Pakkotoisto pahemmin jumissa ku mun lihakset

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että jumiko Pakkis eilen illalla kymmenen maissa muillakin kuin minulla? Pari kertaa aiemminkin lyöny sivusto ihan jumiin.

Eli oliko vika palvelimella vai omissa sydeemeissä?

Oma veikkaus: Pakkiksella oli miljoonamiljoonaa kävijää ja palvelin veti herneen nenään. Olenko Mike oikeassa? :rolleyes:

Meinaakko sä sitä Internal Server Error vai? Mulla ainaki tullu tänäänki ku yrittää mennä joihinki threadeihi. ;/

Huomaa, että kesäkuntoon -miehet ovat terästäytyneet ja heränneet talviuniltaan, kun alkaa olla päivittäin yli 1000 selaajaa kerralla sivustoilla.:)

Pakkiksen kävijämääräthän kasvavat edellen aika nopeasti, joten olisiko siinä syy? Ei ehdi Mike reagoida tai jotain :)

Jeps, olen diagnosoinut melko säännöllisen sivuston hidastumisen iltaisin, menee jumiin kunnolla. Lisäksi eilen tuli pari kertaa internal server error.

Lol mitä määriä. Ihan vain näin mielenkiinnosta, paljon kuluu kaistaa kuukaudessa tai millaista letkua tällainen palvelu ylipäätään vaatii?

Lol mitä määriä. Ihan vain näin mielenkiinnosta, paljon kuluu kaistaa kuukaudessa tai millaista letkua tällainen palvelu ylipäätään vaatii?

Kuukauden siirtomäärät ovat noin 600-650 gigatavun luokkaa.
Mahottomasti kaistaa ei kuitenkaan kulu, perstuntumalta sanoisin että ruuhkaikoinakin alta 5 Mbit/s luokkaa liikkuu tavaraa. Koska sisältö on kumminkin "staattista". Ei mitään raskaita videoita esim.

Jeps, olisin kyllä kuvitellut tuota kaistaa enemmän kuluvan. :)

Helposti sitä voisi näin luulla. Mutta suurempi haaste on itse foorumisoftan ajaminen käyttäjille. Koska softa muodostaa pyydetyt sivut aina dynaamisesti käyttäjän pyynnön mukaan + gzippaa ne ennen lähetystä (vähentää kaistan tarvetta + nopeuttaa latautumista hitailla yhteyksillä). Eli enempi tämä vaatii raakaa laskentatehoa palvelimilta kuin, hillitöntä kaistaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom