Pakettiautoa hankkimassa, valinnan vaikeus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Qan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Qan

Liittynyt
24.3.2008
Viestejä
3 375
Oon tässä viikon selaillu nettiautoa ja miettinyt, minkälaisen tahtoisin tai mitä en.
Ihan ensiksi: budjetti on pieni ja tiedän, mitä sillä saa, mutta en tiedä mikä vaihtoehdoista olisi paras / järkevin.

Kavereilta kysellessä ja googlettamalla löytyy jatkuvasti erilaista mielipidettä, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä...
Niin varmaan täälläkin, mutta kokeillaan nyt silti :)

Vaatimukset:
Hinta max 3500e.
Mieluummin pariovet takana kuin takaluukku.
Turbodiesel.
Äänieristetty tavaratila.
Umpinainen, tosin lasitkin voi peittää...
Ja vähän korkeempi ois hyvä...

Tarkotus olis moottoripyörää (-pyöriä) kuskata ja niitä on kivempi lastailla vähän isompaan tilaan. Eli vapaa-ajan käyttöön, pidempiä matkoja silloin tällöin.
Kaikki ehdottaa tietty Hiacea, mutta siin on niin hassunmallinen tavaratila, ettei oikein sovi mun käyttöön.

Tollasen sais Ducaton, Boxerin, Jumperin (jotka taitaa olla aikalailla samankaltasia, mutta eri vioilla :D) tai Transitin. Transitin moottoria on kehuttu, on kuulemma valmistettu samanlaisena 1984-2000, joten ei kai se ihan p:sta voi ollakaan? Toisaalta siinä on kuulemma tosi pehmeät penkit pitkän matkan ajoon?

Ilmeisesti Ducatoa kannattais kattoa alle 250tkm ajettuna, Boxeria alle 200 ja Jumperia miten?

Jos löytyis pariovellinen Transporter, niin se olis, mutta niitä on yleensä vaan luukullisina ja takatila on kyllä melko pieni. Näitä ois kaikkein eniten siistejäkin yheksänkytluvun puolesta välistä, ajettuina +300tkm.

Vitosta en ole vielä mitään hyvää kuullutkaan :D

Vaikeetahan tästä tekee se, että oon ostamassa ensimmäistä autoani, joten en tästä ostamisesta mitään tiedä :rolleyes: Tässä on nyt 22 autoa suosikkilistalla nettiautossa, mutta niistäkin 8 on Transportereita, niitä kun tuntuu olevan kaikkein siisteimmin pidettyjä. Tosin kaks sellasta omistanut kaveri tuumasi, että molemmista meni vitosvaihde rikki 50tkm välein, mutta onhan noita muitakin haukuttu.

En karsasta vuosilukua, tärkeämpänä pidän huoltoja ja kilsoja...

Kiitos ja anteeksi.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Transit tai Transporter. Ihan vaan siksi, että ranskalaisista "autoista" kannattaa pysyä erossa:D

Ja tosta kaverisi volkkarin viitosvaihteen ongelmasta... Vetikö se paljon kärryä tai kuskailiko raskaita kuormia sillä autolla?

Niin ja viiatista nyt ei kannata ruveta edes puhumaan mitään...:jahas:
 
Itsehän laittasin ehdottomasti Chevy Vanin ja sellanen on ollutkin viimeksi puoli vuotta sitten ja aion varmaan taas jossakin vaiheessa sellasen kaapin pihaan laittaa, mutta toki en nyt ehkä luotettavuudeltaan menisi suorilta kestävimmäksi vaihtoehdoksi väittämään noita amerikan vehkeitä :D

Joo ranskalaisista kannattaa pysyä kaukana... :wtf:
 
Kaikki ehdottaa tietty Hiacea, mutta siin on niin hassunmallinen tavaratila, ettei oikein sovi mun käyttöön.
i.

Mitäs hassua siinä on? Pitkä hiace nelivedolla olisi oivallinen mopojen kärräämiseen. Tosin tuo hintahaarukkasi on kyllä aika karsiva tekijä, tuohon hintaan ollaan helposti jo ysillä alkavissa vuosimalleissa ja ne ovat sitten jo aika köyhiä autoja.

Muuten olen sitä mieltä että 4veto on pakollinen juttu pakuissa. Jos ei massaa ole kyydissä niin et pääse ylös mistään takavetoisella pakulla, juuttuu kiinni käsittämättömän helposti.

Transporterit on myös hyviä vuosituhannnen vaihteen malleissa, mutta saman aikakauden transitit uskomattoman kehnoja.
 
Äidillä on -99 transporter ja sillä on tullut itsekin jokunen kilsa taitettua, suosittelen. Meillä tosin 2.4D joka on onnettoman laiska, eli ehdottomasti turbodiesel jos transporterin hankit. Kulutus ei ole isoksi autoksi kummoinen ja kyllä normaalissa transporterissa takana tila pitäisi riittää. Ainakin Biroo on aina tuonut Etelä-Suomesta tänne Keski-Suomeen transporterin mukana mönkijän ja minicrossin, joten eiköhän sinne muutama kurapyöräkin pitäisi mahtua?
 
Etuvetonen käy hyvin ja noi jenkit sopii paremmin ruuvaajille ( + ne on tosi janosia).


Hiacen tavaratila kapenee ylöspäin ja on muutenki matala. Mun mielestä on vaikeeta kiinnittää pyöriä semmoses asennos, et joutuu olla polvet koukussa tai selkä kyyryssä, vaikka ne kevyitä onkin, niin tommonen hankala työskentelyasento vaikeuttaa (ainakin mulla) elämistä :D

Transporterissa tosiaan turbo ehdoton. Näin tänään sellasen tuplaovilla, ehkä toivo ei ole menetetty!
 
komppaan toista viestiä, ranksalaisista kannattaa todellakin pysyä erossa, ihan autoissakin. itsellä 100 000 ajettu boxer, 3.0tdi ja kyllä noissa vikaa ja kaikkea turhuutta löytyy. älä osta ranskalaista.
 
Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom