Paljon palarista proteiinia/hiilaria/energiaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Micke
  • Aloitettu Aloitettu
Yritin löytää aiheesta asiaa, mutta eipä tullut vastaan. Eli pohdin tässä sitä, että mikä olis tommoinen minimimäärä energiaa, entä prodea välittömästi treenin jälkeen?
Ongelma on nimittäin tämän näköinen: en yksinkertaisesti saa alas palarijauheista tehtyä juomaa. Siispä tällä hetkellä palautuksessa mulla on käytössä Danone Vitalinea-juoma, pullossa siis energiaa 100 kcal, prodea 10 g, hiilareita 15 g. Pitäskö näitä vetästä kuinka monta, jos kerkee syömään kunnolla noin tunnin-kahden sisään? Tahtoisin siis pärjätä mahdollisimman vähällä palautusjuoma määrällä tonne safkaan asti.

Treenin kesto mulla on semmoinen tunti ja massaa 63 kiloa.

Vaikka säntäisin jo tunnin päästä syömään? No, kaippa se on sitten vaan kitattava tommoinen määrä kyseistä litkua alas :)

Vaikka säntäisin jo tunnin päästä syömään? No, kaippa se on sitten vaan kitattava tommoinen määrä kyseistä litkua alas :)
Et kai oo tosissas, tossahan on mieletön määrä sokeria ja kaikennäköistä E-kirjainta. Mikset tee jotain sörsseliä mukaan esim. rahkasta ja banaanista?

Iteasiassa tuo on sokeriton, hiilarit tulee maidosta. Ja toisaalta, sokeri ei käsittääkseni palarissa olisi edes pahitteeksi? Palarin on mulla pakko olla nestemäisessä muodossa, koska en saa mitään kiinteetä alas heti kovan treenin jälkeen..

Oudolta kyllä kuulostaa, ettei mikään palkkari jauhomuodossa menis alas. Kannattaa ehkä kokeilla jotain eri merkkiä, koska noita on tosi paljon eri makuisia. Jos jonkun aikaa juot sitä palkkaria vaikka väkisin, niin siihen varmasti tottuu, eikä enää maistu pahalta. Palkkarihan on ihana herkkuhetki kovan treenin jälkeen! Noita Vitalinea-juttuja en kyllä suosittelis ainakaan pysyväksi ratkaisuksi, ainakin rahat saat tehokkaasti kulutettua siinä. Huomattavasti halvempi ratkaisu täysin samoilla arvoilla on litra rasvatonta maitoa.

Viimeeks kun kittasin väkisin alas hera-maltopalaria, tuli se samantein ylös. Tosin ehkäpä jos koittas jotain soijapohjaista? Tänään ratkaisin ongelman niin, että aamupalaksi tein smoothien vadelmista, maustamattomasta jogurtista ja herasta. Ja pakkasin puolet termariin salille palariksi. Kovin työläs ratkaisu tuo vain.

Viimeeks kun kittasin väkisin alas hera-maltopalaria, tuli se samantein ylös. Tosin ehkäpä jos koittas jotain soijapohjaista? Tänään ratkaisin ongelman niin, että aamupalaksi tein smoothien vadelmista, maustamattomasta jogurtista ja herasta. Ja pakkasin puolet termariin salille palariksi. Kovin työläs ratkaisu tuo vain.

Jos herapohjainen ei tunnu menevän alas niin en missään nimesäs suosittele soijapohjaista, vielä pahempaa. Jos varaa on niin tilaa jotain valmiita palautusjuomia kuten fast recovery yms.. isompi satsi kerralla niin ei maksakkaan hirveitä.

Jos ei minttu-suklaan makuista valmispalaria (siis palautusjauhe + raanasta kylmä vesi) saa alas treenin jälkeen niin sit on jotain pahasti vialla ;) Parasta ehdottomasti saunan lauteilla nautittuna!
Muistan kyllä, kun ensimmäisen kerran itse maistoin palkkaria, meinas ykä tulla. Mutta sitkeästi jatkoin sen lipittämistä, pienissä erissä, niin nyt treeni menee pilalle, jos en saa tuota minttu-suklaaherkkuani käsiini. Minkä makuinen hera-maltosekoitus sulla on Micke?

Viimeksi muokattu:
Viimeeks tais olla käytössä vaniljanmakuinen reco2 jos en ihan väärin muista. Tuo minttusuklaa tosin saattaisi upotakin, sattuu olemaan mun lempimakuni mm. jäätelöiden suhteen. Minkäs merkkistä suosittelisit kokeiluun?

Massin Whey on ainakin edullista mutta Optimum Nutrition 100% whey on varmaan parhaimman makuista. Tuli mieleen et oothan käyttäny sheikkeria noissa hera+malto komboissa.. voi olla aika paakkusta jos jossain lasissa sekottelee meinaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom