palautusjuomien ja proteiinilisien makeutusaineet "pelottaa"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viivvi
  • Aloitettu Aloitettu
oon huomannu että monissa palautusjuoma- ja proteiinijauheissa on käytetty makeutusaineita esim. sukraloosia, ja ne arveluttaa mua.
tuskin niissä sitä on mitään kauheita määriä, mut oisko kellään heittää vinkkiä ja reseptejä makeutusainettomiin ja luonnonmukaisempiin palkkareihin ja proteiinilisiin:)?
ja joku vois havainnollistaa ja kertoa makeutusaineiden turvallisuudesta:)?
kiitos:)!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noita lisäaineita löytyy melkein joka tuotteesta mitä kaupasta saa. Jos syö muuten puhdasta kotiruokaa eikä mitään einespaskaa, niin et noihin lisäravinteiden lisäaineisiin kuole. Noilla lisäaineilla yritellään vähän parantaa noiden palkkareiden makuja ja ravintosisältöä. Muutenhan nuo maistuisi aika vehkeelle, tai vaihtoehtoisesti niihin pitäisi lisätä semmoiset määrät sokeria, että "terveyshyödyt" laskisivat.

Jotkut saattavat reagoida jollain tapaa lisäaineisiin mm. vetää vatsan sekaisin, tai laukaisee migreenin. Jos ei aiheuta mitään reaktioita en ite ainakaan näe mitään syytä olla syömättä.

On jännä kuinka lisäravinteiden lisäaineet "pelottavat" ihmisiä aina. Kuitenkaan ei tajuta sitä, että esim fazerin paahtoleivässä on jo itsessään seitsemää eri lisäainetta :D Vedetään kaksin käsin karkkia ja muita herkkuja, vaikka nämä sisältävät huomattavasti isompia määriä erinäistä paskaa.

Niin ja jos niin paljon pelottaa ettei syödä voi, niin kannattaa syödä ihan perusruokaa sitten. Lisäravinteen ovat vain lisäravinteita ja ovat hyviä, jos kunnon safkaa ei jostain syystä kerkeä/pysty syömään ajallaan. Ite käytän koska olen vähän huono syömään ja ~250g proden saanti päivässä pelkästä lihasta/rahkasta käy työstä.

e. Ja tämä oli minun mielipide. Ei perustu mihinkään tutkimuksiin ja absoluuttista totuutta tuskin saat keltään. Toivottavasti auttoi.

mä syön ihan perus kotiruokaa, välttelen lisäineita(pyrin lapsilleni syöttämään mahdollisimman hyvälaatuista ja vähän lisäaineita sisältävää ruokaa, koska päiväkodin ruoassa on aikalailla kaikkea paskaa). En koe palautusjuomia sun muita kovin tarpeelliseksi... mä saatan treenin jälkeen juoda ihan vaan maitoa, syödä rahkaa tai juoda omenamehua(jonka olen itse valmistanut). Mulla on kuitenkin 1 pahe, nimittäin pepsi max! Sen kulutuksen pyrin pitämään kohtuullisena, pari lasillista viikossa- tästäkin olis hyvä päästä eroon, ehkä vielä jonain päivänä.

Mulla on kuitenkin 1 pahe, nimittäin pepsi max! Sen kulutuksen pyrin pitämään kohtuullisena, pari lasillista viikossa- tästäkin olis hyvä päästä eroon, ehkä vielä jonain päivänä.
Kyllä noilla määrillä hyvä onkin päästä eroon. Kamalaa. Mullakin oli samainen ongelma. Se alkoi ihan harmittomasti kun poikien kanssa vähän maisteltiin. Vähitellen määrät kasvoi ja saatoin juoda jopa kolme lasillista viikossa. Myöhemmin mukaan tuli vielä Coca Cola zero ja kun olin ihan pohjalla, niin joskus saatoin sortua light-Pommaciin jos ei muuta ollut saatavilla. Pääsin kyllä tarkan vieroitusohjelman avulla eroon siitä ja nykyään pysyttelen tosi kaukana. Normaalia sokeriversiotakaan ei uskalla edes haistaa ettei vanhat tavat nouse pintaan. Pelkään jo valmiiksi sitä päivää kun hairahdun ja kävelen kaupasta ulos Pepsi Max -pullon kanssa ja uusi kierre on valmis. Addikti on aina addikti ja se täytyy pitää mielessä parantuakseen.

Pari lasillista mitä tahansa viikossa ei ole mikään pahe, oli kyse sitten Pepsi Maxista, raa'asta viinasta tai vaikka kusesta :D

Mulle kans maistuu hyvin Pepsi Max. Aika tiukkaan tahtiin tulee hylsytettyä 2L pulloja, n. 7 kpl viikossa eli yhteensä 14L/vko. Hylsyjä saa kantaa palautuspisteeseen useammalla jätesäkillä, hehe.

Kyllä noilla määrillä hyvä onkin päästä eroon. Kamalaa. Mullakin oli samainen ongelma. Se alkoi ihan harmittomasti kun poikien kanssa vähän maisteltiin. Vähitellen määrät kasvoi ja saatoin juoda jopa kolme lasillista viikossa. Myöhemmin mukaan tuli vielä Coca Cola zero ja kun olin ihan pohjalla, niin joskus saatoin sortua light-Pommaciin jos ei muuta ollut saatavilla. Pääsin kyllä tarkan vieroitusohjelman avulla eroon siitä ja nykyään pysyttelen tosi kaukana. Normaalia sokeriversiotakaan ei uskalla edes haistaa ettei vanhat tavat nouse pintaan. Pelkään jo valmiiksi sitä päivää kun hairahdun ja kävelen kaupasta ulos Pepsi Max -pullon kanssa ja uusi kierre on valmis. Addikti on aina addikti ja se täytyy pitää mielessä parantuakseen.

Kuulostaa niin tutulta. Mulla oli ton lisäksi mukana sekakäyttökuvio; aamulla saatto mennä Cola Zeroa ja hetken päästä Glacéau vitaminwater Sunshinea. Lopetin seinään ja pääsin hyvän tukijoukon turvin kuiville. Ei enää ikinä takaisin!

Mutjoo, jos niin paljon pelottaa, niin kannattaa jättää prodet hyllylle tai vetää maustamatonta. Nii ja onhan sit raakakaakao, stevia yms. terveellisempiä makeuttajia.

On jännä kuinka lisäravinteiden lisäaineet "pelottavat" ihmisiä aina. Kuitenkaan ei tajuta sitä, että esim fazerin paahtoleivässä on jo itsessään seitsemää eri lisäainetta :D Vedetään kaksin käsin karkkia ja muita herkkuja, vaikka nämä sisältävät huomattavasti isompia määriä erinäistä paskaa.

Niin ja jos niin paljon pelottaa ettei syödä voi, niin kannattaa syödä ihan perusruokaa sitten. Lisäravinteen ovat vain lisäravinteita ja ovat hyviä, jos kunnon safkaa ei jostain syystä kerkeä/pysty syömään ajallaan. Ite käytän koska olen vähän huono syömään ja ~250g proden saanti päivässä pelkästä lihasta/rahkasta käy työstä.

Tompsu puhuu täyttä asiaa. Mun mielestä on hauska seurata näitä makeutusainekammoisten vouhotuksia, kun valitettavan moni tapaus on hyvin ristiriitainen valintojensa kanssa. Syödään raakaruokaa niin, että kaikki varmasti tietävät ja ruokailun jälkeen mennään polttemaan mallua, illalla sitten yksi Upcider huiviin. Lisäksi viimeaikaisten elintarvikeskandaalien jälkeen voit tuskin olla varma minkään tuotteen ja tuoteselosteen paikkaansapitävyydestä.

Muakin itse asiassa kiinnostais tietää, löytyykö mitään edes vähän enemmän luonnollisemman makuisia jauhoja. Musta ne maustetut protskujauheet maistuu ihan törkeesti makeutusaineelle, eikä se maku lievene vaikka sekoittais maustamattoman kanssa. Tosi keinotekoinen maku. Ja pelkkä maustamaton maistuu oikeesti sille vehkeelle. Itse syön välillä treenin jälkeen palkkarin sijaan rahkan ja banaanin, koska se taitaa suurinpiirtein vastata samaa kuin jois sen palkkarin. Pakko noi jauheet on silti juoda loppuun kun ne kerta on ostettu. Hyi yök.

Pari lasillista mitä tahansa viikossa ei ole mikään pahe, oli kyse sitten Pepsi Maxista, raa'asta viinasta tai vaikka kusesta :D

Mulle kans maistuu hyvin Pepsi Max. Aika tiukkaan tahtiin tulee hylsytettyä 2L pulloja, n. 7 kpl viikossa eli yhteensä 14L/vko. Hylsyjä saa kantaa palautuspisteeseen useammalla jätesäkillä, hehe.
Ja tästä muistinkin että pitää viedä jätesäkillinen Pepsi Maxeja kauppaan :D

no, mä olin ennen varsinainen suurkuluttaja, joten on erinomainen saavutus, että oon saanu määrät kuriin, turhan koukuttavaa tavaraa, niin monet hedarit kokenut pepsi maxin puutteen takia... cola zero ei aiheuta samaa :D

Noita lisäaineita löytyy melkein joka tuotteesta mitä kaupasta saa. Jos syö muuten puhdasta kotiruokaa eikä mitään einespaskaa, niin et noihin lisäravinteiden lisäaineisiin kuole. Noilla lisäaineilla yritellään vähän parantaa noiden palkkareiden makuja ja ravintosisältöä. Muutenhan nuo maistuisi aika vehkeelle, tai vaihtoehtoisesti niihin pitäisi lisätä semmoiset määrät sokeria, että "terveyshyödyt" laskisivat.

Jotkut saattavat reagoida jollain tapaa lisäaineisiin mm. vetää vatsan sekaisin, tai laukaisee migreenin. Jos ei aiheuta mitään reaktioita en ite ainakaan näe mitään syytä olla syömättä.

e. Ja tämä oli minun mielipide. Ei perustu mihinkään tutkimuksiin ja absoluuttista totuutta tuskin saat keltään. Toivottavasti auttoi.

hei, kiitti kovasti! tää valas asiaa tosi paljon:) ei ehkä tarvii olla niin kammoksuva sitte loppupeleis:D

SELFiltä ja Star Nutritionilta molemmilta löytyy myös Stevialla maustettuja protskuja asialliseen hintaan. Tuotteita voi bongailla Suomalaisista verkkokaupoista. Ite maistanut SN:n mansikkaa ja sulkaata, sekä Kookos-suklaata SELFiltä ( SELFin steviat ovat vielä heraisolaatteja muistaakseni ). Kaikki oli ihan juotavia ja esim. suklaa jopa ihan hyvä. Itsekkään en kauheesti diggaile noista teollisista makeutusaineista. Esim. aspartaami maistuu 99% tapauksissa aivan kauhealta.

Mun vatsa on herkkä makeutusaineille joten siksi käytän Reflexin Natural Wheytä. Siinä ei ole keinotekoisia makeutusaineita eikä lisäaineita. Ei sen maku päätä hurmaa, mutta jotain makua sentään on maustamattomiin verrattuna. Tykästyin vaniljaan, nyt on tilauksessa vaihteen vuoksi mansikka. Suosittelen kokeilemaan ainakin. Muuta vinkkiä en oikein osaa antaa, steviassa on outo sivumaku. Elämä ilman makeutta toimii koska ne pienetkin makeudet alkaa olemaan myöhemmin melko imelääkin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom