Palautusjuoma aerobisen jälkeen ja karnitiini

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jouhana
  • Aloitettu Aloitettu
Eli otatteko palautusjuomaa aerobisen (noin tunnin mittainen, rankkaa kävelyä matolla ja crosstraineria) jälkeen ja minkälainen koostumus pitäisi olla? Ja otatteko karnitiinia ennen aerobista/treeniä vai jälkeen? Heittäkää vielä jotain itse-hyviksi-havaittuja termogeenisia aineita auttamaan rasvanpolttoa dieetillä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tuollaisen jälkeen olen ottanut palautusjuoman, jossa hiilihydraatteja tuplat proteiineihin nähden (joko reco2 tai jotain omaa sekoitusta)

Jouhana sanoi:
Heittäkää vielä jotain itse-hyviksi-havaittuja termogeenisia aineita auttamaan rasvanpolttoa dieetillä.

c-vitamiini poretta + tauriinia ja päälle kofeiinia ja b-vitskua tablettina 30min ennen aerobista. karnitiinista on kahdenlaista tietoa; ennen treenin ja jälkeen treenin. en ole huomannut mitään eroa kummin ottaa tai ottaako ollenkaan.

jo vain

Dirdy sanoi:
kofeiinia? onko kofeiinilla jotain tuon suuntasia vaikutuksia :O pisti silmään vaan.

Kyllä itsekin sen tiesin että kofeiini on termogeeninen aine, jolla lievä rasvaapolttava vaikutus kyllä on. Kiitos noista parista vihjeestä..

Brynjard sanoi:
Tässä on selitetty kofeiinin vaikutukset lyhyesti ja ytimekkäästi: http://www.nousukunto.com/main/index.php?id=28

Möö. Mulla on keskushermosto jo aivan liian vilkas, kofeiini ei tee hyvää sillä kofeiinin jälkeen en pystyisi aina edes kotoa poistumaan.
Olisikohan mitään muuta vastaavaa ainetta joka tekisi saman joka olisi decaf? Olisihan tuosta kiva hyötyä :P

Brynjard sanoi:
Tässä on selitetty kofeiinin vaikutukset lyhyesti ja ytimekkäästi: http://www.nousukunto.com/main/index.php?id=28

Ohhoh. Enpä oo moista ennen tienny. Edes lääkiksen pääsykoekirja ei moista sanonu vaikka noita kofeiinijuttuja on kyllä muuten selitetty. :) Noh aina oppii uutta ku on pois kotoa - tai koneella. pitääki koittaa joskus :D Nyt on taas vaan huonoista lenkkareista iskeny peukalon kokoset rakot jalanpohjaan nii ei pääse maantietä polkemaan pariin päivään :| :offtopic:

Täytyy kyllä sit muistaa että tuo "aiheuttaa" riippuvuutta sisältää itseasiassa aika paljon kaikennäköistä vaivaa. Esim vieroitusoireet pitkään käyttäneillä : uneliaisuus , verenpaineen vaihtelu ,keskittymiskyvyn puute (yksilöllisiä vaikutuksia paljon). Lisäksi täytyy muistaa että kun se kofeiini lisää vapaiden rasvahappojen määrää veressä niin kolesterolitaso nousee samalla kans. Varsinkin niillä joilla on korkeat kolesteroliarvot valmiiks se voi sit olla melkonen riski syödä joitain kofeiinitabuja - Kolesteroli sit kertyy helpommin sinne verisuonten seinämiin.

En viitti omaa threadia pistää pystyyn tämän takia, joten hoidetaan tässä: Millaista palkkaria suosittelette jos tarkoituksena on kunnon kohentaminen (lätkän kuivatreenit, esim. mäkijuoksua, pitkän matkan juoksua, ~400m vetoja, kaikkea mitä saatana on keksinyt) eikä niinkään rasvan polttaminen? Itse olen pitänyt hh:pr suhteen 2:1 ja lisännyt kreatiinin mukaan, onko kuinka hyvin asiaa palveleva?

Naene sanoi:
Möö. Mulla on keskushermosto jo aivan liian vilkas, kofeiini ei tee hyvää sillä kofeiinin jälkeen en pystyisi aina edes kotoa poistumaan.
Olisikohan mitään muuta vastaavaa ainetta joka tekisi saman joka olisi decaf? Olisihan tuosta kiva hyötyä :P

Vihreä tee! Mä olen siirtynyt siihen. Kofeiinia on reilusti vähemmän, ja lisäetuja sitä enemmän.

"The plant Camellia sinensis has been the subject of many investigations on the positive health benefits of tea. It has been shown that the daily consumption of tea may be involved in the prevention of coronary heart disease, artherosclerosis, and some cancers. These health benefits of tea are presumed to be related to the antioxidant effects of its components, namely, its polyphenolic tannins and catechins. These phytochemicals are in highest concentrations in green tea as opposed to other types. Although black tea contains a number of polyphenols as well (i.e. theaflavine gallate, digallate, etc.), the effects of these compounds are not well researched. The phytochemicals in green tea appear to stabilize cell membranes in the presence of carcinogen related free radicals.

Although green tea is not recognized as medicinal within the medical community, there are anecdotal reports of its benefits in the relief of headache, diarrhea, and stomach upset. Some recent research has shown green tea to be thermogenic to a greater extent than would be expected from its caffeine content alone. Usually, for the antioxidant benefits, 3 cups or more per day are recommended. "

Sama mies kahvin haitoista:

"3) When consumed with a standard carbohydrate breakfast, caffeine decreases insulin sensitivity, leading to large increases in blood insulin. But even in the face of this insulin surge, blood glucose doesn't disappear at a normal rate. When the body can't take up carbohydrates properly (as when drinking coffee), it releases loads of insulin to help out. However, the coffee actually prevents the insulin from doing this job and you end up with high insulin and glucose. That, my friends, is the serum profile of the obese, type II diabetic."

http://www.johnberardi.com/articles/qa/afc/afc_jun212002.htm

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom