Paljonko kebabissa on kaloreita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wilbur
  • Aloitettu Aloitettu
integral sanoi:
Jos menee pizzeria kebabbilaan, niin mikä olisi fiksuin otos sieltä?
Dieetillä / muuten vain terveellinen? Tätä olen aina joskus miettinyt, kun venailen kebabbia ranskalaisillani...

No dietillä fiksuin ostos on se kaikista pienin annos, mutta ei kai kukaan sen takia noihin mene. Kebabia riisillä voisin kuvitella terveellisimmäksi. Kebab pelkällä salaatilla tietty voittaisi tuon jos maistuu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Monessa paikassa se kebabin seassa ja päällä oleva kastike on aivan tajuttoman öljyistä, mistä voisi helposti laskea tulevan jopa 500kcal niiden lihojen ja perunoiden päälle. Ainakin erään paikallisen kebabluolan kastikkeessa on lähelle 50% öljyä... ja NJAM että on hyvää :worship:

SEAGRAM sanoi:
No dietillä fiksuin ostos on se kaikista pienin annos, mutta ei kai kukaan sen takia noihin mene. Kebabia riisillä voisin kuvitella terveellisimmäksi. Kebab pelkällä salaatilla tietty voittaisi tuon jos maistuu.

Näin minäkin tämän olen järkeillyt.

Mutta moniko on noita salaattikebabeja ostanut ihan tavallista karvakäsipizerioista? Eli saako siihen sitten kunnolla sitä salaattia tai lihaa enemmän? Vai jättääkö ne vain riisit pois siitä annoksesta. Eipä tule nyt mieleen, että olisin nähnyt missään mainoksessa erikseen salaattikebabia.

Timba79 sanoi:
Näin minäkin tämän olen järkeillyt.

Mutta moniko on noita salaattikebabeja ostanut ihan tavallista karvakäsipizerioista? Eli saako siihen sitten kunnolla sitä salaattia tai lihaa enemmän? Vai jättääkö ne vain riisit pois siitä annoksesta. Eipä tule nyt mieleen, että olisin nähnyt missään mainoksessa erikseen salaattikebabia.

Turun kuningaskebabissa on erittäin maukas salaattikepu. Tosin paikassa ei ole yhtään ahmedia töissä eli suomalainen mesta :thumbs:

Itse annos on vähän niinkuin kebab ranskalaisilla miinus ne perunat jotka on korvattu suhteessa 2/1 salaatilla/lihalla. Paikka on sen verran tasokas että salaatti on todella tuoretta ja liha hyvää. :kuola:

Timba79 sanoi:

Okei, no ählämpaikasta en osaa sanoa. Helsingissä ainakin Chilli -ketjun paikoista saa kebu salaatilla 6.90e. Lautasella kurkkua, sipulia, tomaattia ja sitä salaattia sillputtuna + reilusti lihaa. Mukaan tulee 4 siivua paahdettua pitaleipää joilla voi heittää vesilintua tai antaa naapuripöydän jokinorsulle.

Kaveri tilasi viimeksi, ja oli kyllä listalla, nimeä en nyt muista, olisko ollut joku marmara. Noh toi nimi on varmaan paikkakohtainen. Kyllä siinä oli iso läjä niitä kasviksia ja lihat päälle. Itse söin lohkoperunoilla, ja siihen päälle maustevoit yms. majoneesit :D

Jos kerta olet dieetillä niin miksi ei voi jättää syömättä niitä kebabeja kokonaan??

Timba79 sanoi:
Mutta moniko on noita salaattikebabeja ostanut ihan tavallista karvakäsipizerioista? Eli saako siihen sitten kunnolla sitä salaattia tai lihaa enemmän? Vai jättääkö ne vain riisit pois siitä annoksesta.
Oulussa pizzeria Baabelista saa loistavat salaattikebapit. Olen pari kertaa punninnut ne lihat ja noin 400 g on ollut. Salaattiakin on ollut ihan riittävästi eli kyseessä on ihan varteenotettava vaihtoehto eikä mikään korvike.

SEAGRAM sanoi:
Kaveri tilasi viimeksi, ja oli kyllä listalla, nimeä en nyt muista, olisko ollut joku marmara. Noh toi nimi on varmaan paikkakohtainen. Kyllä siinä oli iso läjä niitä kasviksia ja lihat päälle. Itse söin lohkoperunoilla, ja siihen päälle maustevoit yms. majoneesit :D
Täälläpäin on vaan marmaris, eli kebabbia + ranskalaisia + ihan vähän salaattia. Itsellä tapana ottaa aina pitakebab jos jotain tollasta tarvii syödä. Ei mitään dieettiruokaa, seon sanottava.

Täytyy noiden salaattikebabien saanti selvittää kyllä. Sopisi dieetillekin paremmin jos herkutella tekee mieli. Osaako kukaan sanoa Jyväskylästä paikkaa jossa tällaisen saisi ja joka vielä olis syötävä. Tahtoo yleensä ne salaatit olla aika huonoja noissa kebabeissa muutenkin.

Timba79 sanoi:
Osaako kukaan sanoa Jyväskylästä paikkaa jossa tällaisen saisi ja joka vielä olis syötävä.

Ootko Troija Kebabin jo testannut? IMO Jyväskylän (ja melkolailla koko Suomen) paras kebab-paikka, annoksesta riippumatta :kuola: Ei kylläkään ihan halvin mahdollinen, mutta muistini mukaan annokset ovat kyllä ihan hyvän kokoisia.

Troija sijaitsee siis Kauppakadulla, vähän Väinönkadun risteyksestä Aren aukiolle päin. (EDIT: siis melko lailla sitä yhtä kuntosalia vastapäätä, mikäs sen nimi nyt olikaan... joka on siellä toisessa kerroksessa...)

EDIT:
viltteri sanoi:
Oulussa pizzeria Baabelista saa loistavat salaattikebapit. Olen pari kertaa punninnut ne lihat ja noin 400 g on ollut. Salaattiakin on ollut ihan riittävästi eli kyseessä on ihan varteenotettava vaihtoehto eikä mikään korvike.

Onkos tämä se Kaijonharjun känkkylä? Jos on, niin pitääkin pistää testiin joku kerta, kun tulee sillä suunnalla pyörittyä.

Gilly: Troijan sijainnin tiedän, testannut en ole vielälään. Täytyy pitää mielessä kun seuraavan kerran tekee kebabia mieli. Eikös nekin tuo kotiin?

En tiedä, onko Troijassa kotiinkuljetuspalvelua, itse kävin aina siellä paikan päällä syömässä tai otin annoksen mukaan.

Hitsi, nyt iski kebabhimo... Onneksi myös Oulusta löytyy Troija Kebab :kuola:

Jokaisesta kebab-paikasta, jossa olen käynyt on saanut salaattikbun. Jos listalta ei löydy, kysykää, varmasti onnistuu. Turussa saa salaatin kebab-lihalla (ilman salaatin kastiketta) ainakin kuningaskebabista (listalta), Milanista, City-kebabista sekä Raisiosta Riosta, kun pyytää.

viltteri sanoi:

Jahas, pitääpä käydä tässä joskus hakemassa tommonen, tavallisia kebuja on kyllä tullut silloin tällöin haettua. Vielä kun ihan tuossa lähellä on.

OT: Baabelissa on muuten aivan taivaallisen hyvät pizzatkin. Niitä nyt ei tietysti punttaajan ruokavalioon kovin usein mahdu.

Suositut

Back
Ylös Bottom