Painonnousu aloittelijalla

Liittynyt
5.4.2018
Viestejä
3
Olen käynyt nyt salilla 4 kertaa viikkoon seitsemän viikon ajan. Tämän lisäksi en liiku paljoa. Olen 18-vuotias, 158cm pitkä ja painoni on nyt 56kg. Eli se on noussut 7 viikossa n. 4kg.

Ahdistaa. Syönkö liikaa? Olen pyrkinyt syömään noin 2500 kaloria päivässä. Pelkään, että rasvaa tulee liikaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen käynyt nyt salilla 4 kertaa viikkoon seitsemän viikon ajan. Tämän lisäksi en liiku paljoa. Olen 18-vuotias, 158cm pitkä ja painoni on nyt 56kg. Eli se on noussut 7 viikossa n. 4kg.

Ahdistaa. Syönkö liikaa? Olen pyrkinyt syömään noin 2500 kaloria päivässä. Pelkään, että rasvaa tulee liikaa.
Tällä hetkellä vatsanympärys on 69-70cm. Tietysti aamulla voi olla vähemmän. Nyt en tiedä pitäiskö mun syödä enemmän kuin kulutan vai sen verran kun kulutan... Tavoitteena on kyllä kasvattaa lihasta, mutta hirvittää tää painonnousu ja vatsa.
 
Voi kultapieni älä liikaa ahdistu painon noususta! Treenaaminen kerryttää nestettä ja paino sen seurauksena voi hetkellisesti nousta. Myös painon mittaamisen ajankohta ja edeltävän päivän aterioiden ajankohta vaikuttaa puntarilla. Urheilevan ihmisen hiilarit kannattaa olla korkealla, joten tämäkin kerryttää nestettä ja vaikuttaa vaakalukemaan. Nuo ja miljoona muuta tekijää näkyy painon heittelyssä. Älä siis liikoja mieti.

Kannattaa hetki syödä vakiona tuo 2500 kaloria. Annat kropan tottua uuteen painoon ja ”istua” siinä. Sitten pikkuhiljaa lisäät energiamääriä niin elimistö saa ravintoaineita kehittymiseen. Toki en tiedä mitä syöt, oletan sen olevan suht puhdasta ruokaa 🤔

Puhtaalla ruualla ja säännöllisellä treenillä ei voi pahasti mennä vikaan (mutta stressaamisella voi 😉).
 

Suositut

Back
Ylös Bottom