Palautusjuoman nauttiminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SSS
  • Aloitettu Aloitettu

SSS

Ikä
46
Mielipiteitä seuraavasta?

Nautin aina palautusjuoman hiljalleen pitkin treeniä, kuitenkin sillä lailla että sheikkerin sisällöstä 30% jää juotavaksi kun treeni on ohi.

Mielipiteitä ja faktoja miksi näin kannattaa/ei kannata tehdä?

Miksi itse olen tehnyt niin
a. Suomen mestari 2003 teki/tekee niin :D
b. Olen ajatellut että tietty aika menee imeytymiseen, joten olen ns. pelannut varman päälle.

Tämän voisi siirtää tuohon palkkarin grammamäärä keskusteluun...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1. Treenin aikana kasvuhormonitaso nousee, mutta palautumisjuoman aikaan saama insuliinitasojen nousu katkaisee kasvuhormonin erityksen.
2. Palautumisjuoman ottaminen käynnistää ruuan sulatus elimistön, jolloin sen toiminta vie resursseja lihaksilta (treenin aikana) eli teho laskee. (Ja mulle iskee närästys jos juo kesken treenien)

Näiden vuoksi palautumisjuoma olisi syytä ottaa vasta treenin jälkeen.

Loppujen lopuksi, joka paikasta kuulee erilaisia neuvoja ja tutkimustuloksia...

Itse olen noudattanut pitkään tätä: Heti treenin jälkeen hiilarit 60g (hunaja 1rlk + omenamehu 4dl) ja puolen tunnin päästä hera 40g, enpä silti ole mitään eroa entiseen huomannu, joten taidan tästä siirtyä takaisin yksinkertaiseen (ja varmasti toimivaan) palautumisjuomaan: Malto+Hera+Kreatiini heti treenin jälkeen ja se siinä! Kunhan vaan vatsa kestäis jo ton malton ja kreatiinin.

Otan kun pääsen kotiin, eli about 15min treenin jälkeen. Ei jaksa oikein uskoa sen suurempaan hifistelyyn :)

Mulla on Fastin HT-R siinä on protua hiilareita kreatiinia ja glutamiinia ym ym, sitä 60-100g
treenin jälkeen pieninä kulauksina. treenin aikana ei tarvitse ottaa kun vettä...

Suositut

Back
Ylös Bottom