SUPERCARB 1kg -40%

Paljonko "pelkät laitteet" painaa?

Tällainen pienoinen ongelma, etten tiedä paljonko esim. prässin kelkat yleensä painaa. Joudun satunnaisesti käymään toisella salilla (naisten sali), ja siellä tuntuu olevan kilo korkeintaan puolet siitä, mitä se muualla painaa. Prässiin saa kasata kaiken mitä sattuu löytämään eikä sekään riitä, eli kelkalla ei taida olla painoa ollenkaan. Salilla, jossa tavallisesti käyn, prässissä 70 kg jo lähes poksauttaa verisuonen päästä.

Sama ongelma on penkkitangon kanssa. Missään sivussa ei lue paljonko pelkkä tanko painaa. "Väärällä" salilla on sellanen metallin värinen onneton riuku. Kokeilemallahan oikeat painot löytää, mutta menee helkkaristi aikaa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Laitteiden painosta

Naisten saleilla, mm.kaikenmaailman "piukkiksissa" ja lady-gymeissä joihin miehillä on pääsy kielletty, niin tangot ovat heppoisia ja helposti vääntyviä.Ns.viralliset tangot painavat 20 kg, mutta näillä naisten saleilla kiiltäväpintaiset tangot joita käytetään , painavat vain 15 kg(suunnilleen).Prässikelkat painavat muutamasta kilosta ylöspäin.Itse en ole koskaan laskenut prässin omaa painoa mukaan, kun lastaan siihen kiekkoja.
Naisten saleilla muutenkin käytetään vinyylipainoja jotka ovat todella huonoja.Kaikista viisainta olisi siirtyä treenaamaan sellaiselle punttisalille jossa treenaavat miehet suurimmaksi osakai, siellä ainakin panostetaan laitteisiin ja niitä huolletaan ja apua saa aina jos ei jaksa itse lastata esim prässiin painoja.:p

Laitteiden painosta

Naisten saleilla, mm.kaikenmaailman "piukkiksissa" ja lady-gymeissä joihin miehillä on pääsy kielletty, niin tangot ovat heppoisia ja helposti vääntyviä.Ns.viralliset tangot painavat 20 kg, mutta näillä naisten saleilla kiiltäväpintaiset tangot joita käytetään , painavat vain 15 kg(suunnilleen).Prässikelkat painavat muutamasta kilosta ylöspäin.Itse en ole koskaan laskenut prässin omaa painoa mukaan, kun lastaan siihen kiekkoja.
Naisten saleilla muutenkin käytetään vinyylipainoja jotka ovat todella huonoja.Kaikista viisainta olisi siirtyä treenaamaan sellaiselle punttisalille jossa treenaavat miehet suurimmaksi osakai, siellä ainakin panostetaan laitteisiin ja niitä huolletaan ja apua saa aina jos ei jaksa itse lastata esim prässiin painoja.

Joo, joillain naisten saleilla olen törmännyt vielä 15kg:kin kevyempiin tankoihin, mutta ne kyllä jo silminkin erottaa: ovat ohuita, lyhyitä jne...painoa kai noin mutkatangon verran, eli 8kg - tai ties vaikka vieläkin vähemmän! Monilta naisten saleilta puuttuu "perus"välineitä : penkki, smith-laite, maastavetopaikka&kunnon tangot, 10kg isommat käsipainot, levykiekot (jos niitä on, niitä on yleensä liian vähän kunnon jalkatreeniin...). Sen sijaan kaiken maailman ihmevimputtimia ties mihin "kiinteytykseen" löytyy, samoin kuin paljon aerobisia vempeleitä. Kuunon treeniä en edes enää yritä naisten saleilla tehdä (niillekin joskus pakosta joutuu), lähinnä kevyttä räpistelyä ja soveltavaa treeniä(= millä korvaisin sen-ja-sen liikkeen, kun välineitä/painoja ei löydy...?). :(

Toisinaan on pakko käydä saman firman naisten salilla, jos ei ehdi kaummas "omalle" salille. Naisten saleilta löytyy kyllä käsittämättömiä vimputtimia kuten joku tuossa aiemmin totesi.

Paineilma(?)-laitteet on vissiin nyt pop kaikkien kiinteyttäjien keskuudessa. Katselin tuossa menneellä viikolla, että niitä ilmeisesti onnistutaan myymään saleille joka vaivaan. Saattaa kai ne olla ihan hyödyllisiä, jos rautaa pelkää. Ei niillä ainakaan onnistu itseään rikkomaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom