä ostaa sieltäkin? Joskaan eihän ne muskelit kasva, jos laukut eivät paina mitään.

Google tuo helposti muutamia vaihtoehtoja vaikka hakusanoilla thailand protein powder.

Mitä tuohon tulliin tulee, niin niin kauan kuin aineiden kuljettaminen ko. maiden välillä on sallittua, niin eihän tullilla ole siihen sanomista. Toinen juttu on se, että miten todistat tavaran olevan proteiinia tms. eli pakkaaminen vaikkapa ei alkuperäiseen pussiin ei varmasti helpota asiaa. Kyllähän aine selviää ajallaan, mutta jos vaikka pahimmassa tapauksessa myöhästyt lennolta, niin se on kyllä oma moka.

Tässä vielä pari, mitä itse osui haaviin:
http://www.phukethealthshop.com/
http://proteinpowderthailand.com/protein-powder-thailand-best-sources.html

Itellä ei ole kertaakaan tullut mitään ongelmia, vaikka mukana on ollut enemmänki pilleripurkkeja tai jauhoja.

Aika harvinaista, että Thaimaan tulli pysäyttäisi. Mulla on aina ollut prodet pakattuna minigrip pusseihin ym. eikä koskaan ole ollut ongelmaa (kertaakaan en ole tulliin joutunut Thaimaan päässä). Matksutuskertoja n. 10.

Ei kai tossa ku paskalla tsäkällä joudu tulliin (tiedä Thaimaan huumekoirista, mutta enpä usko et ne proteiinit haistaa), mut aika tyhjä arpa se on, jos jotain ainetta löytyy jossain pistotarkastuksessa, varmasti herää mielenkiinto, että mitäs tää on.. eiköhän jotain pääse ainakin selitteleen ja se kylmähiki et vittu alkaaks loma jossain tutkintavankeudessa tms varmaan tekee sut entistä syyllisemmän näköiseks =)

Luulis että paikanpäältä löytyis sekä sopuhintaista liharuokaa että joku terveyskauppa myymään sulle protskua, itse en ees vaivautuis raahaamaan kotomaasta asti moisia.

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille. LSA_Vinnien logiikka ontuu vähän, Suomessakin on käsittääkseni kaupat täynnä ruokaa, joten miksi kukaan täälläkään käyttäisi lisäravinteita?

Thaimaassa on noin 13 kertaa enemmän ihmisiä kuin Suomessa eli kyllä siellä ruoka riittää, jos se vain kelpaa. :) Ja sen sijaan että sinne raahaa omat jauhot mukaan, niin voisihan niitä ehkä ostaa sieltäkin? Joskaan eihän ne muskelit kasva, jos laukut eivät paina mitään.

Google tuo helposti muutamia vaihtoehtoja vaikka hakusanoilla thailand protein powder.

Mitä tuohon tulliin tulee, niin niin kauan kuin aineiden kuljettaminen ko. maiden välillä on sallittua, niin eihän tullilla ole siihen sanomista. Toinen juttu on se, että miten todistat tavaran olevan proteiinia tms. eli pakkaaminen vaikkapa ei alkuperäiseen pussiin ei varmasti helpota asiaa. Kyllähän aine selviää ajallaan, mutta jos vaikka pahimmassa tapauksessa myöhästyt lennolta, niin se on kyllä oma moka.

Tässä vielä pari, mitä itse osui haaviin:
http://www.phukethealthshop.com/
http://proteinpowderthailand.com/protein-powder-thailand-best-sources.html

Mulla muistakseni avattiin Suomen päässä jo laukku. Mukana oli protskua(pienessä purkissa) ja vitamiineja. Oli vaan laukku avattu, tsekattu kamat ja takasin lyöty kiinni ja koneeseen. Määränpää oli Espanja. Muuten ollut myös monet kerrat mukana setit eikä ole tarkasteltu.

Saahan noita kuljetella mielin määrin. Tulee vaan päällimmäisenä mieleen, että kannattaako ottaa mahdollinen kuulustelun/muiden ongelmien riski jonkun prodejauhon tai vitskujen takia, ei varmasti kovin mukava tapa aloittaa matkaa. Kyllä sitä luulisi paikan päältä edes jotain ravintoa löytyvän. :)

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille. LSA_Vinnien logiikka ontuu vähän, Suomessakin on käsittääkseni kaupat täynnä ruokaa, joten miksi kukaan täälläkään käyttäisi lisäravinteita?
Tarkoitti varmaan, että kyllä sieltäkin voit sitä jauhoa ostaa;)
Vai meinaatko 3viikon ruuatkin ottaa mukaan sille reissulle:D

Harvoin tulli noita laukkuja paremmin tarkastaa, itse ainakin oon kuljettanut mukana pulvereita ja pillereitäkin eikä kartaataan ole ollut tullin miehillä asiaa.

Lisäravinteet ovat kyllä matkalla ihan käteviä kun ravintola safka on usein vähän mitä on ja lisäksi säästyy todella paljon aikaa lomalla jos ei tarvitse muutaman tunnin välein etsiä ravintolaa vaan voi kietaista vaikka prodepatukan pahimpaan nälkään. Oltiin vaimon kanssa kolme viikkoa jenkeissä ja ostettiin heraa sieltä purkki ja lisäksi aika monta laatikollista patukoita kun olivat niin pirun halpoja. Tuotiin niitä jopa kotio kun oli laukuissa tilaa, ei ollut tullin kanssa mitään ongelmia vaikka tuskinpa niitä mitenkään tutkittiinkaan laukkuja.

Kysynpä tässä vaikka ei nyt prodejauhoihin liity. Minulla on ihottuma ja sitä varten kutinaan reseptilääke. Jos ja kun otan reissuun lääkkeet mukaan niin riittääkö että on resepti matkassa jos joutuu tullin penkomaksi vai pitääkö siihen olla jotain eri lappua vielä? Tuota kun ei voi vaan kävellä ostamaan kaupasta....

reseptilääke. Jos ja kun otan reissuun lääkkeet mukaan niin riittääkö että on resepti matkassa jos joutuu tullin penkomaksi vai pitääkö siihen olla jotain eri lappua vielä?

Kuten varmaan hyvin Suomen lainsäädännön tunnet, niin jotta sen reseptilääkkeen saat takuulla myös takaisin Suomeen, niin tuo resepti pitää olla mukana. Se, onko tämä aine sitten sallittu kohdemaassa voi olla aivan toinen juttu ja sen selvittäminen voi ollakin hyvin hankalaa. Toisaalta veikkaisin että Suomessa lienee yksi kireimmistä lainsäädännöistä näiden suhteen, joten se mikä on sallittua Suomessa on todennäköisimmin ok muuallakin. Mutta jos aivan pilkun tarkkaan asian haluat varmistaa, niin pitäisi kyllä kaivella kohdemaan lainsäädäntöä ja määräyksiä. Toinen juttu on vielä, että onko sinulle e-resepti, joka ei kulje mukanasi ellet sitä erikseen pyydä ja toisaalta onkos ne reseptit edes englanniksi suomen lisäksi?

Kuten varmaan hyvin Suomen lainsäädännön tunnet, niin jotta sen reseptilääkkeen saat takuulla myös takaisin Suomeen, niin tuo resepti pitää olla mukana. Se, onko tämä aine sitten sallittu kohdemaassa voi olla aivan toinen juttu ja sen selvittäminen voi ollakin hyvin hankalaa. Toisaalta veikkaisin että Suomessa lienee yksi kireimmistä lainsäädännöistä näiden suhteen, joten se mikä on sallittua Suomessa on todennäköisimmin ok muuallakin. Mutta jos aivan pilkun tarkkaan asian haluat varmistaa, niin pitäisi kyllä kaivella kohdemaan lainsäädäntöä ja määräyksiä. Toinen juttu on vielä, että onko sinulle e-resepti, joka ei kulje mukanasi ellet sitä erikseen pyydä ja toisaalta onkos ne reseptit edes englanniksi suomen lisäksi?

Ihan on paperiresepti Suomeksi kirjoitettuna. No joudun hakeen vielä uudet lääkkeet heittämällä ennen kesää ja reissua, että täytyy muistaa lekurilta ottaa tämä asia selväksi. Sen pitää tietää ja tarvittaessa kirjoittaa tarvittavat laput. Fakta on että "raavin itteni hengiltä" jos ei lääkkeitä mukana ole. Se nyt on aivan sama saako niitä takaisin Suomeen vai ei, ei mun tartte ottaa niitä mukaan ylipäätään kuin se määrä mitä reissussa tartten.

Suomen lainsäädäntöä en tän asian tiimoilta tunne yhtään. Ei ole ennen tarvinnut koko asiaa pohtia.

Kysynpä tässä vaikka ei nyt prodejauhoihin liity. Minulla on ihottuma ja sitä varten kutinaan reseptilääke. Jos ja kun otan reissuun lääkkeet mukaan niin riittääkö että on resepti matkassa jos joutuu tullin penkomaksi vai pitääkö siihen olla jotain eri lappua vielä? Tuota kun ei voi vaan kävellä ostamaan kaupasta....

Minne matka, oletan että Turkkii kun tuolla jossain ketjussa näin mainitsit, jos niin, siellä ei tullia nappaa tippaakaan tuollaiset :)

Vaikka tama on lievaa oftopickia, niin aina on mahdollista etta tullimotherfuckerit voi kysya kentalla avaamaan rinkankan ja zekkaamaan sen, mutta jos siella ei nyt ole mitaan totaalisesti laitonta stuffia, niin ainoa ongelma on yleensa vain se etta vituttaa tollainen chekkailu. Hanoissa tosiaan jouduin avaamaan rinkan ja hemmont ihmetteli mun laakeita ja vapokamoja...Silkkaa ận hukkaa, mutta vaemaan naytin niin rahhjaiselta, etta ne katsasti kamat..mut jos tosiaan ei ole messissa mitaan kovempia huumeita, niin luulen etta selviaa ilman niskalausta tai hirttoa......

Minne matka, oletan että Turkkii kun tuolla jossain ketjussa näin mainitsit, jos niin, siellä ei tullia nappaa tippaakaan tuollaiset :)

Joo, sinne. Mutta ei oikein viittiä lähteä tuolla olettamuksella että "tullia ei nappaa tippaakaan" no entäs jos nappaa? Sitten nappaa minua sakoilla ja lääkkeet lähti ja sitten onkin ensimmäinen homma ettiä jostain korvaavat. Eikä kiinnostaisi muutenkaan ottaa mitään rikettä riesakseen jos sen voi välttää hommaamalla asianmukaiset dokumentit matkalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom