Paljonko on liikaa aerobista?

Ironbutt

Mode/Punttimimmit
Ikä
48
Olen tässä miettinyt aerobisen määrää.

Miten paljon on sopivasti / missä menee raja liiallisuuden kanssa?
Kysyn tätä siis sillä ajatuksella, että aerobisesta ei olisi haittaa lihasten kasvatukselle.

Olen aikaisemmin käynyt spinningissä 2 x vko mutta nyt tekisi mieli lisätä määrää. Mitenköhän paljon uskaltaisi?

Hyvä kyssis,tota olen itsekin pähkäillyt..käyn myös spinnailemassa tai bikkailemassa 2xvkossa ja lisäksi saatan polkasta kuntopyörällä tunnin joku päivä eli mulla toi kolme tuntia reipasta aerobista viikossa tulee ainaskin ja tuntuu toimivalta.Oon joskus innostunu myös polkemaan ekana kuntopyörää ja sit meen spinningiin eli tulee aerobista pari tuntia putkeen..mut yleensä nämä puuskat tulee kevyemmällä punttiviikolla.Välillä poljen puolisen tuntia vielä reenin jälkeen kuntopyörää.
Joskus jalat ei ehdi palautua reenistä spinningiin tai toisin päin..vaikka en peräkkäisinä päivinä näitä touhuile..hirmunen kikkailu on aina miten ajoittaa minkäkin reenin ja mieli tekis tehdä yleensä enemmän kuin mitä kannattaa..mikäli siis haluaa säilyttää pienet lihansa :D
Joten pointtina mulla se,että yks totaalilepo viikossa pidettävä.
Reeni-intoa! (Nyt onkin aika hurmos päällä) :evil:

Itse olen alkanut harrastaa sauvakävelyä ennen aamupalaa. Lenkkien kesto n. 30-40 minuuttia.

Spinni on todella addiktoiva laji, mutta sen verta kovat jalkatreenit vedän, etten käytännössä pysty spinnaamaan kuin kerran viikossa, muuten jalat ihan tukossa.

Tuo kuntopyörä+spinni yhdistelmä kuulostaa aika paljolta lihasten säilyttämisen kannalta jos tuon spinnin vetää täysillä.

Oikeassa olet,kuntsi ja spinning peräkkäin on reilusti,mut tosiaan spinningiä harvoin vedän täpöillä kun jalat saattaa olla vielä tukkoset reenin jäljiltä parin päivän päästäkin..jalat senkun turpoaa tässä leikissä,prkl!
:)

Mulla kevyesti vedetty spinning (110-140 sykkeellä) suorastaan auttaa jalkojen "jäykkyyteen". Jalkojen lihakset siis tuppaavat muistuttavan olemassa olostaan n. päivän kuluttua jalkatreenistä ja tätä jatkuu yleensä nelisen päivää. Vähän ovat herkässä tilassa. Parin päivän päästä otettu spinning helpottaa selkeästi oloa.

Originally posted by mmama
Mulla kevyesti vedetty spinning (110-140 sykkeellä) suorastaan auttaa jalkojen "jäykkyyteen". Jalkojen lihakset siis tuppaavat muistuttavan olemassa olostaan n. päivän kuluttua jalkatreenistä ja tätä jatkuu yleensä nelisen päivää. Vähän ovat herkässä tilassa. Parin päivän päästä otettu spinning helpottaa selkeästi oloa.

Jep. Olen samaa mieltä. Käyn spinningissä kerran viikossa ja ajoitan sen juuri jalkatreenien jälkeisille päiville. Yleensä vedän tunnin 120-150 sykkeellä. Mun mielestä polkeminen saa hyvin veren liikkeelle jaloissa ja auttaa ehdottomasti jalkoja palautumaan!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom