Pakkotoiston poliitikot?

Himmentäjä sanoi:
Itseäni on kiinnostanut yhteiskunnallinen vaikuttaminen jo jonkin aikaa ja tarkoituksena olisi liittyä kokoomusnuoriin tässä lähiaikoina. Jos jollakulla on kokemuksia puoluetoiminnasta niin tänne tietoa pliis...
Myös minua kiinnostaa yhteiskunnalinen vaikuttaminen, joten olen tutustunut eri puolueiden nuorisojärjestöihin. Naiset ovat verbaalisesti lahjakkaampia ja poliittisesti vähemmän korruptoituneita, joten valitsin heidät kertomaan omasta puolueestaan. Alla on lyhyet kuvaukset tapaamisien pääkohdista:

Vasemmistoliiton topakka nuori nainen oli sitä mieltä, että punttisalit ovat kapitalistiriistäjien juoni hyväksikäyttää tehokkaammin proletariaattia. Fyysisen suorituskyvyn kasvaessa tehdastyöläiset tekevät huomaamattaan tehokkaammin töitä, jolloin tuotantohyödykkeiden omistajat rikastuvat entisestään. Ei ollut minun puolueeni.

Demarien Siina Millanpää oli noin 150-kiloinen puoluejyrä. Tulimme hyvin juttuun alkoholin avulla, joten rohkenin kysyä, miksi hän oli niin lihava. Hänen mielestään vastuu hänen lihavuudestaan on viime kädessä valtiolla. Kuntien tulisi järjestää jokaiselle kansalaiselle painoindeksi väliltä 20-25. Ei kuulemma ollut hänen syynsä, että hän oli valaskala. Syy oli yhteiskunnan, joka ei järjestä välttämättömiä palveluita, vaan odottaa jäseniltään edes jotain panostusta. Ei ollut minun puolueeni.

Keskustan Justiina Puupää löi minua kaulimella ehdotettuani hänelle ménage à trois'ta Tanja Karpelan kanssa. Olin ymmärtänyt väärin Vanhasen idean ydinperheestä. Se ei kuulemma ollutkaan patriarkaatti, jossa alistuvat vaimot palvelevat miestään. Harmi. Ei ollut minun puolueeni.

Vihreiden Rosa Meriläinen tuli tapaamiseemme oudosti makealle haisten. Itse kärsin kuitenkin ilmavaivoista ja menetin itsehillintäni jo kätellessämme. Onneksi Rosa ymmärtää luonnollisia asioita, kuten kaikki vihreissä. Hän jopa kysyi, olinko syönyt vanhaksi menneitä ituja. Rosa löi minua yksityisautoilijan menopelistä irti repäisemällään roiskeläpällä kuultuaan, etteivät idut olleet syynä, vaan päivittäin syömäni kahden kilon satsi kanaa. Good ol' chicken. Ei ollut minun puolueeni.

Kristillisten Fridrika Pyhä löi minua Raamatulla päähän kerrottuani, että asun yhdessä kahden miehen kanssa. Se on kuulemma syntiä, vaikka Hoasin soluasunnossa asummekin. Isku päähän oli niin kova, että tämän jälkeen kuulin vain hajasanoja: "Homo on homohomohomo. Kuolemansynti. Kiirastuli. Helvetti. Moraaliton." Ei ollut minun puolueeni.

Kokoomuksen Suo Riutuja pyyhälsi paikalle jakkupuvussaan ja korkokengissään. Kävimme läpi taloudellisia ja yhteiskunnallisia asioita. Näkemyksemme olivat hyvin samanlaiset ja hän treenasi jopa salillakin, joten tulimme erinomaisesti juttuun. Oli sääli, että hänen täytyi lopulta lähteä, mutta oli ilo katsella hänen menevän. Muutaman askeleen otettuaan hän kääntyi ympäri ja sanoi: "Yksilöt ovat vastuussa itsestään ei valtio. Kaiken eteen joutuu tekemään työtä. Mitään ei saa ilmaiseksi, ei etenkään näin tiukkaa takapuolta." Tämä puolue oli minulle juuri sopiva.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
lIhaa sanoi:
Myös minua kiinnostaa yhteiskunnalinen vaikuttaminen, joten olen tutustunut eri puolueiden nuorisojärjestöihin. Naiset ovat verbaalisesti lahjakkaampia ja poliittisesti vähemmän korruptoituneita, joten valitsin heidät kertomaan omasta puolueestaan. Alla on lyhyet kuvaukset tapaamisien pääkohdista:

Vasemmistoliiton topakka nuori nainen oli sitä mieltä, että punttisalit ovat kapitalistiriistäjien juoni hyväksikäyttää tehokkaammin proletariaattia. Fyysisen suorituskyvyn kasvaessa tehdastyöläiset tekevät huomaamattaan tehokkaammin töitä, jolloin tuotantohyödykkeiden omistajat rikastuvat entisestään. Ei ollut minun puolueeni.

Demarien Siina Millanpää oli noin 150-kiloinen puoluejyrä. Tulimme hyvin juttuun alkoholin avulla, joten rohkenin kysyä, miksi hän oli niin lihava. Hänen mielestään vastuu hänen lihavuudestaan on viime kädessä valtiolla. Kuntien tulisi järjestää jokaiselle kansalaiselle painoindeksi väliltä 20-25. Ei kuulemma ollut hänen syynsä, että hän oli valaskala. Syy oli yhteiskunnan, joka ei järjestä välttämättömiä palveluita, vaan odottaa jäseniltään edes jotain panostusta. Ei ollut minun puolueeni.

Keskustan Justiina Puupää löi minua kaulimella ehdotettuani hänelle ménage à trois'ta Tanja Karpelan kanssa. Olin ymmärtänyt väärin Vanhasen idean ydinperheestä. Se ei kuulemma ollutkaan patriarkaatti, jossa alistuvat vaimot palvelevat miestään. Harmi. Ei ollut minun puolueeni.

Vihreiden Rosa Meriläinen tuli tapaamiseemme oudosti makealle haisten. Itse kärsin kuitenkin ilmavaivoista ja menetin itsehillintäni jo kätellessämme. Onneksi Rosa ymmärtää luonnollisia asioita, kuten kaikki vihreissä. Hän jopa kysyi, olinko syönyt vanhaksi menneitä ituja. Rosa löi minua yksityisautoilijan menopelistä irti repäisemällään roiskeläpällä kuultuaan, etteivät idut olleet syynä, vaan päivittäin syömäni kahden kilon satsi kanaa. Good ol' chicken. Ei ollut minun puolueeni.

Kristillisten Fridrika Pyhä löi minua Raamatulla päähän kerrottuani, että asun yhdessä kahden miehen kanssa. Se on kuulemma syntiä, vaikka Hoasin soluasunnossa asummekin. Isku päähän oli niin kova, että tämän jälkeen kuulin vain hajasanoja: "Homo on homohomohomo. Kuolemansynti. Kiirastuli. Helvetti. Moraaliton." Ei ollut minun puolueeni.

Kokoomuksen Suo Riutuja pyyhälsi paikalle jakkupuvussaan ja korkokengissään. Kävimme läpi taloudellisia ja yhteiskunnallisia asioita. Näkemyksemme olivat hyvin samanlaiset ja hän treenasi jopa salillakin, joten tulimme erinomaisesti juttuun. Oli sääli, että hänen täytyi lopulta lähteä, mutta oli ilo katsella hänen menevän. Muutaman askeleen otettuaan hän kääntyi ympäri ja sanoi: "Yksilöt ovat vastuussa itsestään ei valtio. Kaiken eteen joutuu tekemään työtä. Mitään ei saa ilmaiseksi, ei etenkään näin tiukkaa takapuolta." Tämä puolue oli minulle juuri sopiva.


Tässä oli kyllä vallan hauska kirjoitus, mihinkäs unohtui perussuomalaiset, kai siellä nuorisojärjestössä on naisiakin.
 
lIhaa sanoi:
...

Kokoomuksen Suo Riutuja pyyhälsi paikalle jakkupuvussaan ja korkokengissään. Kävimme läpi taloudellisia ja yhteiskunnallisia asioita. Näkemyksemme olivat hyvin samanlaiset ja hän treenasi jopa salillakin, joten tulimme erinomaisesti juttuun. Oli sääli, että hänen täytyi lopulta lähteä, mutta oli ilo katsella hänen menevän. Muutaman askeleen otettuaan hän kääntyi ympäri ja sanoi: "Yksilöt ovat vastuussa itsestään ei valtio. Kaiken eteen joutuu tekemään työtä. Mitään ei saa ilmaiseksi, ei etenkään näin tiukkaa takapuolta." Tämä puolue oli minulle juuri sopiva.

lIhaa löi kyllä kunnarin tällä tekstillä. :D

Jos olisin kilpailukykyinen ja menestyksekäs, liittyisin oitis Kokoomukseen; "Vastuu yksilölle." Mutta kun en ole niin vasemman laidan holhouspolitiikka herättää enemmän vastakaikua. :D
 
jantunen7 sanoi:
Tässä oli kyllä vallan hauska kirjoitus, mihinkäs unohtui perussuomalaiset, kai siellä nuorisojärjestössä on naisiakin.
Ei unohtunut. Ei niillä ole kuin Soini ja Halme.
 
City-lehti haastatteli (viime vuosituhannella) kansanedustajia kysymällä "tulisiko kannabiksen laillistamisesta keskustella eduskunnassa". keskustelun aihetta en pidä tärkeänä, vaan vastausta. tässä pari nohevaa esimerkkiä:

"Vastaan kaikkiin esittamiinne kysymyksiin ei."
-- Ulla-Maj Wideroos, rkp.

"Eduskunnan tulee keskustella kaikista asioista"
-- Juha Karpio, kok.

Keskustelua halusivat puolueittain:
Kok. 54%
NuSu 50%
SDP 83%
VIHR. 100%
EK 100%

Keskustelua eivat halunneet:
Kesk. 82%
RKP 100%
SKL 100%
REM 100%

Ja mitä hain tällä muinaisjäänteellä takaa. Kansanedustajien tehtävänä pitäisi olla kansan edustaminen, ei itsensä edustaminen. Mun mielestä kansanedustajat joutuvat nöyrtymään mm. median aiheuttaman paineen alla. Lehdistö leimaa rasistiksi jos nostetaan maahanmuuttajien sopeutumisongelmat esille tai sitten vaihtoehtoisesti narkomaaniksi jos huomataan huumausainepolitiikassa selviä puutteita tai parannusvaihtoehtoja. Mitä helvettiä semmonen ylipäätään tekee eduskunnassa, joka ei omaa mielipidettään jostain asiasta voi kertoa edustamilleen ihmisille?

Ratkaisuksi olen itse ajatellut eräänlaista kansalaisadressia. Kuka tahansa kansalainen voisi tehdä lakialoitteen. Kaikki voisivat äänestää esim. netin kautta "kyllä/ei" aloitteelle. Jos aloite keräisi tarpeeksi ääniä, pitäisi eduskunnan keskustella asiasta.
 
:offtopic: Mua ihmetyttää suuresti miksi suomalaiset duunaritkin äänestää yleensä jotain porvaripuoluetta eikä työväenpuoluetta, vaikka monilla duunareilla ajatukset ovat vasemmalla.........taitaa ihmiset pelätä että heidät leimataan kommunisteiksi tai sitten he eivät ajattele asiaa sen enempää.......

Olen itse esimerkiksi ollut todistamassa, kuinka köyhä yh-äiti äänesti silmät kirkkaina kokoomusta:(




Itse en tunnusta mitään puoluetta, koska vasemmistoliittokin on aika oikeella nykyisen puheenjohtajan ansiosta:curs:

Jos johonkin pitäisi liittyä niin se olisi sosialistiliitto (www.sosialistiliitto.org)
 
lIhaa sanoi:
Kokoomuksen Suo Riutuja pyyhälsi paikalle jakkupuvussaan ja korkokengissään. Kävimme läpi taloudellisia ja yhteiskunnallisia asioita. Näkemyksemme olivat hyvin samanlaiset ja hän treenasi jopa salillakin, joten tulimme erinomaisesti juttuun. Oli sääli, että hänen täytyi lopulta lähteä, mutta oli ilo katsella hänen menevän. Muutaman askeleen otettuaan hän kääntyi ympäri ja sanoi: "Yksilöt ovat vastuussa itsestään ei valtio. Kaiken eteen joutuu tekemään työtä. Mitään ei saa ilmaiseksi, ei etenkään näin tiukkaa takapuolta." Tämä puolue oli minulle juuri sopiva.

Milloin me ollaan tavattu?;)

Heh, nuo kuvaukset olivat kyllä loistavia! Ihmisten kannattaisi oikeasti ottaa selvaa muutenkin eri puolueiden toiminnasta ja käydä kuuntelemassa muutakin kuin, vain tiedotusvälineista tulevaa informaatiota. Vaikkei innostuisi itse aktiiviseksi politiikan harrastajaksi, niin voisi ainakin olla helpompi valita se oma ehdokas seuraavissa vaaleissa.
 
Champion sanoi:
:offtopic: Mua ihmetyttää suuresti miksi suomalaiset duunaritkin äänestää yleensä jotain porvaripuoluetta eikä työväenpuoluetta, vaikka monilla duunareilla ajatukset ovat vasemmalla.........taitaa ihmiset pelätä että heidät leimataan kommunisteiksi tai sitten he eivät ajattele asiaa sen enempää.......

Olen itse esimerkiksi ollut todistamassa, kuinka köyhä yh-äiti äänesti silmät kirkkaina kokoomusta:(

Itse en tunnusta mitään puoluetta, koska vasemmistoliittokin on aika oikeella nykyisen puheenjohtajan ansiosta:curs:

Jos johonkin pitäisi liittyä niin se olisi sosialistiliitto (www.sosialistiliitto.org)

Minäpäs olen kuulunut sosiaalidemokraattien soittokuntaan. Eikä ollut mitään uus-sosiaalidemokraatteja vaan oikeita punikkeja. Harmi että kommunismi oli niin paska idea. :)
 
Smart sanoi:
Milloin me ollaan tavattu?;)
Se oli siinä Teatterin baaritiskillä. Kyllä sä muistat...

Smart sanoi:
Ihmisten kannattaisi oikeasti ottaa selvaa muutenkin eri puolueiden toiminnasta ja käydä kuuntelemassa muutakin kuin, vain tiedotusvälineista tulevaa informaatiota. Vaikkei innostuisi itse aktiiviseksi politiikan harrastajaksi, niin voisi ainakin olla helpompi valita se oma ehdokas seuraavissa vaaleissa.
Tarkoitatko nyt vappupuheiden kuuntelua vai millaista osallistumista? Pelkkiä tiedotusvälineitä seuraamalla sopivan ehdokkaan löytäminen on kieltämättä vaikeaa, kun puolueesta riippumatta poliitikot antavat niissä itsestään melko lahopäisen kuvan.
 
Champion sanoi:
Olen itse esimerkiksi ollut todistamassa, kuinka köyhä yh-äiti äänesti silmät kirkkaina kokoomusta:(

Mihin vaalisalaisuus unohtui :)
 
Champion sanoi:
:Itse en tunnusta mitään puoluetta, koska vasemmistoliittokin on aika oikeella nykyisen puheenjohtajan ansiosta:curs:

Jos johonkin pitäisi liittyä niin se olisi sosialistiliitto (www.sosialistiliitto.org)

Huh, kuulostaa aika pelottavalta.

Vakavasti puhuen on vähän sääli, että Suomessa on maailman oikeistolaisin vasemmistopuolue ja vasemmistolaisin oikeistopuolue. Ilmeisesti poliitikot luottavat siihen tilastolliseen faktaan, että vain keskivertoäänestäjää miellyttämällä voi pärjätä.

Toisaalta ehkä Kokoomuksen ja vasemmistopuolueiden värittömyys on sittenkin hyvä asia, koska muuten Kepu olisi aina vallassa. :)
 
Vinho Tinto sanoi:
Toisaalta ehkä Kokoomuksen ja vasemmistopuolueiden värittömyys on sittenkin hyvä asia, koska muuten Kepu olisi aina vallassa. :)

Ööh, eikö Kokoomuksen ja Vasureiden värittömyys juurikin pelaa Kepun pussiin? :) Vai millä logiikalla ajattelit?
 
Niin siis jos kerran keskivertoäänestäjää miellyttävä puolue voittaa tilastollisesti aina, ja kokoomus olisi nykyiseen verrattuna vahvasti oikealla plus demarit vahvasti vasemmalla, niin Kepu (joka nyt on niin keskiverto kuin voi olla) voittaisi jokaiset vaalit.

Joten siksi on ehkä onni, että Kokoomus ja demarit ovat siellä keskellä tappelemassa samoista keskivertoäänestäjistä - mua kun ei ainakaan innosta ajatus Vanhasen Matin kakskytvuotisesta pääministerikaudesta.

Tässä logiikkani. Aika sumeaa joo.
 
Mielessä on ollu keskusta nuoriin liittyminen, mutta ei taida oikein löytyä aikaa. Politiikka on mielenkiinnostavaa :)
 
jarre55 sanoi:
Miksei äänestäisi?


No yksin kertaisesti siitä syystä, että kokoomus ei aja yhtään kyseisen henkilön asioita:jahas: ........ehdokas kai oli saanut äänestämään itseään jakamalla jotain tulitikkurasioita tai ilmapalloja ostarilla (jotka ostetaan verorahoilla) ja puhumalla mukavia
 
Champion sanoi:
No yksin kertaisesti siitä syystä, että kokoomus ei aja yhtään kyseisen henkilön asioita:jahas: ........ehdokas kai oli saanut äänestämään itseään jakamalla jotain tulitikkurasioita tai ilmapalloja ostarilla (jotka ostetaan verorahoilla) ja puhumalla mukavia


Perustele!

Mitkä ovat olleet ne esim. eduskunnassa yksinhuoltajien asemaa parantavat lakiehdotukset, joita kokoomus on ollut torpedoimassa?

Mielenkiinnolla odottelen painavaa faktaa!

P.S. Älä vastaa kysymykseen vastakysymyksellä, koska itse heitit väitteen joka vaatii tiukkaa perustelua!:whip:
 
jarre55 sanoi:
P.S. Älä vastaa kysymykseen vastakysymyksellä, koska itse heitit väitteen joka vaatii tiukkaa perustelua!:whip:
Mä saan siis kysyä vastakysymyksen. Mitä Kokoomus on tehnyt yksinhuoltajien aseman parantamiseksi?
 
Yksinhuoltaja voi äänestää mitä puoluetta vaan, paitsi keskustaa ja kristillisiä, ja aina menee oikein. Eikä näitä uusioperheitä, vai miksi niitä sanotaan nykyään, ole jo aika helvetin paljon.
 
Back
Ylös Bottom