Paljon kaloreita, ei läskiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slick
  • Aloitettu Aloitettu
On tässä askartanut minua ja muutamaa muuta että onko mahsollista syödä paljon kaloreita jolloin saa hyvin rakennettua lihasmassaa mutta olla silti suht koht samoissa painoissa kuin ennen kalorimäärän nostoa?

Esim. Jos on ennen syönyt noin 2800 ja nostaa noin 4000 kaloriin (pitäen protsku, hiilari ja rasva % samoilla linjoilla) niin mitä jos esimerkiksi tekee hieman aerobista enemmän jotta kuluttaisi myös enemmän jotta tätä ylimääräistä rasvaa ei kertyisi, onko kaloreiden lisäyksestä tällöin enää mitään hyötyö lihasmassan rakentamiseen?

Järjetöntä puuhaa. Vai?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Slick sanoi:
On tässä askartanut minua ja muutamaa muuta että onko mahsollista syödä paljon kaloreita jolloin saa hyvin rakennettua lihasmassaa mutta olla silti suht koht samoissa painoissa kuin ennen kalorimäärän nostoa?

Esim. Jos on ennen syönyt noin 2800 ja nostaa noin 4000 kaloriin (pitäen protsku, hiilari ja rasva % samoilla linjoilla) niin mitä jos esimerkiksi tekee hieman aerobista enemmän jotta kuluttaisi myös enemmän jotta tätä ylimääräistä rasvaa ei kertyisi, onko kaloreiden lisäyksestä tällöin enää mitään hyötyö lihasmassan rakentamiseen?

Järjetöntä puuhaa. Vai?

Tosi vaikeasti olet kyllä itsesi ilmaissut. Ensinnäkin noin roima nousu varmistaa, että painos takuulla nousee ja kaikki siitä ei takuulla ole lihasta. Toisekseen jos meinaat dieetata niin ei noilla kaloreilla tule onnistumaan. 4000 dieetillä kuulostaa joltain aivan uskomattomalta, vaikka vetäisitkin aerobista rankasti.
Miinuskaloreilla sitä laihtuu, joten joudut syömään alle kulutuksesi.

T-Nationissa on juttua vähän samakaltaisesta ajatuksesta: korkea kulutus & paljon kaloreita sisään (suuri "g-flux") = enemmän kehitystä kuin vähemmän kulutusta & vähemmän kaloreita sisään kuitenkin saman verran plussalla. Muistaakseni juttu meni noin, kerran olen artikkelin lukaissut, toivottavasti olen oikeassa...

G-Flux: Building the Ultimate Body

Lapo:n kanssa samoilla linjoilla olen, tosin taysin mutulla ite menen. Jotenkin maalaisjarjella ajateltuna ihan jarkevaa tuo etta enemman kaloreita = enemman kehitysta vaikka kuluttaskin melkein kaikki ekstrat lisatylla liikunnalla. Oli pakkiksellaki joku threadi et aamulla tehtas lenkit tyhjaan mahaa niinku dietilla ja sit illalla ku oltas puntille menos ni vedetaa armottomat plussakalorit ja paivan kalorit ois about +-0.

Kuulostaa järkevältä ja itse olen ajatellut ihan samaa dieetin jälkeen... punttia, aerobista ja kaloreita reilusti niin että ei olla liikaa plussalla = kova kunto :whip:

Tai sitten pitää turvautua tohtori molosen Kilo-Stop-kapseleihin, jotka vähentävät hiilihydraattien imeytymistä vereen ja kalorien saanti vähenee :jahas:

Vielä T-Nationia quoteen lisää:

100 Workouts From Ripped City

Aamuaerobisen iloja on taas mutumuistelulla tuon mukaan se (kerran olen lukenut, toivottavasti menee oikein) että vaikka olisitkin pluskaloreilla niin aamulla voit silti polttaa rasvaa järkeviä määriä. Aikainen aamu 1-2h ennen aamupalaa on paras paikka pitkähkölle (~1h), kevyelle aerobiselle ja huonoin mahdollinen puntille. Miksi? Lukekaa juttu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom