Palautusoikeus posti/nettiimyynnissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lej
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by lej
Mielestäni pääasia tässä ei ole se teinkö :david: kaupat vai en. Vaan se, että kaikki liikkeet eivät tunne/noudata toimintaan liittyviä lakeja ja sääntöjä.

Enne kuin tuotteen tilasin vertailin kyllä hintoja netissä. Liikkeessä josta tilasin tuotetta löytyi varastosta siedettävään hintaan. Ja tilasin netistä myös sen vuoksi, että olen juuri ollut polvileikkauksessa ja en pääse kovinkaan pitkää matkaa vielä liikkumaan.

Kun näytönohjain tuli sain samana päivänä myös lisää rahaa ja tarkastin sen paremman mallin hinnan tutusta liikkeestä, ja se oli laskenut. Tämä tilaamani näytönohjain oli hallussani n. 3h ennen kuin vein sen takaisin postiin.

Olisiko mielestäsi ollut järkevää pitää tilaamani ohjain (kun olisin voinut palauttaa sen) ja sitten katkerana valittaa, että minulla olisi laadukkaampi näytönohjain jos......

PS. Olisin kyllä käynyt Gigantissa jos lähellä sellainen olisi ( en omista autoa) ja pääsisin paremmin liikkelle. Varsinkin noiden kertomiesi syiden vuoksi.

Otettakoon nyt sen verran takaisin, että en toki tiennyt koko tarinaa, enkä taustoja. Tämä uusi tarkennus olisikin sopinut osin muuteltuna paremmin threadin alkuun, eikö?:haart:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Totta turiset. Olisi voinut tulla vähemmän väärinkäsityksiä.:nolo:

Ei helvata! Aikaisemmin tällä viikolla sanoivat, ettei asian kanssa ole ongelmaa, ja he palauttavat rahat. Olisi pitänyt pyytää kirjallisena, koska tänään tuli sähköposti, että lähettävät näytönohjaimen takaisin koska se on käytetty. Voisivat perkele edes kerralla päättää mitä aikovat.

En vieläkään hyväksy sitä, että jos näytöohjain on ollut 7 minuuttia koneessa kiinni, että se muka olisi sen vuoksi käytetty. Kai se on sitten pakko myydä huuto.net:ssä, kun en jaksa tapella niiden kanssa enää.

Joo. Mä maksimoin hyödyn. Pitäis vihasena avautua vielä jossain muullakin foorumilla ja haukkua Mikromaja vielä kerran.

Kuluttajaneuvoja lupas soittaa vielä sinne ja koittaa selvittää asiaa. Oli ainakin ymmärtäväinen, mutta sano, että jos teen valituksen kuluttajavalituslautakuntaan niin päätöksen saaminen voi kestää vuodenkin. Ei kiitos.

Originally posted by lej
Joo. Mä maksimoin hyödyn. Pitäis vihasena avautua vielä jossain muullakin foorumilla ja haukkua Mikromaja vielä kerran.

Mä soittelin tossa pari päivää sitten mikromajaan ja kyselin kovalevyjen hintoja ja väärää tietoa tuli, myöhemmin laitoin noutotilauksen netistä ja soittelivat takaisin ja varmistivat tilauksen, no hintahan ei tietenkään ollut sama eikä edes sama kovalevy jonka hinnan kertoivat. Kyselin että eikö suullinen "sopimus" tai hinta ole sitova, myyjä nauroi vähän ja lupasivat jotain alennusta. tänään meen hakemaan sen niin näkee sitten paljon antavat. vai pitäisikö mun saada ihan siihen hintaan minkä kertoivat puhelimessa? Muuten oli kyllä ihan hyvää palvelua mutta kämmäsivät hinnassa.

Originally posted by jamaan
[Bno hintahan ei tietenkään ollut sama eikä edes sama kovalevy jonka hinnan kertoivat. Kyselin että eikö suullinen "sopimus" tai hinta ole sitova, myyjä nauroi vähän ja lupasivat jotain alennusta. [/B]

Vähän tarkennusta. Eli toi ei nyt vielä mikään niin kauhea kämmi ole ja myyjä ei naurannut mitenkään "hahah, siitäs sait!" vaan repes enemmän niitten mokalle.

Piti vaan selventää etten turhaan mustamaalaile jonkun yritystä kun en sen enempää lafkasta tiedä enkä vielä ole koko kovalevyä edes hakennut. tommonen hintakämmi on varmaan suhtkoht yleistä ja nyt ei harmita niin paljon kun puhelimessa sain jo tietää.

Toisinkuin mustapörssi jossa joku eka puhelimessa sanoi hinnan ja ajoin edestakas sinne 100km hakemaan töllöä ja hinta oli montasataa euroa kalliimpi ja ei lähteny sillä hinnalla minkä puhelimessa kertoivat ellen tiedä henkilön nimeä kenen kanssa puhuin, ton jälkeen oon boikotoinut tota liikettä kun otti niin paljon pattiin.

En ole varma ymmarsinkö oikein. Se on ilmeisesti niin, että jos saat kirjallisen tilausvahvistuksen, jossa hinta on väärä niin liike on velvollinen myymään tuotteen sillä hinnalla, tämä pätee siis varkkokauppaan, voi olla, että laki on muuttunut. Mutta se ei koske sellaisia tapauksia jossa kuluttajan on voitu olettaa ymmärtää, että hinta on väärä esim. uusi 34 tuuman laajakuva TV 100 eurolla.

Kyllähän suullinen sopimus on laillisesti yhtä sitova, mutta vaikea näyttää toteen.

http://www.rinkworks.com/stupid/

Suosittelen kaikille. Muutkin rinkworksin sivustot on siistejä... :D :kippis1: :thumbs: :5:

Asiakas tietokoneliikkeessä (a.k.a. järjen riemuvoitto):

-Jos havaitsen tuotteen huonoksi, voinko palauttaa sen?
-Avattua tuotetta ei oteta palautuksena.
-Aha, okei. (ottaa tuotteen ja menee kassalle)

Soitin juuri Mikromajan huoltoon (ovat aina myynnin puolella käskeneet soittaa huoltoon ja hoitaa asia sen kautta) ja kyselin missä näytönohjaimeni on joka luvattiin sähköpostissa palauttaa jo kaksi viikkoa sitten. Tyyppi joka vastasi puhelimeen meni kysymään neuvoa kaverilta. Sen jälkeen en kaikkea selvästi kuullut kun olivat ilmeisesti sen verran kaukanan luurista, mutta se toinen alkoi puhumaan siitä kun minä olen ilmeisesti haukkunut liikettä MuroBBS:ssä (eli olen yksi 500:sta muusta). Ilmeisesti kritiikki huonosta palvelusta nyky-Suomessa on kiellettyä. Mitään perättömiä asioita en ole kirjoittanut.

Jotain se taisi sanoa myös siitä, että olen hankala. Sitten se toinen kaveri tulee takaisin puhelimeen ja sanoo, ettei se näytönohjain ole koskaan sinne tullutkaan, etteivät tiedä missä se on eivätkä voi auttaa (minulla on postin kuitti ja liikkestä saatu sähköposti josta selviää, että ohjain on niillä).

Sen jälkeen pärähdin ja soitin myynnin puolelle ja pyysin saada puhua jonkun kanssa joka asiasta tietää. Siellä oltiin asiallisia ja pahoiteltiin, että heillä on ollut katkos tiedonkulussa huollon kansa ja luvattiin heti laittaa ohjain postiin. Silti näiden kokemusten jälkeen epäilen jo tuotakin. Jos keskiviikkoon mennessä mitään ei tapahdu niin en enää tiedä mikä auttaa. Oikeuteen haastaminen vai matkustaminen Turusta paikanpäälle raivoamaan ja karkoittamaan asiakkaat.

Laitetaanpa tänne kun en viiti uutta avata tän kysymyksen takia.. Niin miten on jos tilaa postiennakolla tavaraa jossa maksetaan itse tuote + postikulut. Jos jostain syystä, rahan tai yms muun takia pakettia ei pääse silloin hakemaan niin sehän lähetään takasin itse lähettäjälle? Koituuko tuosta itselle kuluja?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom