palkan maksuajankohta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei ole koskaan ennen käynyt niin, että laskut menevät maksuun ennen tiliä, jos maksupäiväksi on laitettu tilipäivä.

Vituttaa kun joutuu erikseen laittamaan laskut maksuun, mitä ei maksettu koska tilillä ei ollut katetta.

Häh? Omaan kyllä lukihärön mutta mikä oli tämän pointti? Se että vituttaa vai oliko kysymys siitä palkkapäivästä vai ?

Se, että eikö yleensä palkka makseta noin kello 00.00 tai sinnepäin?

Tuohan riippuu pankin ohjelmistosta? Eihän sitä ainakaan meillä firmassa kun maksetaan palkat laiteta kelloaikaa siihen maksuun vaan pelkästään päivämäärä. Varmaan pankin ohjelma sitten siirtää heti aamuyöstä ne rahat tilille mutta kun ajatellaan vaikka kuun viimeistä päivää jolloin on paljon palkkoja maksussa niin ei varmasti kaikkilla tileillä voi olla rahat klo 00.01. Itselläni on maksussa aina kuun viimeinen päivä laskuja automaattisesti ja aina ne ovat menneet tililtä ainakin tiliotteen mukaan vasta palkan tultua tilille.
Mielestäni tuo on enempi pankin moka jos veloittavat tilin miinukselle jne.

Pankeilla on tietääkseni eräajot jolloin esim palkat ajetaan. En tiedä koskeeko tämä pelkästään heitä, joilla on 15pv palkkapäivä.

Anyway oli kummallista, että tili oli muutaman tunnin myöhässä.

Tuohan riippuu pankin ohjelmistosta? Eihän sitä ainakaan meillä firmassa kun maksetaan palkat laiteta kelloaikaa siihen maksuun vaan pelkästään päivämäärä. Varmaan pankin ohjelma sitten siirtää heti aamuyöstä ne rahat tilille mutta kun ajatellaan vaikka kuun viimeistä päivää jolloin on paljon palkkoja maksussa niin ei varmasti kaikkilla tileillä voi olla rahat klo 00.01. Itselläni on maksussa aina kuun viimeinen päivä laskuja automaattisesti ja aina ne ovat menneet tililtä ainakin tiliotteen mukaan vasta palkan tultua tilille.
Mielestäni tuo on enempi pankin moka jos veloittavat tilin miinukselle jne.

Ei mennyt onneksi tili miinukselle. Mutta tiliotteesta näin, että laskuja oli mennyt ennen tiliä. Jouduin loput erääntyvät naputtelemaan itse heti maksuun.

Tilihän voi olla myöhässä vaikkapa tietoliikenneongelmien vuoksi jolloin ajot epäonnistuvat tai viivästyvät. Aivan normaalia.

Kannattaisi laittaa automaattilaskut vaikkapa seuraavalle päivälle tilipäivään nähden niin ei tulisi ongelmia?

Hiphei, eilen tilipäivä ;)

Pankeilla on tietääkseni eräajot jolloin esim palkat ajetaan. En tiedä koskeeko tämä pelkästään heitä, joilla on 15pv palkkapäivä.

En ole koskaan seurannut että moneltako palkka on tilillä mutta epäilisin että tuo muutaman tunnin myöhästyminen on varmaan esim. jonkun pankin ohjelman häiriö tai vaan esim sinun palkka nyt vaan sattui olemaan myöhemmässä palkanmaksu ajossa.
Sen tiedän että esim veikkaus maksaa voittojaan tileille muistaakseni 4. eri maksu ajossa per/pvä eli muutamien tuntien välein. Samallalailla voi olla jos esim työnantajan pankki on eri kuin sinun niin ne maksut tulevat toiselle pankille tietyissä ajoissa.

Mä olen vissiin vähän vanhanakainen, mutta mulla ei ole muuta kuin lainat suoraveloituksessa. Laskut hoidan aina "manuaalisesti", niin pysyy kärryillä, että millaisia summia on mihinkin maksamassa.

Aikaisemmin maksoin laskut aina eräpäivänä. Nyt olen huomannut, että kaikki laskut mitkä erääntyvät seuraavassa kuussa ja mitkä kehtaa siirtää seuraavalle kuulle maksan heti palkkapäivänä. Silloin on helpompi seurata sitä paljonko kuukaudeksi on massia kulutettavaksi. Talletustilien korot ovat niin matalat, että ei tunnu missään, vaikka laskut maksaisi 2vko etuajassa.

Eikä siis ole ollut koskaan ennen ongelmia siinä, että laittaa laskut maksuun eräpäiväksi.

Kiitokset tiedosta mistä mahdollinen viivästyminen voi johtua.

Sitä en tiedä, että olisiko laskut voineet mennä maksuun myöhemmin automaattisesti jos ajan hetkellä X ei ollut riittävästi katetta.

E: Maksan muut laskut pois ja sit katson paljonko on varaa maksaa lainaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä olen vissiin vähän vanhanakainen, mutta mulla ei ole muuta kuin lainat suoraveloituksessa. Laskut hoidan aina "manuaalisesti", niin pysyy kärryillä, että millaisia summia on mihinkin maksamassa.

Ei mullakaan ole kuin luotto ja asunnonmaksut suoraveloituksessa. Muut maksan netissä kanssa manuaalisesti. Juuri tuon seurannan takia.

Ei ole koskaan ennen käynyt niin, että laskut menevät maksuun ennen tiliä, jos maksupäiväksi on laitettu tilipäivä.

Vituttaa kun joutuu erikseen laittamaan laskut maksuun, mitä ei maksettu koska tilillä ei ollut katetta.

En ihan tajunnut tuota postia, mutta eihän ne laskut mene jos ei ole katetta?
Nordean tili ainakin yrittää maksaa koko sen maksupäivän ajan, ja jää sitten näkyviin hylättynä maksuna ->parilla klikkauksella saa sen maksettua.

Suoraveloituksella olevat lainat (asunto) kone yrittää maksaa pari päivää ennen kuin siirtää sen hylätyksi maksuksi.

Palkat tulee mulla joskus aamuyöstä tyyliin 4:n aikaan. Ei tule heti keskiyöllä.

Ei mullakaan ole kuin luotto ja asunnonmaksut suoraveloituksessa. Muut maksan netissä kanssa manuaalisesti. Juuri tuon seurannan takia.

Kyllähän ne suoraveloituslaskutkin tulevat paperiversiona kotiin, ja nettipankissa niitä voi vapaasti muokata. Siinä säästää sen naputtelemisen vaivan. Ainoastaan pankin omia veloituksia ei pysty muokkaamaan (ainakaan mulla Nordeassa).

Äiti puhui joskus, että jollekkin kesätyöntekijälle oli sattunut moka ja palkat "viivästyivät" tunteja. Porukka oli sitten alkanut seurailemaan, koska rahat ilmestyy tilille ni sitten vasta suostuvat ottamaan työkalut käteen.

Ihmiset ovat vain tottuneet että rahat on tilillä tuohon 00.01 aikaan, koska pankeilla on ne automaattiset ohjelmat, jotka hoitavat tilisiirrot. Mutta missään ei ole määrätty, että palkan pitäisi olla 00.01 tilillä vaan sinä päivänä jolloin on palkanmaksupäivä. Jos tili ei tule sinä määrättynä päivänä tilille niin vasta silloin voit sanoa, et tili on myöhässä

Sama täällä.

Ja tietoliikenneongelmista tuo voi johtua hyvinkin. Ja palkanmaksun nopeus, tai oikeammin suorituksen näkyminen tilillä vaikuttaa käsittääkseni myös se, että onko oma pankki sama kuin firman. Ainakin meillä samassa pankissa olevat saavat tilin jo edellisenä iltana ja muilla se on vasta seuraavana aamuna kuten "pitääkin" olla. Voi olla että tähänkin on jo muutos tullut ja kaikki saavat samaan aikaan kun olen aina eri pankissa ollut ja tilini vasta aamulla tai joskus yöllä saanut.

Ja mitä väliä sillä on jos tili käy miinuksella? Ei ainakaan mulle ole kertaakaan tullut mitään sanomista tai veloitusta tuosta jos vaan vuorokauden sisällä suurinpiirtein ne puuttuvat hillot tilille ilmestyy.

Ja suoraveloitukse ei sitäpaitsi edes mene jos ei rahaa ole, vaan ne ainakin mun tietääkseni yritetään periä päivän tai parin päästä uudelleen jos silloin rahaa on ja jos ei ole niin sitten raukeaa ja pitää hoitaa ite.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom