"Pakko" osallistua tapahtumiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja luumu
  • Aloitettu Aloitettu
ANTEEKSI!!! Tuli väärälle alueelle! Saa siirtää tuonne yleiseen keskusteluun. Tämän siitä saa kun on monta ikkunaa auki... :curs:

Keskusteltiin tuossa juuri ystävän kanssa hautajaisiin, häihin, lakkiaisiin ym. osallistumisen pakosta.

Mitä mieltä olette? Kuinka "pakko" mihinkin on osallistua?

Mistä voi loukkaantua? Voiko muijan serkun häihin jättää menemättä? Esimerkiksi muijan äiteen hautajaisiin ilmeisesti "pitää" mennä. Jos kaverilla on häät, sinne pitää mennä? Entä jos kaveri pitää häät Suomen toisella puolella? Entäs serkun lakkiaiset lähiseudulla?

Missä menevät rajat? :hyper: :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hautajaisiin ei kannata osallistua, sillä mahdollinen arkunkanto häiritsee palautumista. Ja muistokahveilla tulee kuitenkin vedettyä voileipäkakkua, mikä on omiaan tuhoamaan hyvin alkaneen dieetin.

Tässä menee raja.

luumu sanoi:
ANTEEKSI!!! Tuli väärälle alueelle! Saa siirtää tuonne yleiseen keskusteluun. Tämän siitä saa kun on monta ikkunaa auki... :curs:

Keskusteltiin tuossa juuri ystävän kanssa hautajaisiin, häihin, lakkiaisiin ym. osallistumisen pakosta.

Mistä voi loukkaantua? Voiko muijan serkun häihin jättää menemättä? Esimerkiksi muijan äiteen hautajaisiin ilmeisesti "pitää" mennä. Jos kaverilla on häät, sinne pitää mennä? Entä jos kaveri pitää häät Suomen toisella puolella? Entäs serkun lakkiaiset lähiseudulla?

Missä menevät rajat? :hyper: :)
En tiedä missä menee raja, mutta tuollaiset "pakko"osallistua tapahtumat on ärsyttäviä nuin yleensä ottaen.

Tässä onkin hyvä kaikkien kertoa oma mielipiteensä tai käsityksensä yleisestä mielipiteestä, koska näin saamme kaikki kuvan yleisestä käsityksestä.

Yleensä vetoan siihen, että on töitä. Isommista (häät, hautajaiset, yms) jutuista ei kehtaa aina luistaa.

Niinno, itsellä oli tässä juuri ylioppilasjuhlat ja ajattelin aluks että nehän on itseasiassa aika turhat tyyliin jengi lappaa meidän talolle muka "juhlimaan" jotain semmosta asiaa mikä itelle ei nyt merkinnyt paljo mitään. Tulee, onnittelee ja vibbaa fyffet kouraan ja sitte sanotaan "kiitos" ja :) -naamataulu vaan päälle. Joo.. mutta sitten ajattelin myös että nehän on muutakin kuin vaan mun juhlat, esim. sukulaiset pääsee tapaamaan toisiaan, seurustelee jne että ei se loppujen lopuks ollukka mikään turha tapahtuma.

Ja tietysti keräsin ihan kelpo summan manitsguuggelia :evil:

Jokaisella ihmisellä on oma raja osallistumispakolle. Itse osallistun vain lähimpien tuttujen/sukulaisten juhliin. Olisihan se kummaa jos juhlakalun sisko/veli puuttuisi paikalta.

Eipä oo tullu kauheesti käytyä juhlissa viimeaikoina. Keväällä oli kahden puolituntemattoman sukulaisen hautajaiset, en ollu paikalla. Viikko sitten oli ja huomenna olis serkkujen rippijuhlat, en ollut enkä ole paikalla. Mitähän vielä? Kovasti oon ootellu, että joku kaveri joskus pukkais hääkutsua niin voisin vaikka mennäkin. Tosin jos vasta sitten kun oon riittävän iso ja saan ostettua sopivan puvun. Ei tarttis sit ostaa aina uusia pukuja kun kasvaa (toivottavasti)...

Jos on kutsuttu, mutta ei mene ystäviensä häihin tai serkkunsa hautajaisiin ilmoittamatta syytä, on henkilö epäkohtelias. Ilmeisestikään hän ei arvosta ystäviensä mielipidettä tai tunteita. Jos kyseessä on sadan ihmisen pikkujoulu tai naapurin pojan ylppärijuhla, niin asia ei ole niin vakava, mutta jos lähisukulainen on nimenomaan halunnut sinut johonkin tapahtumaan mukaan, niin on kohteliasta mennä tai selittää, miksi ei pääse. Voi tietysti sanoa, että "Kiitos kutsusta, mutta ei kiinnosta." jonka jälkeen ei varmaan enää saa jatkossa näitä ärsyttäviä kutsuja.

Olosuhteet määräävät tilanteen ja käyttäytymissäännöt.

Sumu sanoi:
Eipä oo tullu kauheesti käytyä juhlissa viimeaikoina. Keväällä oli kahden puolituntemattoman sukulaisen hautajaiset, en ollu paikalla. Viikko sitten oli ja huomenna olis serkkujen rippijuhlat, en ollut enkä ole paikalla. Mitähän vielä? Kovasti oon ootellu, että joku kaveri joskus pukkais hääkutsua niin voisin vaikka mennäkin. Tosin jos vasta sitten kun oon riittävän iso ja saan ostettua sopivan puvun. Ei tarttis sit ostaa aina uusia pukuja kun kasvaa (toivottavasti)...

Ostat pari semmosta Dressmannin halpis-pukua, hinta 99e.

Mutta asiaan, mua nyppii suunnattomasti etenkin suvun puolelta tulevat pakolliset kissanristiäiset. Nytkin pitää mennä johonkin vitun ruåtsiin juomaan jotain vitun viinaa. Ja lentäen, kun lomia ei ole. Halpaa. Not.

Omat rippijuhlat - miksi edes käydä rippikoulu, toisaalta voi saada rahaa lahjaksi
Omat yo-juhlat - yo-tutkinto ei ole mikään saavutus, 60% hankkii sen kuitenkin, mutta täältä erityisesti saa yleensä rahaa lahjaksi
Muiden yo-juhlat - no yo-tutkinto ei oo saavutus, ei sitä kannata juhlia, joten nuo voi skipata aina
Hautajaiset - ei todellakaan jos ei oo itselle rakas henkilö, en minä ainakaan mennyt esim setäni hautajaisiin jota en tuntenut juuri lainkaan, vaikka kysyttiin
Häät - kavereiden häihin jotka kutsuu, kyllä. toisaalta henkilöt joita vain tunnen mutta en ole erityisesti pitänyt yhteyttä, ei. ei olisi kuitenkaan mitään sanottavaa

Ja jos joku noista on kaukana, en lähtisi. En lähtisi varmaankaan edes tampereelle asti täältä pk-seudulta.

Threadin aloittajalle: oman muijan äidin hautajaisiin kyllä, sillä muijas varmaankin tarvii tukea tuommoisessa tilanteessa. Tyyliin parhaitten kavereitten häiden takia vois lähtee tampereelle, mutta jos vaikka nämä parhaimmat kaverit pitäis häitä turussa niin en menisi.

Jotain tommosta näin äkkiä ajateltuna

No jos ne juhlat on samalla paikkakunnalla ja tämä juhlittava on sellainen jonka kanssa pidät yhteyttä ja ootte tekemisissä niin sitten "pitää" mennä. Mutta jos taas tietää, että se on kutsunut vaan ettei tuu sanomista kun on jätettu kutsmumista, niin sitten on aivan sama meneekö vai ei, tuskin sielläkään päässä sinne kauheesti odotetaan. Ja kyllä mä ainakin ymmärrän jos joku ei halua lähtee toiselle puolelle Suomea mitään rippijuhlia viettämään.

Tää on ihan vitun hyvä topicci näin kesän kynnyksellä. Mä lähden siitä, että jos kesteihin menemisen ajatus vituttaa, niin silloin sen ihmisen on pakko olla niin etäinen, että sinne ei tarvi mennä. Mä en menny viime kesänä Parikkalaan juhlimaan kaverin pikkubroidin häitä. Häälahja+junalippu+majoitus=nouuuu tänx. Ei ole ilmaisen viinan arvoista. Broidin muistaakseni tuskaili toissakesänä, että "Mulla on heinäkuussa neljät häät. Joka viikonloppu pitäis mennä häihin. Nyt mä en ehdi olemaan mökillä yhtäkään viikonloppua heinäkuussa!!!"

Mä en haluaisi, että mun juhlissa on yksikään ihminen vastentahtoisesti. Mä en ole koskaan ymmärtänyt, että mikä tollaisessa lojaalisuudessa on muka niin hienoa.

luumu sanoi:

Kaikesta muusta voi luistaa jos ei ole fiilistä paitsi hautajaisista. Peijaiset ovat ainakin minulle sen verran tärkeä asia että jos minut on paikalle kutsuttu niin kyllä sinne myös menen ihan kunnioituksesta kuolleen omaisten surua kohtaan, vaikka itse kuopattava ei niin läheinen olisikaan.

VAin todella lähipiirin juhliin jos on pakko niin menen. Useimmiten on onneksi töitä että en pääse. Suurin osa näistä juhlista on kuitenkin niin pirun teennäisiä.

Kaikesta muusta voi luistaa jos ei ole fiilistä paitsi hautajaisista. Peijaiset ovat ainakin minulle sen verran tärkeä asia että jos minut on paikalle kutsuttu niin kyllä sinne myös menen ihan kunnioituksesta kuolleen omaisten surua kohtaan, vaikka itse kuopattava ei niin läheinen olisikaan.

Mielestäni sitä asiaa voi kunnioittaa muutenkin. Olen muutamat läheiset hautajaiset viettänyt katkerasti ja jonkun puolitutun sukulaisen hautajaisiin en lähde. On todella vaikeaa olla surullinen jos ei ole mitään tunteita kyseistä ihmistä kohtaan ja jos olet taas normaali itsesi niin varmasti loukkaat muita. Samoin siellä sitten tulee menneet liian kipeästi muistiin.

Mä en ole ikinä ollut yhdenkään mummon tai vaarin hautajaisissa. Kaikki neljä menneet. Häitä ei ole tullu vastaan, totta helvetissä sinne mennään, siellähän on alkoholia. ;)

NP sanoi:
Häitä ei ole tullu vastaan, totta helvetissä sinne mennään, siellähän on alkoholia.

Häät on suomalaisten suosikkijuhlat: ilmasta viinaa, ilmasta ruokaa, kesä, soitto-orkesteri ja kauniita naisia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom