Paljonkos mimmit nostaa painoaan jollain aikavälillä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pimmi
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Tuolla yleisellä puolelle oli tredi siitä, paljonko jengi on nostanut painoaan tietyn ajanjakson sisällä. Siitä tulikin mieleen, että olisi kiva kuulla pelkästään naisten kommenttia asiaan. Varsinkin jos tavoitteena on kisat tai yleensäkin selkeä lihasmassan kasvatus. Oletteko pitäneet jotain kuria paljonko paino saa nousta tietyssä ajassa, seuranneet vain peilistä vai miten? Itse olen vasta tämän vuoden puolelle syönyt oikeasti niin, että olen seurannut painoa saadakseni sen tasaisesti koko ajan nousemaan. Olen pitänyt tavoitteena/rajana nostaa painoa n. 1 kg/kk, koska luin jostain, että jos paino nousee sitä nopeammin, kertyneet kilot on sitä todennäköisemmin enempi rasvaa... Tottako vai ei?

En ole koko vuotta syönyt putkeen painon nousten vaan alkuvuodesta tuli yksi kk:n pätkä ja nyt menossa toinen. Lähinnä siksi mennyt pätkittäiseksi, että välissä on ollut kipeänä tai jotain muuta ollut. Muutenkin ajatellut hieman vaihdella syömisen määrää, koska tavoite ei ole vetää hirveä tuhtikuosi ja sitten pitää pitkä dieetti. Mielumin vuorotellen kiristelyä/mässäilyä. Nyt vaan tosiaan olisi kova hinku saada reilusti massaa, mutta mietityttää paljoko kerätä ympärilleen, ettei ihan läskiksi mene koko touhu!

Toivottavasti ei vielä samanlaista trediä ollut...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
itse yritän syödä ympäri vuoden suht puhtaasti ja painon annan nousta vajaassa vuodessa noin 10kg.yleensä dieettaan vuodesta muutaman kuukauden ja siten saan ylimääriset kerran vuodessa pois ja pääsen näkemään sen läskin alle onko tulosta tullut.nyt kyllä tämän dieetin jälkeen aion olla 2v ihan ilman dieettejä ja hankkia hirmu määrän lihaa:) sehän olisi ihanteellinen tilanne tietysti että rasvat laskee ja paino kuitenkin nousee:)

Mulla on ollu 66kg raja, jota en halua ylittää. Ens syksyn kisoihin on pudotettavaa noin 10 kiloa ja sen jälkeen yritän pysyä koko ajan noin 7-8 kilon päässä kisakunnossa. Kyllä sitä pystyy kehittymään ilman mitään älyttömiä bulkkailuja. Dieettiä kannattaa pitää välillä, koska juuri dieetin jälkeen lihakset imevät ravintoa parhaiten itseensä! Näin ainakin itse uskon ja olen viissaammilta kuullut. Viime keväänä pudotin painoani sen kymmenen kiloa ja kaksi siitä on tullut takaisin..

Jotakuinkin tuollaista 1 kg/kk se tahti on itsellä ollut, marras-maaliskuu välillä n. +4kg. Nyt alkaa paino lähestyä ehkä "kipukynnystä", mutta koska tuota peruslihasmassaa pitää vieläkin roimasti hankkia, en ole nähnyt sellaisessa pilkunviilauksessakaan järkeä. Kyllähän tässä aiempaan kisapainoon verrattuna on taas pudottelemista kun sen aika tulee, mutta mielestäni ei kannata liikaakaan tuijotella jotain tiettyä lukemaa, sillä on sitä pakosti jotain kehitystäkin tullut ajan mittaan, ettei voi ihan yks yhteen verrata.

Aloittaessani säännöllisen punttailun 6 vuotta sitten painoa oli 54kg tällä hetkellä paino pyörii 57-58kg välillä. Tavoitteena on tietysti saada lisää lihasta ja välttää rasvaa :D ylläri. Ylimmillään painoni oli ennen viime syksyn kisadiettiä noin 60kg. Sitä oon pitäny sellasena ylärajana, mutta toisaalta haluan eroon "vaakan vallasta" ja siitä ajattelusta, että pitää painaa tietty määrä. Alimmillaan näiden vuosien aikana paino on ollut 52kg kisoissa. Mulla ei paino hirveen helposti nouse...kisojen jälkeen se muutama kilo tulee nopeesti, mutta tasaantuu sitten. Johtunee tietysti siitä, että olen tarkka syömisten ja sen lisäämisen suhteen ;)

Vastauksena pimmin kysymykseen painoni on noussut (sen kummemmin nostamatta) nopeiten ensimmäisen kisadietin jälkeen 52kg:sta reiluun 60kg:n noin 3 kuukaudessa. Dietin jälkeen keho on tosiaan vastaanottavainen, kuten Jonna1983 totesi. Myös kreatiini tankkauksella oli vaikutusta painon nopeaan nousuun.

Olen sitä mieltä, että sitä parempi mitä hitaammin paino nousee, vaikka vain 2kg vuodessa. Näin ainakin minun on helpompi sopeutua kohonneeseen vaaka lukemaan ja välttää sitä turhaa läskin kertymistä ;)

Ajattelin ennen syksyn kisoja, että pidän painon n. 7kg päässä kisapainosta sitten kisojen jälkeen. Noh, kun paino oli tuossa 1vk kisojen jälkeen niin on sanomattakin selvää, ettei se nyt siihen sitten jäänyt. Ajattelin että se laskisi siitä vielä alaspäin kun extranesteet katoaa, mutta kertaakaan ei alempia lukemia näkynyt kun kerran oli ylöspäin tultu. :jahas: Ei läpi vuoden voi kuitenkaan olla sillä 1500kcal ruokavaliolla...

Nyt ollaan n. 14kg kisapainosta ja tämä on mulle ehdottomasti sellainen raja jonka yli ei voi mennä - tässäkin painossa on jokseenkin hankala olla. Painonnousu aiheuttaa mulle motivaation laskua ja liikunnan ilon katoamista, eikä se oikein kilpatavoitteet mielessä urheilevalle ole hyvä juttu. Jatkuvasti on sellainen "vähintään 5kg pois" -olo. Nyt sitten pudotellaan, taas kerran... ja katsotaan mitä tämän jälkeen. Toivon hartaasti että kroppani löytäisi vihdoin jonkinlaisen tasapainon ja voisin syödä järkeviä kalorimääriä myös offilla ilman valtavaa painonnousua. Hyvä tahti olisi sellainen 0.5-1kg kuussa ylöspäin, silloin tuskin sitä läsää niin hurjasti pääsisi kertymään. Jos nyt aluksi saisi sen painon sellaiseen lukemaan, että voisi edes ajatella olevansa tyytyväinen painon noustessa. Huoh...

Minä olen vasta aloittelija tässä kisailutouhussa ja muutenkin ruokavalioasioissa ym., mutta laitanpa korteni kekoon kuitenkin. Aloitin syömään puhdasta bodyruokaa tammikuussa -07. Paino on noussut siitä about 2kg ja kun sitä valmentajalle ihmettelin (nii-in tyypilistä voi kauuheeta kun paino nousee kitinää :) ), niin hän käski katsomaan peiliin ja kysyä itseltäni, näkyykö se painonnousu jotenkin negatiivisena peilistä. Noh eipä se näy. "Hötöä" on lähtenyt kävelemään aika lailla ja näytän jopa hieman kireämmältä kuin ennen tammikuuta. Että näin, ei se puntarin lukema kerro ihan koko totuutta.

kisat ei oo ihan lähitulevaisuudessa tavoitteena (tosiaankaan!), mutta lihakset saisi kasvaa.. kyllä kiitos :)
Viime kesän lopusta painoa tullut noin 6kg lisää, eli aikalailla se 1kg/kk..
Tosin eipä tässä kyllä kaikki 6kg ole lihasta :D :D .. lähelläkään.. :(

Täälä on kyllä kevätdieetit pitäny unohtaa. :( Kisat on puolentoista vuoden päästä, ja lihasmassaa on saatava Reilusti. Olen koittanut ajatella asiaa niin, että nyt on em. syystä maailman huonoin hetki edes ajatella dieettejä. Eli en ala riskeeraamaan. Tämä kesä mennään näin, ens kesänä on kisadieetti jo pitkällä ja meitsi rantakuosissa. :)

itse aloitin pitkän tanssijakson jälkeen salitreenin elokuussa 2005 ja nyt ollaan menossa kevään fitness-kisaan eli 1,5 vuotta ehdin tuossa olemaan offilla. sinä aikana paino nousi 58 kilosta 65 kiloon = 7 kg eli mihinkään tosibulkkiin en painoa päästänyt. tuossa syksyllä asunnon remontin aikana rasvaa paloi ja paino putosi reiluun 63 kiloon, kun sitä aerobista tuli rempatessa huhkittua ihan huomaamatta ja siitä painosta tälle dieetille tammikuun alussa lähdettiin. dieetin tavoitepaino on n. 55 kg ja kisan jälkeen painon on ehdottomasti pysyttävä alle 65 kg:n, joku 62 - 63 kg olisi ihanteellinen. paljon mukavampi treenata vaparijuttuja offillakin, kun kunto on edelleen siisti :) .

tiedän kyllä, että lihasmassan kehitys ei ole ollut niin suurta kuin se olisi voinut olla, koska pidin aerobisen määrän koko ajan korkeana. tanssitunnit, intervallit, loikat ja tempputreenit pitävät ainakin meikäläisen kohdalla kulutuksen niin korkeana, että ylimääräistä hötöä ei suurissa määrin päässyt syntymään, mutta kyllähän ne tuota lihasmassan kasvuakin hidastavat. itse teen tämän kuitenkin mieluummin näin juuri vapariharjoittelun takia.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Siirsin aiheeseen kuulumattomat kysymykset tuonne kisakysymys-threadiin. :) Jatketaas tässä keskustelua painonvaihtelusta.

Dieettiä kannattaa pitää välillä, koska juuri dieetin jälkeen lihakset imevät ravintoa parhaiten itseensä! Näin ainakin itse uskon ja olen viissaammilta kuullut...

Kertokaa tietämättömälle että mistä tuo johtuu? Luulis maalaisjärjellä, että keho sitten myös imee myös läskiä dieetin jälkeen yhtä hanakasti kuin lihaa...

etteteete sanoi:
Kertokaa tietämättömälle että mistä tuo johtuu? Luulis maalaisjärjellä, että keho sitten myös imee myös läskiä dieetin jälkeen yhtä hanakasti kuin lihaa...

Muistelisin, että tuota perustellaan sillä, että kroppa osaa hyödyntää saamansa kalorit tavallista paremmin kidutusjakson (dieetin) jälkeen. Myös läski lisääntyy luonnollisesti samalla kuin lihaskin, sehän on väistämätön fakta. Ketodieetin jälkeen hiilihydraattipitoiselle ruokavaliolle siirtyminen turvottaa tavallisesti enemmän kuin sellaisen dieetin, jossa on syöty edes jonkin verran hiilihydraatteja koko ajan.

Sitten itse aiheeseen: Mä nostin lokakuusta tähän maaliskuun puoleen väliin painoa n. 5kg, eli noin kilo kuussa. Läskit ei ole missään vaiheessa hyppineet silmille ja kehitystä on tullut ihan ok:sti, joten tämä vauhti on ollut ihan sopiva tälle aikavälille.

Elokuuhun 2005 verrattuna painoa on tällä hetkellä +12kg, joten siinä vähän pidemmän aikavälin painonnousua. Aika hurja painonnousu kieltämättä. :rolleyes:

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Noh itse olin viime kesäkuun alussa 164cm 52.4 kiloa aamupainoltani.
Nykyinen aamupaino on 59.3 kg eli eli siitä tulee äkkiä laskettuna n. 800g painon nousua kuukaudelle. Ei tuo painon nousu ole tietenkään ollut ihan tasaista vaan alussa oli enemmän ja sit tasottu. Mutta ihan kivasti saa nyt jo syödä sellasen 2400 päivässä jotta paino pysyy samassa mutta tarkotus on kuitenkin kasvaa pikkuhiljaa ja mennä sellasella 2700 kalorilla.

Elokuuhun 2005 verrattuna painoa on tällä hetkellä +12kg, joten siinä vähän pidemmän aikavälin painonnousua. Aika hurja painonnousu kieltämättä. :rolleyes:

Mistä on suuret pienet ex-tavikset tehty ;) ?
Ois muuten kiva nähä jos on tolta ajalta kuvia rinnatusten tuoreimpien kanssa! *vink vink*

Mistä on suuret pienet ex-tavikset tehty ;) ?
Ois muuten kiva nähä jos on tolta ajalta kuvia rinnatusten tuoreimpien kanssa! *vink vink*

:nolo: Kyllähän jonkinlaista vertailukuvaa voisi laittaakin. Itseasiassa ajattelin, että tämän vuoden elokuussa voisin laittaa kuvavertailun, jossa on sen hetkinen kunto sekä elokuussa 2005 otetut, kuvaketjussani ensimmäisellä sivulla olevat kuvat. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom