Palautuminen... +Alkoholi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tarkan
  • Aloitettu Aloitettu
Testorage sanoi:
He he! Tästähän saa sen käsityksen, että sopii ottaa kunnon pohjat ennen kuin lähtee lenkille... Josko vielä reilu taskumatti vyölaukkuun tankkausta varten?

:kippis1:

Viking style :thumbs:
Mä oon ainakin aina lenkillä jo sievoisessa sivuluisussa, eihän kukaan hullu selvänä juokse.. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en kanssa ymmärrä tota jos ajattelit juoda jätä treeni väliin juttua. Sehän tarkoittaisi sitä että jos on kovempikin ryyppäämään niin treenaaminen huonontaisi kuntoa entisestään!
Se mitä itse olen asian tiimoilta kokeillut ja ollut ymmärtävinäni on että lihaksen palautuminen treenistä keskeytyy kun ryyppääminen alkaa. Eli perjantai treenin lihat on kyllä vielä maanantaina kipeät jos on oltu pe-su yö liikenteessä.
Toisaalta jos se dokausta edeltävä treeni on ollut esim tempausta tai rinnallevetoa niin kait se treeni parantaa sun tekniikkaa niissä vaikka lähtisitkin ryypylle?
Siitä mä en sitten tiedä kuinka muutama sauna/ateria olut vaikuttaa. Semmosta ei ole tullut harrastettua.

Nostetaanpa treadi ylös kun oli aloittelijat osiolla joku kysellyt.

Eli siihen kysymykseen ei oikein täältäkään vastausta löydy. Miten minimoitte ryyppäämisen haitat lihaskunnolle?

Tuntuu itsellä että jos ottaa niin kreatiinipöhö ainakin laskee reilusti kun keho menettää nestettä. Eikös se niin mee että aina välillä pitäis juoda tuoppi vettä, että tää nestehukka vähenis. Ja itseasiassa oon huomannu että syömään ei kerkeä ollenkaan, jotenka oon ruennu pitään protskudrinkkiä mukana :thumbs: Ainakin yötä vasten oon pyrkiny vetään kunnon hiilari/proteiini pommin huiviin. Ei se alkoholi voi kaikkia ravintoaineita syrjäyttää.

Itse olen pyrkinyt vähentämään alkoholinkäytön haittoja pienentämällä kerralla juotavia määriä, ottamalla yöprotskut + vitamiinit vielä ennen nukkumaanmenoa juomisillan jälkeen. Lisäksi seuraavana päivänä ruokaa naamariin a.s.a.p. Tai sitten litkitään maitoa jos ei ruoka maistu :)

porrada sanoi:
Ja itseasiassa oon huomannu että syömään ei kerkeä ollenkaan,

No toihan on kiinni ihan olosuhteista. Jos ravaa "ravintoloissa" (joista nimestä huolimatta ei jostain syystä tuppaa saamaan varsinaista ravintoa yleensä ollenkaan) niin voi ollakin syöminen vaikeaa. Kotiolosuhteissa syöminen onkin paljon luontevampaa. Alkoholissa ja esim. oluen sisältämässä hiilihapossa on vaan se juttu, että ne tuottavat helposti harhaanjohtavan kylläisyydentunteen ja silloin unohtuu tuo syöminen jos ei oikein itseään aika ajoin muistuttele.

"Kohtuus" voisi olla hyvä perusidea. Itseäni ei ainakaan houkuta totaalisten "lärvien" ottaminen. Paljon voin juoda, mutta hallinta ja tasapaino mukana. Ja siihen kyllä sisältyy se, että muistaa syödä ja pitää huolta nestetasapainosta. Krapulaa en saa aikaiseksi kuin tosi harvoin. Ehkä kerran vuodessa, ja silloin on ollut kyse nimenomaan syömisen unohtamisesta ja nestehukasta - ehkä myös savuisesta ympäristöstä. Happi on olennaista. C-vitamiinistakin taitaa olla hyötyä alkoholin haittojen minimoimisessa?

Joskus käyn salilla, vaikka olisinkin edellisenä iltana nauttinut alkoholia. En kuitenkaan krapulassa. Krapulan haittahan on sydänlihaksen rasittuminen johtuen siitä, että syke nousee liikaa, joten a) saliharjoittelu ei ole niin "vaarallista" kuin aerobinen b) koska kuntopyörän sykemittari kertoo sykkeen pysyvän normaalin rajoissa (alle 150) niin ei hätää. Pari pulloa viiniä ei välttämättä aiheuta pahaa krapulaa :)

Palautumisessa alkoholista on varmaan haittaa, mutta tuskin niin paljon, että treeni pitäisi jättää väliin. Humala voi olla hilpeämpi...
:kippis1:

Tässäkun puhutaan tuosta palautumissesta samalla niin olisi sellanen kysynys että palautusjuomana on N-large, niin onkos porukka sekoittanut siihen sellasen 3-5g glutamiinia sekaan. Tämähän edistää palautumista ja lihaskipuja. Oiskos tossa sekoittamisessa mitään järkeä kun kumminkin olisi hyvä jos sitä glutaa saisi.

No joo...kukaan ei periaatteessa vastannut tuohon ekaan kysymykseen että onko treeni TURHAA jos ottaa alkoholia samana päivänä kuin treenit on?!

Itse ainakin kävisin salilla samana päivänä (en aina, ku en juo joka viikonloppu) kuin lähen tsigunoimaan.

-Aamulla treeni klo.10.

-Klo.11 jälkeen safkat yms naamariin & suihku, loppupäivä jotain pientä touhuten ja venytellen.

-Klo. 16 lämminruoka masuun.

-Illalla klo.19 alkaa bissen kiskonta jota menee yleensä n. 18 pulloa jos lasketaan baarintuopposet mukaan. Yleensä kun juon, niin tapana on ollut juoda välissä aina reilusti vettä (milloin muistaa)!

-Baari-ilta loppuu (jos tulee mentyä baariin) yleensä klo. 03:00 maissa, jonka jälkeen grillille ostamaan kunnon annos safkaa ja kotiin nukkumaan.

Yleensä krapula ei ala heti päivällä vaan illalla jostain syystä, joten käyn monesti pizzalla heti kun herään kun maistuu.. :kuola:

Joten en TODELLAKAAN usko että on mitään huomattavaa haittaa kehitykseen tässä tapauksessa!

Jos on, niin joku voi perustella... enkä sitten tarkoita perusteluja että mitä haittaa tästä on jos verrataan treeniin niin että ei juo, vaan että ei treenaisi OLLENKAAN?!

Kyllähän se viunan vaikutus on aika suuri kehitykseen. Ite kun olin pari kuukautta ilman kunnon dokaamista, niin heti huomasi reenin kulkevan paremmin. Tosin nyt vaikka on tullut otettua parina viikonloppuna, niin ei mitään heikentymistäkään oo ollut. Lähinnä tuo ravintopuoli kusee jos on aktiivinen baarikärpänen. Eihän ne lihakset kaljalla ja grillisafkalla kasva...mut kun välillä vaan on niin kiva :kippis1:

-Illalla klo.19 alkaa bissen kiskonta jota menee yleensä n. 18 pulloa jos lasketaan baarintuopposet mukaan. Yleensä kun juon, niin tapana on ollut juoda välissä aina reilusti vettä (milloin muistaa)!

-Baari-ilta loppuu (jos tulee mentyä baariin) yleensä klo. 03:00 maissa, jonka jälkeen grillille ostamaan kunnon annos safkaa ja kotiin nukkumaan.

vähän :offtopic: mut, kova suoritus mun mielest juoda tohon aikatauluun 18 pulloo bissee ja reilusti vettä, vaatis iteltäni paljon aikasemman alottamisajan..

Tuli tässä mieleen ku tohkeissani saunanjälkeen avasin lonkeron ja muistin että illan palautusjuoma jäi ottamatta että miten tuon palautusjuoman merkitys kärsii näin parin lonkeron (6%) jälkeen?

Dents sanoi:
Tuli tässä mieleen ku tohkeissani saunanjälkeen avasin lonkeron ja muistin että illan palautusjuoma jäi ottamatta että miten tuon palautusjuoman merkitys kärsii näin parin lonkeron (6%) jälkeen?

Veikkaisin että tulokset varmaan laskee ainakin noin 40%.... pitää olla tarkkana noitten alkoholijuomien kanssa... :D

brandonlee sanoi:
vähän :offtopic: mut, kova suoritus mun mielest juoda tohon aikatauluun 18 pulloo bissee ja reilusti vettä, vaatis iteltäni paljon aikasemman alottamisajan..

Se aina riippuu... vertasin lähinnä kirkkaisiin juomiin tuota 18pulloa! Mutta jos 19:00 aloittaa niin kyllä sitä minusta hyvin kerkee... n.18ploa menee jos aloitat 19:00 ja lopettelet siinä 03:00 niin ei oo paljon jos aina tunnissa vetää kaksi bisseä (esimerkki) :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom