Myös minua kiinnostaa yhteiskunnalinen vaikuttaminen, joten olen tutustunut eri puolueiden nuorisojärjestöihin. Naiset ovat verbaalisesti lahjakkaampia ja poliittisesti vähemmän korruptoituneita, joten valitsin heidät kertomaan omasta puolueestaan. Alla on lyhyet kuvaukset tapaamisien pääkohdista:Himmentäjä sanoi:Itseäni on kiinnostanut yhteiskunnallinen vaikuttaminen jo jonkin aikaa ja tarkoituksena olisi liittyä kokoomusnuoriin tässä lähiaikoina. Jos jollakulla on kokemuksia puoluetoiminnasta niin tänne tietoa pliis...
Vasemmistoliiton topakka nuori nainen oli sitä mieltä, että punttisalit ovat kapitalistiriistäjien juoni hyväksikäyttää tehokkaammin proletariaattia. Fyysisen suorituskyvyn kasvaessa tehdastyöläiset tekevät huomaamattaan tehokkaammin töitä, jolloin tuotantohyödykkeiden omistajat rikastuvat entisestään. Ei ollut minun puolueeni.
Demarien Siina Millanpää oli noin 150-kiloinen puoluejyrä. Tulimme hyvin juttuun alkoholin avulla, joten rohkenin kysyä, miksi hän oli niin lihava. Hänen mielestään vastuu hänen lihavuudestaan on viime kädessä valtiolla. Kuntien tulisi järjestää jokaiselle kansalaiselle painoindeksi väliltä 20-25. Ei kuulemma ollut hänen syynsä, että hän oli valaskala. Syy oli yhteiskunnan, joka ei järjestä välttämättömiä palveluita, vaan odottaa jäseniltään edes jotain panostusta. Ei ollut minun puolueeni.
Keskustan Justiina Puupää löi minua kaulimella ehdotettuani hänelle ménage à trois'ta Tanja Karpelan kanssa. Olin ymmärtänyt väärin Vanhasen idean ydinperheestä. Se ei kuulemma ollutkaan patriarkaatti, jossa alistuvat vaimot palvelevat miestään. Harmi. Ei ollut minun puolueeni.
Vihreiden Rosa Meriläinen tuli tapaamiseemme oudosti makealle haisten. Itse kärsin kuitenkin ilmavaivoista ja menetin itsehillintäni jo kätellessämme. Onneksi Rosa ymmärtää luonnollisia asioita, kuten kaikki vihreissä. Hän jopa kysyi, olinko syönyt vanhaksi menneitä ituja. Rosa löi minua yksityisautoilijan menopelistä irti repäisemällään roiskeläpällä kuultuaan, etteivät idut olleet syynä, vaan päivittäin syömäni kahden kilon satsi kanaa. Good ol' chicken. Ei ollut minun puolueeni.
Kristillisten Fridrika Pyhä löi minua Raamatulla päähän kerrottuani, että asun yhdessä kahden miehen kanssa. Se on kuulemma syntiä, vaikka Hoasin soluasunnossa asummekin. Isku päähän oli niin kova, että tämän jälkeen kuulin vain hajasanoja: "Homo on homohomohomo. Kuolemansynti. Kiirastuli. Helvetti. Moraaliton." Ei ollut minun puolueeni.
Kokoomuksen Suo Riutuja pyyhälsi paikalle jakkupuvussaan ja korkokengissään. Kävimme läpi taloudellisia ja yhteiskunnallisia asioita. Näkemyksemme olivat hyvin samanlaiset ja hän treenasi jopa salillakin, joten tulimme erinomaisesti juttuun. Oli sääli, että hänen täytyi lopulta lähteä, mutta oli ilo katsella hänen menevän. Muutaman askeleen otettuaan hän kääntyi ympäri ja sanoi: "Yksilöt ovat vastuussa itsestään ei valtio. Kaiken eteen joutuu tekemään työtä. Mitään ei saa ilmaiseksi, ei etenkään näin tiukkaa takapuolta." Tämä puolue oli minulle juuri sopiva.