Palautusjuoma: Sali / Vääntö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oge
  • Aloitettu Aloitettu

Oge

Moro.

Eilen menin töiden jälkeen salille ilman tankkauksia eli melkein tyhjällä vatsalla
tukevan aamiaisen sekä kofeiinin voimalla ja päätin että ostan neljän euron
protein-shake pullon kassalta ennen treeniä.
Vetäsin ennen reeniä puolesta litrasta n. 4 desiä ja rauta nousi käsittämättömän hyvin, yllätyin positiivisesti! :rock:
Se pisti sitten miettimään että juomaa olisi varmaan hyvä ottaa ennen ja jälkeen treenin?

Kysymykseni kuuluukin, minkä protsku ja minkä hiilari pussit pitäisi hankkia koska neljä euroa pullossa on aika rasvainen raha!
Mitkä olis sopivat sekoitussuhteet:

a. Salille?
b. Judoon ja subbariin?

2-3 kertaa salilla per viikko
3-5 kertaa vääntöä per viikko

t. Oge

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Asiantuntija en ole, mutta jos pitäisi lähtä jotain hakemaan, niin lähtisin liikkeelle FAST:n tuotteista. Palkkareista Muscle+ on ihan hyvä ja jos vielä oikein muistan niin eikös tätä suositella nautittavaksi ennen ja jälkeen treenin? Tämän ainakin pitäisi sopia, ainakin salipäiville, mutta miksei Judoonkin.

FAST:lta myös Reco2:nen on hyvää. Itse taisin joskus ostaa pussillisen tuota kokeilumielessä ja hyvää oli. Tuoteselostuksen mukaan sopii lajiin kuin lajiin.

Ainoana miinuksena sanoisin ylläoleviin olevan niiden hinta. Varsinkin Muscle+ pussi kuluu nopeasti jos nauttii annoksen ennen ja jälkeen treenin.

Itse sain vihdoin ja viimein hankittua sankon MassBlastia (hinta/maku on tooosi hyvä) ja siihen samaan paikkaan unohtui FAST:n Muscle+.

Joku muu voisi korjata erheeni tai jatkaa suosituksia :rolleyes:

Oge sanoi:
Kysymykseni kuuluukin, minkä protsku ja minkä hiilari pussit pitäisi hankkia koska neljä euroa pullossa on aika rasvainen raha!

a. Salille?
b. Judoon ja subbariin?

Osta isosta marketista 2kg:n säkki panimosokeria (samaa kamaa ku dextrot, mutta paljo halvempaa). Sille kaveriksi säkki soijaa ja säkki heraa. Ja reseptit mitä ite oon vastaavaan käyttäny ja hyväksi ihtelleni havainnu. Lajini oli tosin jj, mutta mattovääntöä oli judokoiden kanssa ja ilman ihan nokko.

a. ennen: 0,5dl panimosokeria ja 0,5dl heraa
jälkeen: 0,5dl panimosokeria, 0,5dl heraa ja 0,5dl soijaa

b. ennen: 1dl panimosokeria ja 0,5 desiä heraa
jälkeen sama kuin salinki jälkee

c. välipalat! puoli desiä heraa ja puoli desiä soijaa.

Mausta funlightilla tai vastaavalla

EDIT: oli annokset turhan tuhteja. Käytän ite valmiiksi sekotettuja niin meni mitat poskelleen.

Heraprotsku ja malto muodostavat hyvän palautusjuoman. Protskua 1,5 dl ja maltoa 1,5-2 dl. Treenin piristämiseksi voi CreaStack olla hyvä ennen treeniä. Kesken treenin on hyvä juoda kivennäisvettä. Mehua voi juoda tai syödä jonkin hedelmän jos tuntuu että väsähtää kesken treenin.

Ainakin minulla nämä edelliset toimivat erinomaisesti.

1,5 desiä heraa ennen treeniä ei ainakaan ole ollut haitaksi. Nopeita hiilareita en kyllä näkisi järkeväksi vetää ennen treeniä vaan vasta palkkarissa.

Rascalking sanoi:
Asiantuntija en ole, mutta jos pitäisi lähtä jotain hakemaan, niin lähtisin liikkeelle FAST:n tuotteista. Palkkareista Muscle+ on ihan hyvä ja jos vielä oikein muistan niin eikös tätä suositella nautittavaksi ennen ja jälkeen treenin? Tämän ainakin pitäisi sopia, ainakin salipäiville, mutta miksei Judoonkin.

FAST:lta myös Reco2:nen on hyvää. Itse taisin joskus ostaa pussillisen tuota kokeilumielessä ja hyvää oli. Tuoteselostuksen mukaan sopii lajiin kuin lajiin.
Tuosta Recosta olen samaa mieltä, että sitä kannattaa ottaa judotreenin jälkeen tai aerobisen treenin jälkeen esim. spingin tai bodypump. Mutta Muscle+ on kallis ja siinä ei ole proteiinin lähteenä mitään muuta kuin herakonseraatti, minun muistaakseni. Kroppa kerkkee lillumaan katabolisessa tilassa ainenkin sen 2 tuntia ennen kuin se pääsee hyödyntämään tätä proteiinia. Itse suosittelen palkkaria jossa on vähintään haraisolaattia ja herakonseraattia ja jos on rahaa niin hydrosoloitua näin saat parhaan palkkarin. Siis ekaks imeytyy hydrosoloitu prode joka on noin 20 min, toiseksi imeytyy heraisolaatti noin tunnissa ja kolmanneksi hera konseraattia ja kahden tunnin päästä tästä ne muut ravinteet imeytyy jotka olet syönyt treenin jälkeisessä ruuassa. Tämä on aika :david: , mutta natun on pakko tehdä kaikkensa kehittyäkseen parhaiten, kun roinaa ei viitsi käyttää.. :rolleyes:

NGV sanoi:
Tuosta Recosta olen samaa mieltä, että sitä kannattaa ottaa judotreenin jälkeen tai aerobisen treenin jälkeen esim. spingin tai bodypump. Mutta Muscle+ on kallis ja siinä ei ole proteiinin lähteenä mitään muuta kuin herakonseraatti, minun muistaakseni. Kroppa kerkkee lillumaan katabolisessa tilassa ainenkin sen 2 tuntia ennen kuin se pääsee hyödyntämään tätä proteiinia. Itse suosittelen palkkaria jossa on vähintään haraisolaattia ja herakonseraattia ja jos on rahaa niin hydrosoloitua näin saat parhaan palkkarin. Siis ekaks imeytyy hydrosoloitu prode joka on noin 20 min, toiseksi imeytyy heraisolaatti noin tunnissa ja kolmanneksi hera konseraattia ja kahden tunnin päästä tästä ne muut ravinteet imeytyy jotka olet syönyt treenin jälkeisessä ruuassa. Tämä on aika :david: , mutta natun on pakko tehdä kaikkensa kehittyäkseen parhaiten, kun roinaa ei viitsi käyttää.. :rolleyes:

Mihin tämä tieto perustuu? Olisiko linkkiä vai mutua?
EDIT: mustaus yltää liian pitkälle.... ei viisastelua kiitos.

Sepsis sanoi:
1,5 desiä heraa ennen treeniä ei ainakaan ole ollut haitaksi. Nopeita hiilareita en kyllä näkisi järkeväksi vetää ennen treeniä vaan vasta palkkarissa.

Tarkoitatko sali vai kamppailu treeniä?

Tomppa85 sanoi:
Heraprotsku ja malto muodostavat hyvän palautusjuoman. Protskua 1,5 dl ja maltoa 1,5-2 dl. Treenin piristämiseksi voi CreaStack olla hyvä ennen treeniä. Kesken treenin on hyvä juoda kivennäisvettä. Mehua voi juoda tai syödä jonkin hedelmän jos tuntuu että väsähtää kesken treenin.

Ainakin minulla nämä edelliset toimivat erinomaisesti.

Sama kysymys tännekkin :hyper:
elikkä tarkoitatko voima vai vääntö reeneihin tätä yhdistelmää?

Oge sanoi:
Moro.

Eilen menin töiden jälkeen salille ilman tankkauksia eli melkein tyhjällä vatsalla
tukevan aamiaisen sekä kofeiinin voimalla ja päätin että ostan neljän euron
protein-shake pullon kassalta ennen treeniä.
Vetäsin ennen reeniä puolesta litrasta n. 4 desiä ja rauta nousi käsittämättömän hyvin, yllätyin positiivisesti! :rock:
Se pisti sitten miettimään että juomaa olisi varmaan hyvä ottaa ennen ja jälkeen treenin?

a. Salille?
b. Judoon ja subbariin?

2-3 kertaa salilla per viikko
3-5 kertaa vääntöä per viikko

t. Oge

Asia tekstiä :worship:

No ei :lol2:

Harkitsen Reco2:n ostamista koska ei tarvitsisi sekoitella kaiken maailman jauhoja, helppoa. Ymmärsin että se olis judoreeneihin passeli mutta eikös salireenien päätteeksi olisi hyvä olla protskupitoista drinkkiä? Ja ehkä siis ennen raudan nostamistakin, vai mitä? Salille pitäis sit ostaa säkki HT-R jossa on p50/hh28 sekä 10g kreatiinii. Mitäs mieltä ootte tästä jauhosta?

Ei mitään ihme hifistelyjä oon tarpeeks maalainen muutenkin näissä asioissa!
Välineet tekevät urheilijan :lol2:

Talvitervesin, Oge :)

Tuosta proteiinin imeytymisestä tuli mieleen kyssäri itsellenikin. Itse olen käsittänyt niin, että riippumatta proteiinin tyypistä (kaseiini/hera) se alkaa imeytymään heti päästessään vatsalaukkuun. (Ehkä jopa ruokatorvessa osittain?) Eikö tuolla proteiinin imeytymisvauhdilla siis meinata sen lopullista "hajoamista"? Eli periaatteessa sillä ei pitäisi olla suurempaa merkitystä, mitä proteiinia saa palautumiseen, kunhan saa jotain.

Oge sanoi:
Sama kysymys tännekkin :hyper:
elikkä tarkoitatko voima vai vääntö reeneihin tätä yhdistelmää?

No voimatreeneissä minä olen tuota lähinnä käyttänyt. Miksei sama toimisi aerobisemmankin treenin jälkeen? Laita vaikka enemmän maltoa ja vähän vähemmän protskua. Jos kulutat paljon kaloreita treenin aikana, niin voithan sä lipittää vaikka maltojuomaa siinä sivussa...

Edit: Ja älkää nyt hifistelkö liikaa niiden kolmivaiheisten höxpöx palautusjuomienne kanssa. Todennäköisesti treenaatte kuitenkin sen verran perseelleen, että proteiinin imeytyminen on pienin murheenaiheenne. ;) Kunhan proteiinia saa 2-3 g/paino kg päivässä ja kalorit sopivasti, niin se on aivan tarpeeksi hyvin.

Tomppa85 sanoi:
älkää nyt hifistelkö liikaa

Aivan. Jos ennen treeniä vetää prodea naamariin, prodea ja aminoita on käytettävissä vielä treenin jälkeenkin. Eli ei ole mitään kiirettää saada jotain ultra(kallista/)nopeaa prodea, jonka perään pitäisi vielä saada hivenen hitaampaa. Soija ja hera sekasi, siinä on sitte monenlaista aminoa ja ainakin kahta nopeutta.

Ahvena sanoi:
Aivan. Jos ennen treeniä vetää prodea naamariin, prodea ja aminoita on käytettävissä vielä treenin jälkeenkin. Eli ei ole mitään kiirettää saada jotain ultra(kallista/)nopeaa prodea, jonka perään pitäisi vielä saada hivenen hitaampaa. Soija ja hera sekasi, siinä on sitte monenlaista aminoa ja ainakin kahta nopeutta.
Hmm, tuota vaikka vedät heraa naamariin ennen treeniä ja treeni kestää sen vaikka kaksi tuntia alkulämmitelyineen ja suihkuineen niin juuri se on imeytynyt ja kroppa tarvii lisää proteiinia. Ei noi nopeat prodet hirveen kalliita oo jos tietää mistä ostaa, tosin FAST:in nopeat prodet maksaa aika tuhottomasti. Minusta siinä palkarissa pitäisi olla kolmea eri proteiinia . Eli heraisolaattia, herakonseraattia ja glutamiinia, tosin tuohon voi lisätä vielä hydrosoloiutua prodea, usein jossain valmiissa palkkarissa on hydroa. Tuo on täydellinen palautus setti, tosin malto puuttuu. :rolleyes:

Omat kommenttini

Mietiskelin, että kuinka paljon ennen treeniä nuo prodet olisi hyvä vetää naamariin? Onko sillä sitten eroa, jos vetää tuntia tai varttia ennen..?

Tomppa85 sanoi:
Heraprotsku ja malto muodostavat hyvän palautusjuoman. Protskua 1,5 dl ja maltoa 1,5-2 dl.

Näkisin järkevämmäksi vaihtoehdoksi 1:1 palautusjuomaan.

Eli Fastin heralla ja maltolla se on prodea 1,5 dl ja maltoa 1 dl.

niklas86 sanoi:
Tuosta proteiinin imeytymisestä tuli mieleen kyssäri itsellenikin. Itse olen käsittänyt niin, että riippumatta proteiinin tyypistä (kaseiini/hera) se alkaa imeytymään heti päästessään vatsalaukkuun. (Ehkä jopa ruokatorvessa osittain?)

:hyper:

Ruokatorvesta ei tasan imeydy mitään mihinkään :D

lmk sanoi:
Mietiskelin, että kuinka paljon ennen treeniä nuo prodet olisi hyvä vetää naamariin? Onko sillä sitten eroa, jos vetää tuntia tai varttia ennen..?
Ruokatorvesta ei tasan imeydy mitään mihinkään :D

½ tuntia ennen treeniä pitäs olla ihan hyvä ajoitus. En sitten tiedä, mä olen ainakin ymmärtänyt amylaasin alkavan heti pilkkoa ruokaa suussa ja ruokatorvessa. Ei ne siellä tietty kokonaan hajoa. Voin toki olla väärässäkin?

Ei noihin mun mielestä kannata kiinnittää noin paljon huomiota, onko hydroa vai superhypelol proteiinia palkkarissa. Halvimmaksi tulee ihan normaali "pieruhera" ja malto. Alkaa se palautuminen niilläkin.

lmk sanoi:
Näkisin järkevämmäksi vaihtoehdoksi 1:1 palautusjuomaan.
suositukset on 0.8-1g maltoa+0.3-0.5g heraa per paino kilo palkkarissa. tuollaiset olen joskus lukenut. tosin itse otan 50g prodea+50gmaltoa ennen reeniä ja reenin jälkeen. hiilareita on kyllä hyvä saada reenin jälkeen ihan reippaastikin. ei tietenkään mitään liitoittelua sitten:)

Niklas86: Amylaasi alkaa tosiaan pilkkoa jo suussa tärkkelystä (hiilari pitkänä) sokereiksi (lyhyet pätkät hiilaria), ja sama homma jatkuu mahalaukussa. Mutta mitä tahansa ruokaa sit pilkkomisen jälkeen imeytyykään käytettäväksi, se imeytyy vasta ohutsuolessa. Elikkäs proteiinit pilkotaan mahalaukussa sekä ohutsuolessa, ja imeytyvät ohutsuolessa.

NGV sanoi:
Hmm, tuota vaikka vedät heraa naamariin ennen treeniä ja treeni kestää sen vaikka kaksi tuntia alkulämmitelyineen ja suihkuineen niin juuri se on imeytynyt ja kroppa tarvii lisää proteiinia.

Jos reenaa noin pitkään, kantsii vetää sitä maltoprodea sarjojen välissä niin pysyy tavaraa tyrkyllä.

Näitä valmiita settejä karsastan, koska niissä kiskotaan maltosta proden hinta.

Suositut

Back
Ylös Bottom