Pakki jatkuvasti sekaisin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Reno^^
  • Aloitettu Aloitettu
Tajusin vasta tässä hiljattain etten ole ulostanut ihan normaalisti pitkään aikaan, aina tuntuisi ripsat tulevan. En osaa paikantaa oikein ilmiön syytä. Syön opistolla ihan normisapuskoja päivittäin, kotona sitten lähinnä leipää/leikkelettä ja rahkaa+ananasta, tonnikalaa ja raejuustoa ja sen sellaista. Rasvaisia ruokia vältän, bodysafkalla mennään. Pohdiskelin laktoosivamman mahdollisuutta kun maitoa tulee juotua todella paljon, mutta senkään karsiminen ruokavaliosta ei auttanut yhtään.

Mahdollisia muita syitä ovat kenties lisäravinteet, päivittäiset omegat, magnesiumit sun muut tulee otettua. Kofeiinia myös käytän melko paljon, mutta luulisi että olisi jo vatsa siihen tottunut kun olen jo pitkään latkinut kahvia enemmän kuin laki sallii. Oluellakin tulee käytyä tasaisin väliajoin, muttei ilmiö yleensä sitäkään seuraa.

Onko kellään samantapaisia ongelmia? Kuulisin mielelläni myös mahdollisia vatsaa tasapainottavia poppaskonsteja joita porukka on kokeillut.

Itellä kans oli pakki sekaisin vähän pidemmän ajan, mutta luulen että se johtui siitä oluesta juuri. Sitä kului viikonloppusin vähän liikaa :rolleyes:

Yksi syy voisi olla juuri tuo rasvojen välttäminen, ei safka kulje sujuvasti. Itse huomasin perus jogurttien kanssa, että rasvaton laitto huomattavasti huonompaa suuntaan.

Yksi syy voisi olla juuri tuo rasvojen välttäminen, ei safka kulje sujuvasti. Itse huomasin perus jogurttien kanssa, että rasvaton laitto huomattavasti huonompaa suuntaan.

Kuitenkin syön koululla ihan sitä mitä muutkin, ja syön siellä usein jopa kaksi kertaa päivässäkin. Levitettäkin menee leivälle aina ihan reiluhkosti, jotenkin tuntuu kummalta että pitäisi enemmän vielä rasvoja saada.

Mahdollisia muita syitä ovat kenties lisäravinteet, päivittäiset omegat, magnesiumit sun muut tulee otettua. Kofeiinia myös käytän melko paljon, mutta luulisi että olisi jo vatsa siihen tottunut kun olen jo pitkään latkinut kahvia enemmän kuin laki sallii. Oluellakin tulee käytyä tasaisin väliajoin, muttei ilmiö yleensä sitäkään seuraa.

Veikkaan magnesiumia ja sinkkiä (?) ongelmien syyksi.
Itse jouduin luopumaan sinkki/magnesium kombosta närästyksen ja muiden vatsa ongelmien vuoksi.

Minäkin olen kärsinyt viimeset n. 3kk pakin reistailusta. Lähinnä aamuisin pönttöön lentää melkonen varpusparvi..arabia huutaa armoa ja persettä polttelee.päivemmällä sitten jämäköityy. tunne on aivan kauhea kun koulumatkalla iskee helvetillinen paskahätä ja mahaa pistelee..pitäisiköhän lisätä jotain kuituja ruokavalioon tai syödä jotain erityistä illalla ennen nukkumaanmenoa?

Voi olla vaikka ruoka-aineallergia joka on päässyt kehittymään kun on syöty samaa pidemmän aikaa. Kokeile kierrättää ruokia, vaihtaa hera johonkin muuhun protskuun tms. Voit vaikka poistaa aina yhden ruuan ja kokeilla auttaako ja sitten seuraavan jne jne...

Mulla oli pakki aivan ribulalla pidemmän aikaa. Ei vieläkään täysin kunnossa, joudun syömään aivan perkeleesti että paino nousisi.

Mulla auttoi öljyn käytön vähentäminen eniten. Myös vehnätuotteiden karsiminen pois auttoi, vaikkei keliakiaa olekaan. Maitoa en myöskään juo. Ruuan pureskelu (yli)huolellisesti auttaa myös huomattavasti, jauhan kunnes kaikki kiinteä on nestettä. Älä myöskään juo vettä liikaa ruuan päälle/ruokailun aikana.

Sitten jotkut vannovat ruuansulatusentsyymien nimeen. Betaiinihydrokloridilla (+ruoalla) voi tehdä kotikutoisen suolahappotestin ja päätellä onko happoa riittävästi vatsassa. Charles Poliquin kirjoitti aiheesta, googlettamalla/t-nationista/www.ironaddicts.com löytyy. Mulla meni pakki vaan vielä enemmän sekaisin entsyymeistä, ainakin tällä kertaa kun kokeilin. En tuntenut poltetta edes maksimiannoksella.

Mulla on kanssa vatsan kanssa ongelmia. Kaasua kertyy vatsaan, mutta kun tässä on tullut muokkailtua ruokailuja jonkin verran, niin kait se siitä johtuu. Proteiinin saanti oli ennen todella vähäistä, nyt melkeen sopiva määrä. Löysin apteekista apua vaivaan, mut ei niitäkään voi popsia pitkään.

Minäkin olen kärsinyt viimeset n. 3kk pakin reistailusta. Lähinnä aamuisin pönttöön lentää melkonen varpusparvi..arabia huutaa armoa ja persettä polttelee.päivemmällä sitten jämäköityy. tunne on aivan kauhea kun koulumatkalla iskee helvetillinen paskahätä ja mahaa pistelee..pitäisiköhän lisätä jotain kuituja ruokavalioon tai syödä jotain erityistä illalla ennen nukkumaanmenoa?

Täsmälleen samoista oireista olen kärsinyt melkeinpä niin kauan kuin muistan ja olisi kyllä hienoa jos tuosta pääsisi eroon. Nyt aloin miettimään että miksi en ole ikinä lääkärissä käynyt kysymässä asiasta. Jos aamulla en saa suolta tyhjennettyä, niin aamupäivä menee kyllä melkoisissa tuskissa koulussa ollessa. Jostain syystä viikonloppuisin ei tällaista esiinny läheskään yhtä usein kuin arkena, eli voisikohan tuota aiheuttaa huonot yöunet?

Hera protsku laittoi ainakin itsellä pierettämään ja pakin sekasin. Ja montaa merkkiä kokeilin ja aina vaan maha sekasin. Toinen mikä ei oikein sopinut oli maitorahka ,raejuusto taasen ei sellaista ilmiöö tehnyt.. Taitaa olla rahka sen verran happamampaa tai jotain ,että laittoi pakin sekasin... nain mutuna..

Minäkin olen kärsinyt viimeset n. 3kk pakin reistailusta. Lähinnä aamuisin pönttöön lentää melkonen varpusparvi..arabia huutaa armoa ja persettä polttelee.päivemmällä sitten jämäköityy. tunne on aivan kauhea kun koulumatkalla iskee helvetillinen paskahätä ja mahaa pistelee..
Nyt päästiin mun lenpiaiheeseen, nimittäin suolen toimintaan!:dance:
Melkolailla kuvatun mukaiset oireet oli itsellänikin muutama vuosi sitten, osittain vieläkin.
Aamuisin kakka oli tosi löysää, ja iltaa kohten alkoi normalisoitua. Vatsakipua ei juurikaan ollut, vaan se normaali tunne kun pitää päästä suht. nopeasti paskalle.

Kävin terveyskeskuksessa, ja multa otettiin pariin kertaan ulostenäyte, sekä aikamoinen kasa verinäytteitä. Voin siis sanoa että heti minun ongelma otettiin vakavasti, eikä mitään "Lisää liikuntaa vähempi viinaa, enempi eiku siis vähempi röökiä"-neuvoja tullut.
Näistä ei löytynyt mitään, ei laktoosi-intoleranssia eikä keliakiaa, eikä mitään. Määräsivät sitten paksusuolen tähystykseen. Sieltä sitten löytyin ärtynyt paksusuoli. Lekuri määräsi sellaisia suppoja, jotai piti laittaa aamuin illoin. Kuukauden kuurin sai aina itse vetäistä mikäli tunsi tarpeelliseksi.

Nykyäänkin vielä tulee välillä sellaista, että aamulla eka kakka on ihan hyvä, mutta 15-30 min sen jälkeen tulee kauhea ripuli. Sitten kaikki on taas normaalisti. Itse olen ainakin huomannut, että syöminen heti herättyä ei sovi mulle. Nyt kun herään lähden töihin ja syön vasta 1 h heräämisen jälkeen.

Kannattaa käydä lekurissa, ainakin saa suljettua pois sen mahdollisuuden että on joku sairaus. Pahimmassa vaiheessa itse jo kuvittelin syöpää ja mietin että miten sitä paskapussi kyljessä osaa elää, kamppilajeista ei ainakaan tule mitään.

Mulla oli pitkään samanlainen vaiva. Ihmettelin kun kokoajan pakki tuntuu olevan sekaisin ja kakki tulee vellinä ulos. Syynä oli liian suuri nesteiden nauttiminen ja liian pitkät ruokailuvälit. Mulla on ilmeisesti melko heikot mahahapot. Voipi olla, että tredin aloittajalla samat ongelmat.

Onpahan hyvä paikka heittää ensimmäinen kirjoitus sisään...
Itsellä samaa ongelmaa tällä hetkellä, ja illan mittaan tässä olen muutenkin lueskellut ruokailuaikojen muuttamista tiheämmäksi jne. Tuon takia se sitten viimeistään muuttuu, ja kun kerta vielä nesteitä uppoaa aikanen määrä niin eipä ole ihmekään? Magnesiumi vielä päälle niin avot. Tuohon kiinnitin huomiota, että ensin tulee "hyvä kakka" ja sitten tuikkaa löysää. Tuokin voi olla, että iltaisin on jotenkin vain pakko päästä nukkumaan täydellä vatsalla, ja useimmin se onkin vedellä sitten täynnä. No mutta katellaan, katse tulevaisuuteen ja pidän teidät ajan tasalla! :)

minulla lääkäri sanoi että soija pitoiset valmisteet voivat aiheuttaa ilmavaivoja ja kai ne sitte paskantamiseen ym juttuihinkin voivat.

Kannattaa kokeilla myös maitohappobakteeri -pillereitä, joita saa apteekista.

Itellä maha melko löysällä usein...ja "takalistohönkäykset" sitä luokkaa, että julkisilla paikoilla ei puhettakaan tusautella (salaa). Yksi mikä ainakin saa mahan löysälle on, jos ennen treeniä vetää liikaa kofeiinia ja tauriinia. Toinen on liika veden litkiminen (pelkkää hanavettä maha täynnä). Kuitua ois hyvä saada suht. paljon ruokailuissa, tai pääasiassa hiilarit täysjyvästä/tummastaviljasta. Joskus on raa'at kananmunatkin pistänyt vipinää kinttuihin aamulla... Syitä voi olla moni, milloin mikäkin, mutta bodysafka ylipäätään useilla ottaa koville. Kaikille varmaan protskupierut tuttuja....? Banaani muuten auttaa kovettamaan vatsaa, jos tuntuu liian löysältä.

Ensin pois magnesium! Ehdottomasti. Sitten soija. Sitten kannattaa kokeilla olla täysin ilman kaikkia maitotuotteita.

Kannattaa tehdä kokeilu. Olet viikon ilman magnesiumia, jos ei auta, olet viikon ilman kaikkia soijatuotteita, jos sekään ei auta, viikko ilman maitotuotteita. Tai sitten, jos haluat nopeita tuloksia, olet ilman näitä kaikkia heti alkuunsa. Jos ei vieläkään auta, seuraavaksi yleisin mahan sekoittaja on säilöntäaineet (mm. e 200-e 250 numerot).

(Taviksellekin toki on selvää, että liiallinen papujen, kaalien, ruisleivän, keinotekoisten makeutusaineiden nauttiminen on pahasta.)

Jos vieläkään mikään ei auta, sinun kannattaa mennä lääkäriin.

Mulla kans vatsa toimii vähän miten sattuu, välillä todella hyvin, välillä vähemmän hyvin vaikka pyrin syömään suht samanlaisia ruokia. Magnesiumia otan itsekin, mutta en sitä kyllä voi oikein poiskaan jättää. Sekö muka vois olla ongelmana...?

Back
Ylös Bottom