Palautusjuoman ajoitus

http://www.youtube.com/watch?v=CS90GotiXFQ

Tuosta linkistä löytyvän video katseltuani rupesin mietiskeleen palkkarin ajoitusta. Ukko väittää videolla että pitäis odotella 30-45 minuuttia treenin jälkeen ennen kuin palautusjuoman nauttii parhaiden hormonaalisten hyötyjen saavuttamiseksi. Itse olen kulauttanut palkkarin kurkusta alas aina mahdollisimman pian treenin viimeisen sarjan päätyttyä.

Olisko pakkotoiston eksperteillä mitään painavaa sanottavaa tähän aiheeseen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pienet akuutit muutokset horkkatasoissa eivät tee oikeastaan mitään.

Nickelstonella on artikkeleita netissä, eikä niiden perusteella vakuuta millään tavalla.

Mitäs ysikymppinen on mieltä siitä, että otetaan osa palkkarin protskuista (esim. 20g heraa) vaikkapa puoli tuntia ennen treeniä ja loput sitten treenin jälkeen? Saavuttaako peruspunttaaja tuolla mitään etua siihen verrattuna, että kiskaisisi koko palkkarin sitten treenin jälkeen..

Eikö tässä asiassa luulisi itse harjoituksen kestollakin olevan jonkinlainen merkitys: Alle puolen tunnin intensiivitreeni vs. 1h normitreeni saati sitten 1,5h pitkäkestoinen treeni? Luulisi, että keho tunnistaa sen ensimmäisen sarjan paremmin kuin viimeisen, vai onko keholla jokin 0,5 h odotusaika sen suhteen, että varmistaa, että rasitus on viimeinkin päättynyt ja korjaustoimenpiteet voidaan alkaa?

Mitäs ysikymppinen on mieltä siitä, että otetaan osa palkkarin protskuista (esim. 20g heraa) vaikkapa puoli tuntia ennen treeniä ja loput sitten treenin jälkeen? Saavuttaako peruspunttaaja tuolla mitään etua siihen verrattuna, että kiskaisisi koko palkkarin sitten treenin jälkeen..

Jostain oon lukenu et auttaa jotain asian eteen. En vaan ny saa päähäni mistä googletin. Oli suomenkielinen sivusto aiheesta Lisäravinteet. Mut perhana sama pää kesät talvet :hyper:

Ku meinaa miettii et kropas on jo imeytymäs tavaraa niin se katabolia ei pääse heti iskemään ku on jo valmiiks aineksia kropassa odottamas :D.

Joskin en ole ravinnepuolesta hirveen tietoinen mitä nyt hoitoalan koulussa jotain aiheesta ollu, mut niukasti liittyen haavojen paranemiseen jne.

Niin että ymmäriskö oikein että 30-40min reenin jälkeen n.70g hiilaria ja vasta siitä 1,5t vai 2t, lisää hiilaria ja PROTSKUA
kuulostaa aika ihmeelliseltä ja hifistetyltä ?????

Niin että ymmäriskö oikein että 30-40min reenin jälkeen n.70g hiilaria ja vasta siitä 1,5t vai 2t, lisää hiilaria ja PROTSKUA
kuulostaa aika ihmeelliseltä ja hifistetyltä ?????

Ei, nopeita hiilareita (70g) JA nopeaa protskua (35g) 30 min jälkeen (heraa ja maltoa) ja sitten 2 tunnin jälkeen nopeita ja hitaita hiilareita ja protskua, eli tavallista ruokaa.

Tää on taas näitä. Jos et 94.65sec sisällä treenin jälkeen juo palkkaria, niin katabolia iskee ja treeni on mennyt hukkaan.

Ei kaikkia ohjeita kannata niin kirjaimellisesti ottaa.

Hieno hommat jätkät kun jaksatte hifistellä noiden palkkareiden kanssa minuuteilla.
En ole itse henkilökohtaisesti ottanut palkkaria enää pariin vuoteen enkä ole huomannut kyllä en sitten minkäänlaista eroa kehityksessä vaikka se on jäänyt pois.

En ole itse henkilökohtaisesti ottanut palkkaria enää pariin vuoteen enkä ole huomannut kyllä en sitten minkäänlaista eroa kehityksessä vaikka se on jäänyt pois.
Jep, olen treenannut pitkään on/off palkkarilla ja palkkarin kanssa, riippuen siitä, miten on rahaa ja intoa ostaa prodejauheita. En ole myöskään huomannut juuri minkäänlaista eroa kehityksessä tai jaksamisessa.

Normaali ateria säilyy mahalaukussa useita tunteja, joten voisi järjellä ajatella, että pari-kolme tuntia ennen treenejä syöty ateria vapauttaisi vielä ravinteita verenkiertoon treenien jälkeenkin. Näin ollen palkkarilla ei varmaankaan ole suurta vaikutusta suuntaan tai toiseen. Palkkarista saa kuitenkin helposti useamman sata kaloria, joten niille, jotka eivät pysty paljon syömään, palkkari on ihan hyvä tapa avustaa lihaskasvua kasvaneen kalorinsaannin avulla.

Muutenkin olen tullut treenivuosien karttuessa (en siis ole mikään ekspertti, vaan ihan kuntoilija/harrastelija) siihen tulokseen, että perusjuttuihin ja kovaan treeniin panostaminen on se, mikä kannattaa. Se, että suunnittelee treeninsä etukäteen, tekee ne kovaa vaikka laiskottaisi ja lisää sarjapainoja nousujohteisesti ovat mielestäni tärkeimmät lihaskasvuun ja kehittymiseen vaikuttavat tekijät. Ei se, montako minuuttia viimeisen liikkeen viimeisen toiston jälkeen palkkari juodaan.

edit: Toisaalta jos yllä mainitut seikat + muut tärkeät seikat ovat 100% kunnossa, niin saahan sitä palautusjuoman ajoituksellakin hifistellä, ei se varmasti mitään haittaakkaan. Ainakin tulee sitten sellainen olo, että on tehnyt kaikkensa, jos ei muuta...

Jep, olen treenannut pitkään on/off palkkarilla ja palkkarin kanssa, riippuen siitä, miten on rahaa ja intoa ostaa prodejauheita. En ole myöskään huomannut juuri minkäänlaista eroa kehityksessä tai jaksamisessa.

Itsellä ainakin tuo on yksi syy miksi ostan prodejauhoja. Ei yksinkertaisesti ole mitään elintarviketta mistä saisi halvemmalla protskua :)

Treeniä ennen nautittu proteiini/proteiini ja hiilari/palkkari on vähintään yhtä hyvä proteiinisynteesille kuin treenin jälkeen.

Ei, nopeita hiilareita (70g) JA nopeaa protskua (35g) 30 min jälkeen (heraa ja maltoa) ja sitten 2 tunnin jälkeen nopeita ja hitaita hiilareita ja protskua, eli tavallista ruokaa.

On näköjään luettu liikaa Flexiä...

Hieno hommat jätkät kun jaksatte hifistellä noiden palkkareiden kanssa minuuteilla.

Bingo.

Suositut

Back
Ylös Bottom