Palautettava pysäköintisakko - tuleeko korkoja päälle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sonder
  • Aloitettu Aloitettu

Sonder

Banned
En laittanut tätä kysymystä lakiosiolle, koska tämä on mielestäni sellainen nippelitieto, johon nyt en välttämättä koe tarvitsevani lakimiehen konsultointia ja lisäksi mahdollisissa koroissa on kyse alle 10€ summasta. Mutta moderaattorit siirtäköön kyssärin oikealle alueelle jos aiheelliseksi katsovat.

Eli lyhyesti, sain pysäköintisakot heinäkuussa 2007, maksoin ne n. kuukauden sisällä ja valitin asiasta, koska sakko ei mielestäni ollut aiheellinen. Nyt viimein tuli tämän kuun 22.päivä päivätty Hkin Hallinto-oikeuden päätös, jonka mukaan pysäköintivirhettäni on pidettävä vähäpätöisenä ja tämän takia minulle on annettava sen johdosta ainoastaan huomautus eli ts. suoritettu pysäköintivirhemaksu on palautettava minulle. Voinko hakea tuohon palautukseen maksetun sakkosumman lisäksi myös viivästyskorkoa, koska maksuhan oli alunalkujaankin määrätty väärin perustein?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä kai, menetithän tuolle summalle potentiaalisen tuoton reilun vuoden ajalta.

...ei vaan et voi olla tosissasi!
Miten jollain voi riittää energiaa tapella yhdestä pysäköintimaksusta, ja sitten kun vielä saa palautuksen, ei sekään kelpaa!? :david:

Kysymys ei ole tappelusta, ne hoidin jo virallista valitustietä ja lopputulos yllä. Mutta koska joka tapauksessa joudun tekemään jonkinlaisen hakemuksen Helsingin kaupungin pysäköintivirastolle (heillä tuskin on minun tilinumeroani tai automaattista virhemaksujen palautusoraganisaatioita) niin minua nyt aivan periaatteesta kiinnostaisi se, että pystynkö hakemaan samalla korkoja tuolle n.15kk sitten maksetulle turhalle pysäköintivirhemaksulle.

Siis ihan oikeinhan toi on että tosta korkoja pyytäis. Sitä ei kyl osaa sanoo et onko niitä tulossa, mutta toihan on sama ku lainaisit jollekin 40 euroa pyytämättä korkoa...

Kyllä noihin mun mielestä tulee automaattisesti korot päälle. Siis maksavat ne ilman, että tarvitsee edes vaatia. Näin ainakin oikeiden sakkojen palautuksissa ja kaikissa muissakin maksuissa mitä olen valtiolta saanut takaisin.

mitäs jos ottaa sakkopaikalle jättäessään kilvet pois/tekaisee olemattomat? Hinaavatko ne ensimmäisessä tapauksessa auton heti pois ja tuleeko toisessa syyte?

mitäs jos ottaa sakkopaikalle jättäessään kilvet pois/tekaisee olemattomat? Hinaavatko ne ensimmäisessä tapauksessa auton heti pois ja tuleeko toisessa syyte?
Täysin mutulla heitän... Ensimmäisessä tapauksessa katsottanee "hylätyksi" jolloin lähtee hinaukseen. Ja toinen tapaus lienee väärennös ja sen mukaiset toimenpiteet.

Tarkistavatko pysäköinninvalvojat (ajoneuvo?)rekisteristä muka ajoneuvon tiedot kilpiin perustuen? Mutuilisin, että tekevät lapun ihan vain sillä rekkarilla mikä siinä auton keulassa/perässä näkyy.

Kyllä noihin mun mielestä tulee automaattisesti korot päälle. Siis maksavat ne ilman, että tarvitsee edes vaatia. Näin ainakin oikeiden sakkojen palautuksissa ja kaikissa muissakin maksuissa mitä olen valtiolta saanut takaisin.

Päivitystä tilanteeseen eli sain postista Sampo-pankin kautta minulle osoitetun ilmoituksen 40€ suuruisesta rahalähetyksen saapumisesta. Tässä ei siis oltu ainakaan "automaattisesti" huomioitu korkoja mitenkään, mikä on mielestäni väärin, koska alkuperäisessä pysäköintivirhemaksussa sanottiin, että summa on maksettava eräpäivään mennessä riippumatta siitä teenkö asiasta valituksen vaiko en. Eli siitä huolimatta, että olin alusta asti oikeassa ja valitukseni oli aiheellinen ei minulla ollut muuta vaihtoehtoa kuin maksaa väärin perustein määrätty pysäköintivirhemaksu ja HKR katsoo tämän summan ilmeisesti olleen jonkinlainen pakollinen ja koroton minun heille antama 15 kuukauden luotto. Huomautin asiasta sähköpostitse ja ilmoitin vaativani tuohon päälle 11,5% viivästyskorkoa, katsotaan nyt millainen vastaus tuohon annetaan ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom