Pakkiksen sukeltajat! Bunaken Pohjois-Sulawesi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MR.6PACK
  • Aloitettu Aloitettu
Marraskuussa suuntaan nokan kohti Indonesiaa ja siellä Living Colours Dive Resort ja sukelluskeskukuseen, joka sijaitsee trooppisella Bunakenin saarella Manadon kaupungin edustalla Pohjois-Sulawesilla, Indonesiassa. http://www.livingcolours.fi/.

Onko kukaan tai kenekään tuttu ollut tuolla aikaisemmin? Tarkoitukseni olisi lähinnä snorklata. Lennot ja majoitus on jo varattu, joten sellaiset "älä jätä tekemättä" vinkit on tervetulleita.

Sukelluskurssin voi suorittaa paikan päällä, tosin olisiko viisaampaa käydä kurssi jo suomessa??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olin siella viime kesna reilun viikon. loistava sukellusmesta. kannattaa opetella sukeltamaan tai suorittaa sukelluskurssi bunakenilla, koska paikassa ei voi tehda mitaa muuta kuin sukeltaa. snorklaus on suunnilleen jaavuorenhuippu tai esileikki...ei kannata menna sinne asti vain snorklaamaan. riippuu vahan henkilosta, itse tekisin kurssit paikanpaalla. paljon hauskempaakuin koyosuomessa.

ps. jfg juuri nyt sukeltamassa vietnam-philippiinit akselilla. vietnamia ei voikylla suositella sukellukseen... philippiinit taas world glass kohteita taynna.

Missäs kannattaisi sukellusharrastus aloittaa? Tekisi todella mieli, ja jotain kurssejakin katselin tälle keväälle, mutta Suomen hinnat ovat suhteellisen suolaiset. Onko järkevää jollain etelänmatkalla käydä kurssi, tällöin pääsisi myös suoraan parempiin vesiin sukeltelemaan?

Missäs kannattaisi sukellusharrastus aloittaa? Tekisi todella mieli, ja jotain kurssejakin katselin tälle keväälle, mutta Suomen hinnat ovat suhteellisen suolaiset. Onko järkevää jollain etelänmatkalla käydä kurssi, tällöin pääsisi myös suoraan parempiin vesiin sukeltelemaan?

Egyptissä on hyvä sukeltaa, jos euroopassa aikoo hommat hoitaa. Thaimaa (niin itä- kuin länsipuoli) on myös sukelluksen kärkipaikkoja.

itse opetellut sukeltamaan täällä kotimaisessa hernerokassa, mutta muuten thaimaa ja indonesia (just bunaken) lemppareita. Enskesalla (2998) varattu sieltä livingcoloursista DM kurssikin. Mutta siellä kannattaa ehdottomasti sukeltaa, snorklatessa jää paljosta paitsi.

Etelässä kannattaa sukelluskurssi suorittaa. Itse suoritin kurssin Punaisella merellä ja olin oikein tyytyväinen kurssiin.

Up. Lähditkö reissuun asti? Kokemukset kiinnostaisivat, juuri tuosta Living Colours Dive Resortista. Snorklausmielessä kohdetta suunnittelemassa ensi vuodelle.

Ja threadin siirto varmaan matkailupuolelle?

edit: googletin ja yllättäen ensimmäinen osuma pakkikselle :D

Meillä oli tarkoitus mennä tonne nyt syksyllä, mutta vaihdettiin kohdetta Karibialle. Oltiin jo viittä vaille varaamassa lentolippuja. Kaveri oli tuolla Bunakenilla hetki sitten ja kertoi, että siellä oli pinnalla aika likaista, kelluvien käytettyjen vauvanvaippojen sekaan joutu pulahtamaan veneestä...
Mondon Sukelluskirjassa paikkaa on kyllä hehkutettu maasta taivaisiin, ja paljon olen muualtakin kehuja kuullut. Kait se on vielä itsekin joku päivä käytävä tarkistamassa, varsinkin jos dugongeja mielii nähdä. Makroa siellä on kuulema paljon, ja paikka on kuvaajien suosiossa. Pitäisi olla hyvät olosuhteet ympäri vuoden ja näkyvyyskin jotain 20-40m luokkaa.
Snorklaamisesta en osaa kyllä sanoa yhtään mitään. Mutta luulisin kun kerta sukelluskohteitakin kuvataan pystysuoriksi koralliseinämiksi, että myös snorklaus syvyyksissä löytyy nähtävää.
Sukelluksista löytyy enemmän tietoa snorkkeli.netistä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom