Paksusuolen tähystys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mira82
  • Aloitettu Aloitettu
no okei mä myönnän että keksin ton lopun .. mutta kyllä se ihmeen kauan halusi kokeilla eri asentoja että sattuuko nyt, sattuuko nyt, sattuuko nyt. Varsinkin kun siinä lähetteessä aivan varmasti oli selvästi että mua muilutettiin peräkammariin jo aikaisemmin. Tyyliin "Fibulan sexus maximus, klimax et cetera. Suosittelen uutta operaatiota ferkus merkus. Asiakas asiallinen, rauhallinen, joskin nöyryytetty. Selvästi kyseesseä virginus anus. Seinämien sekä supistajan venris paikallaan. Koitettu ensin 5 cm, jonka jälkeen sentti per ähkäisy.". Että en tiedä miksi senkin piti kokeilla ihan väkisin.

Muistakaa, vatsakipuja lähestytään aina 'tunnustelemalla vatsanpohjaa', eli työntämällä käsi pyllyyn. Lycka till!

nimim. puhjetkoon umpisuoli, muta lääkäriin en mene, ne on petohirviöitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä kun menee työpaikkalekuriin valittamaan mahaa niin saa sormen aunukseen jokakerta. Mahavaivaisia ei siis paljon ole. :hyper:

Vaan asiaan,kävin tähystyksessä samoista syistä kun kysyjä.
Tähystyshän on tavallaan kaksivaiheinen. Suoli pitää tyhjentää edellisenä päivänä juomalla 4 litraa pahanmakuista tököttiä!!! :urjo:

Tämä saa aikaan helvetimmoisen ripulin ja suolisto puhdistuu. Urakkana kylläs aika kova.

Sitten se tähystys. Esilääkitys kantsii ottaa. Minä en ottanut.
Letkua 1.5m aunukseen ja teki aika pipiä.ei se työntäminen vaan ilmanpumppaus suoleen näkyvyyden takia. Itse voi jos kykenee katsoa ruudusta suolen kuntoa samalla. maha paisuu helvetisti ja tekee kipiää.
Lekuri sanoi jotta on kahdenlaisia ihmisiä. Tiukka ja löysäperseisiä.
Olen sitten tiukkaperse kun koski niin kovasti.

Eniten v.....i kun toimenpiteen jälkeen vain tokaistiin jottas vaattet päälle ja heihei. Koepalatulokset sitten parin viikon päästä.

Ilma koski mahassa aivan perkeleesti ja kippuroin piereskelemään lähimpään vessaan elämäni pisimpiä pieruja :hyper:

Ei sillon naurattanut yhtään. Piti soittaa muijalle jotta tulee hakeen pois kun ei kykene mihinkään.

Autossa makasin takapenkin lattialla kasinkerroin ja kiroilin muijalle kun etsi tiestä kaikki mahdolliset kuopat.

Meni puolipäivää selvitä ilmoista irti. En ole eläissäni piereskellyt niin paljon.

Siis kannattaa varata kyyti pois.Ja selviää siitä elossa.

kriittinenmassa sanoi:
Pistää kyllä miettimään, että miten tuo tähystelöinti/sormeilu luonnistuu lääkäreiltä. Oppiikohan ne vaan lähestymään asiaa niin kliinisesti, että siinä lähinnä mietitään, että mikäs potilaalla on eikä mietitä sitä että nyt uppoo sormet toisen hanuriin.

Ei se nyt kauhean hehkeä kokemus ole, se oman sormen upottaminen toisen hanuriin. Se vain kuuluu osana varsin monen ongelman tutkimukseen ja täytyy tehdä, eikä sille mitään mahda. Ns. Paska homma, mutta pitää tehdä, kuuluu työnkuvaan.

on se sitten kiva työ kun työnkuvaan kuuluu toisten peppujen sorkkiminen. Ens kerralla tulen hikisenä ja haisevana paikalle. Ette saa sitä nautintoa mitä viimeksi saitte. Takaan sen.

Toisekseen, minua on hipelöineet myös röntgen-tädit. Oli nilkka rikki aika pahasti männävuosina, ja piti mennä ihan röntgeniin. Oli shortsit jalassa, semmoset melkeen polveen asti ulottuvat, mutta nilkkaahan siinä kuvattiin.

"onko sulla jotain noiden alla?"

"on mulla bokserit"

"no ota shortsit sitte pois ja mee makaamaa tohon vasemmalle kyljelles"

"onks näin hyvä?"

"Ei.. ootas.."

Sitten täti ottaa mua niin sanotusti rohkeasti hanurista kii ja hieman liikutteli mun perseellä, ihan ku se olis ollu se ohjauslaite, jotta mun jalat olis oikeessa asennossa sieltä nilkoista ja polvista sitä kuvaa varten. Siis ei se koskenut mun jalkoihin vaan perseeseen ja lonkkaan. That's it. Voitte sanoa mitä haluatte, mutta se halusi hiplata mun persettä. Toisekseen mun jalat oli tasan samassa asenossa koko 'säädön' ajan.

Ei saatana. Silloin olin vielä komea ja kaikkea..

DayOne sanoi:
on se sitten kiva työ kun työnkuvaan kuuluu toisten peppujen sorkkiminen.

Erittäin kiva. Sitten voi vielä kuunnella ja lukea, kun ihmiset valittaa kuinka surkeita kaikki lääkärit on.. Ihanaa. :rolleyes:

Kokemuksiisi rtg-hoitajien kanssa en ota kantaa. :eek:

juu niin se on.. eihän se lääkärin vika ole jos pitää tutkia sitä reittiä. Tuskin hekään siitä nauttivat (paitsi jos minä olen potilas). Tuo röntgen-juttu on muuten sitten taivaan tosi. Oli toisaalta aika inhottavaa koska kyseessä oli varman 50vee ei todellakaan milffi. Mutta toisaalta se oli jännittävääkin. Jäi sekavat tunteet.

Parempihan se noin verrattuna johonkin karvaseen ukkoon ohjailemassa hanurista asentoa. Saattaisi ilme olla vähän enemmän :eek: -luokkaa tuossa tapauksessa.
:p

Niitä tyhjennysaineita on ainakin kahta eri laatua, toista pitää juoda paljon ja toinen on sellanen mitä sekotetaan pieni määrä lasilliseen vettä ja otetaan kahtena annoksena. Itse kärsin silti mieluummin vetelyydestä kuin annan jonkun pistää letkua perseeseen.

Jamoz sanoi:
Huh huh! pitikin lukea tämä threadi, juuri maanantaina menossa tähystykseen alavatsakipujen takia.

No niinpä! Itelänikin alavatsa-vaivoja...polttelee alavatsaa ja maha menee samantien löysäksi...häviää yleensä nopsaan kuten tuleekin...mut mut..ei kyl tahtois hanuriin tungettavan mitään kivuliasta..ilmeisesti nuo kivut ovat verrattavissa peräruiskeen aikaaansaaamaan ihQuun tunteeseen suolistossa??..tosin vissiin kovemmin koskoo tuo tähystys :jahas:

Voi vihtori et oon kyl laiska koska en ole ottanut selvää olenko keliaatikko mutta ehkä se 20 v. ripulia tietää jotain.. eli olen keliaatikko, koska ei ripulia silloin kun syön muuta ruokaa kuin suom. viljaa etc..enkä kyllä menisi tollaseen tähystykseen kuin äärimmäisessä hädässä .. et sillee.. ahdistaa jo ajatuskin siitä .. sorry.

Täytyy vielä kelata sen verran takasinpäin jottas kun suoli on tyhjennetty, niin sen jälkeen on monta päivää jotenkin hemmetin hyvä olo.(kun selviää ilmavaivoista)

Vähän niinkuin jotkuin vegetaarit niiden mehupaastojen kanssa. Jos tyhjennys ei olis niin rankkaa sen voisi tehdä vaikka muutaman kerran vuoteen.

Vaan kuten sanottu, toisiin sattuu toisiin ei. Ei pitäs olla tiukkaperse. :hyper:

Tyhjennysaineeseen kannattaa laittaa tosiaan jotain appelsiimehua ym. sekaan ja kylmänä.

Voisi jättää tuon pelottelun kyllä vähemmälle. Musta tuntuu, että ne, jotka on käynyt tähystyksessä kerran, muistaa sen niin järkyttävänä ja kivuliaana, koska se on niin nöyryyttävää. Pelottelu on siitäkin huono, että se nostaa mahakivuista kärsivän lääkäriinmenokynnystä, mikä taas aiheuttaa sen, että tämä ei koskaan vaivoistaan pääse koska niitä ei tutkita.

Toi tyhjennyskin on minusta ihan iisi - itse viimeksi colonsterilillä. Jos nyt bodareita ollaan ja vedellään jotain todella paskanmakusia hifi-hera-hydrolysaatteja ja mussutetaan tonnikalaa, niin luulisi että muutama litra kylmää sitruunamehuakin menee alas.Leffa pyörimään, kymmenen minuutin välein lasi jääkaappikylmää cs:ää ja perään purskuttelu vedellä, ja sitten aikanaan vessaan puolen tunnin välein. Eikä se ripulointi niin kamalaa ole, kun se suoli alkaa tyhjeneen, sellaista vettä vaan tulee.

Jos tutkimus onkin järkyttävä, niin se vaan kasvattaa luonnetta. Go for it. :thumbs:

Omasta puolestani voinen todeta, että ko. tähystys-sessiossa on pahinta tämä pahanmakuisen nesteen juominen, jatkuva vessassa ravaaminen sekä nälän tunne vuorokauden ajan. Asiaa ei tietysti yhtään helpota se tieto, että seuraavana päivänä tungetaan letkua peräpäähän.

Itse tähystys ei itselläni sattunut juuri ollenkaan. On tietysti melko epämiellyttävää / nöyryyttävää, kun tohtori tunkee kameraa hanuriin & pumppaa ilmaa suoleen ja tuntuu, että pakki räjähtää. Toimenpiteen jälkeen allekirjoittaneen helpotus oli suuri, kun sain tietää, ettei perseessäni asu aliení ja päälle muutama elämää suurempi pieru.

Toimenpiteestä ei kannata ottaa suurempaa stressiä, sillä vain pahentaa asiaa. :thumbs:

Huhhuh! Eilen kävin tähystyksessä, tyhjennykset meni ihan ok edeltävästi mutta sit itse tilantees ensin tuntu melkein niinku joku naapuri olis pistäny mua peppuun, sitten se rupes sattumaan ihan helvetisti ja oli niinkun totaalisen hirveen tuntunen ulostamistarve kokoajan.. toivottavasti ei paljo kakkaa lentäny =) en tiiä miten monta metriä sitä letkua se lekuri pyllyyn työnsi mutta tuntu ainakin kilometriltä... noh, nyt on tehty, alustavasti ei mitään kummalisempia löytyny tai ei ainakaan kertonu, kuulemma joku punotti mutta kait siitä tulee sit kutsu kotiin koska saa mennä vastauksia kuulemaa? Kait ne olis kertonu jos siellä jotain syöpää tms olisi? Ei tee kyllä peppuseksiä hetkeen mieli.. :urjo:

Seuraa inhorealistinen offtopic. Pahinta tässä ketjussa on se, että joku sairas kusipää kiihottuu tästäkin.

Voi sitä joku kiihottuakin.

Tuli vielä mieleen että sitä letkua työnnettiin muistaakseen 1.5metriä anukseen. Kamera letkun nenässä ja etusormen paksuinen.
Eka pahapaikka tulee n.60cm kohdalla kun tulee joku suolenmutka.
Se tekee häijyä.
Joutuu pahimmoillaan itse tökkimänn mahaansa siitäkohtaa kun pullistelee mahanahkan alla.... :hyper:

Tämä oli siinä tutkimuksessa kolmisen viikkoa sitten, ensimmäistä kertaa elämässä. Jännitti aika paljon, mutta ne tökkäsivät suoneen jotain M:llä alkavaa tököttiä ja se rentoutti huomattavasti.
Kaikenkaikkiaan totesin taas kerran, että etukäteispelko oli paljon pahempaa kuin itse toimitus. Muutaman kerran hoitsut joutuivat ohjaamaan tähystintä painamalla kaksin käsin vatsaani lekurin pumpatessa ilmaa. 40 minuuttia ja se oli siinä. Kyllä ne niin ammatimaisesti ja rutiinilla sen hoisi, ettei joutunut edes nöyryytystä tuntemaan.
Paljon enemmän minä kärsin henkisesti gynellä käynnistä.

Huomenna vuorossa gastroskopia... :hyper:
Siinä olen ollut kerran aikaisemmin ja se tuntui lähinnä oraaliselta raiskaukselta... :rolleyes:

Onko mentävä lääkärin kautta päästäkseen kyseiseen toimenpiteeseen vai voiko ajan varata suoraan?

Verikokeita sun muuta otettiin muutama kuukausi sitten ja mitään kummallista niissä ei kuulemma ollut, joten "lisää kuituja vain ja katsotaan miten käy, varaillaan tähystystä sitten jos ongelmat jatkuvat". Iltaisin nukkumaanmennessä maha murisee edelleen todella oudon kuuloisesti ja esiintyy myös epämiellyttäviä tuntemuksia, ilmeisesti kaasun takia. Itse tavaran koostomuskin on ollut vähän mitä sattuu. Tuossa muutama päivä sitten aivan puun takaa alkoi yrjö ja paska lentämään ja sitä sitten jatkuikin iltaan asti, olikohan yhteensattuma ja mahatautibakteeri olisi onnistunut osumaan kohdalle? Aktiviaa olin siinä syönyt ja siitä olikin juuri sen verran apua että laatta maistui ihan mansikalle :lol2:.

Käväisen hakemassa maitohappobakteereita apteekista muutaman päivän testiin mutta chances are että niistä ei mitään hyötyä ole.

Sori, röyhkeä nosto, searchilla löysin.

Eiköhän tuohon todellakin vaadi lääkärin lähetteen. Tuskin sä johonkin röntgeniinkään pääset vaan sillä tavalla, että varaat itse ajan: "Hei, otatteko kuvan mun kädestä?". Tosiaan, eli lääkäriin vaan valittamaan vaivoista. Kyllä niitten pitäisi se suoli tutkia, jos sulla on pitempiaikaista vaivaa eikä ole löytynyt mitään syytä verikokeilla, allergiatesteillä yms. Tsemppia matkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom