Palautusjuoma – Sekoitus joka ratkaisee treenin jälkeisen tuloksen

Meta title: ⚡🥤 PALAUTUSJUOMA – NOPEUTA TREENIPALAUTUSTA JA MAKSIMOI TULOKSET 🥤⚡

Meta description: Tehokas sekoitus heti treenin jälkeen nopeuttamaan palautumista ja varmistamaan lihaskasvun edellytykset.

Hyvät palkkarit ovat Star Nutritionin Gainer Pro ja Super Gainer Pro, hinta/laatu suhde on ihan OK. Suhde protskut:hiilarit on GainerPro:ssa 1:1,5 (eli ei niin hyvä suhde, mutta erittäin edullinen palkkari). Suhde SuperGainerPro:ssa 1:2, eli huomattavasti parempi suhde, mutta myös huomattavasti kalliimpi. Twinlabin MassFuel:issa suhde 1:2 (26g:51g) ja sisältää paljon muutakin. Tätä käytin pari vuotta treeniuran alussa (silloin nimi oli Super Mass Fuel). Tosi hyvä pallkari, mutta suhteellisen kallis, 1,7 kiloa maksaa 37,90.

Paras palkkari, kuitenkin, mitä olen koskaan kokeillut on Optimum Nutritionin ProComplexGainer, ns "lean gainer" eli kalorit tulee enimmäkseen protskusta. Jokainen annos sisältää 55g protskua (!), 85g hiilareita, 620kcal, eli aika massiivinen palkkari. On aina toiminut hemmetin hyvin kun olen käyttänyt sitä, ja suklaamaku on paras mitä olen koskaan koittanut. Ei kuitenkaan ole maailman halvin palkkari; 2225g maksaa 47,40. Kaikki nämä löytyy FTKU:lta, ja Twinlabin löytyy muualtakin.

Eiköhän toi ei vasta alkajille oo vaan myyntilause. Ei noi sentää mitään horkkaa sisällä. :)
Halvimman ja parhaan palkkarin saat ku haet pussin heraprotskua ja pussin maltoo. Niistä sit sekottelet mieluisen.

Edit: niin ja noi valmiit palkkarit on yleensä aikas ylihinnoteltuja.

Olen täysin samaa mieltä. Esim nyt ufs storessa whey 8.90€ pussi ja malto on jotain alle 5€. Hinta laatusuhde kohdallaan. funlightia sekaan niin saa oikein hyvän setin.

Hyvät palkkarit ovat Star Nutritionin Gainer Pro ja Super Gainer Pro, hinta/laatu suhde on ihan OK. Suhde protskut:hiilarit on GainerPro:ssa 1:1,5

Minä muistelen kyllä että Gainer Prossa on tuo suhde 1:3, eli hiilareita mielestäni aivan liikaa.. Eikä se loppujen lopuksi kovin edullista ole kun ajattelee, että sehän sisältää ainoastaan kilon heraa ja kolme kiloa maltoa valmiiksi sekoitettuna.

Minä muistelen kyllä että Gainer Prossa on tuo suhde 1:3, eli hiilareita mielestäni aivan liikaa.. Eikä se loppujen lopuksi kovin edullista ole kun ajattelee, että sehän sisältää ainoastaan kilon heraa ja kolme kiloa maltoa valmiiksi sekoitettuna.

Sori, mun moka, olet oikeassa, oli tarkoitus kirjoittaa että GainerPro:ssa suhde on 1:3 (24g:67g).

Niin eli olisko 'mahollista', mitenkä hyödyllistä käyttää palkkarina maitoa ja esim elovena kaurahiutaleita + soijarauhetta sekaisin ? Murskaisi nuo jauhoksi (vaikka ne jo valmiiksi on jo melkein jauhoa)

Ei varmaan hirveen nopeasti imeydy eli ei olis mitään hc meininkiä mutta kuitenkin..

Kaurahiutaleissa n 14g proteiinia
Soijarouheessa n 50g proteiinia

:D

Joo, ei se palkkari ainakaan mun mielestä oo pakko olla heraa ja maltoa, itellä tapana heti reenin jälkeen vetästä rahka ja omena. Ja mielellään 30-60 min. reenin jälkeen jo ihan kunnon ateria, tyyliin 200 grammaa possun/broilerin/naudan lihasuikaleita ja kasa pastaa/riisiä. Enemmän annan painoa sille, että tuo ateria tulee syötyä riittävän pian reenin jälkeen, tosin itsehän en oo koskaan ollu jauhopalkkari -mies.

[mod] Sä olet jo laittanut saman kysymyksen aloittelijoiden ketjuun. Yksi riittää. Pakkotoistolla on 2.,6 miljoonaa viestiä, jos kaikki tuplattaisiin, niin voit kuvitella määrän :Mike[/mod]

Ei..

Maito ja kaurahiutaleet käyvät vallan mainiosti treenin jälkeen.

Eiköhän pitäisi saada niitä nopeita hiilareita ja protskua (maltoa ja heraa esim. Whey-100) heti treenien jälkeen ...maitohan sisältää paljon kaseiiniä (hidasta) ja kaurahiutaleet on täysjyvätuote, eli hitaita hiilareita. Muuten hiilari ja protskumäärä on ihan OK.

Eiköhän pitäisi saada niitä nopeita hiilareita ja protskua (maltoa ja heraa esim. Whey-100) heti treenien jälkeen ...maitohan sisältää paljon kaseiiniä (hidasta) ja kaurahiutaleet on täysjyvätuote, eli hitaita hiilareita. Muuten hiilari ja protskumäärä on ihan OK.

Ei tarvitse. Nopeita hiilareita ei tarvitse treenin jälkeen ellei treenaa samaa lihasta kovaa kahdesti päivässä. Hera on ok sen proteiinisynteesiä kiihdyttävän vaikutuksen takia. Mutta ei optimaalinen yksinään, koska proteiinien hajoaminen ei hidastu niin tehokkaasti. Tässä auttaa kaseiini.

Minkälaisia palkkarisekoituksia käytätte? Käytin ennen muscle+'saa, mutta loppujen lopuksi tulee aika kalliiksi ja tykkään sekoitella itse omat sotkuni.
Tilasin fitnesstukusta whey-80, maltoo ja kreatiinia ja tein niistä sekoituksen:

-10dl whey-80
-5dl maltoo
-5tl kreatiinia

Kukkuradesi sotkua kippoon, vettä päälle ja shake it baby! :dance:

Tämä siis pelkkä palautusjuoma reenin jälkeen.
Lisäksi vielä illalla vajaa desi whey-80 ja maitoa :D
Mitä mieltä sakki on tälläsestä lisäravintomenusta?

Back
Ylös Bottom